Gå til innhold

"Draw something" på iPad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet mitt nye favorittspill: Draw Something på iPad. Spillet går enkelt forklart ut på å tegne noe (man får velge mellom tre ord, ulike vanskelighetsgrader) og så skal den man spiller mot gjette, så skal den andre tegne og du skal gjette. Man spiller "på skift" sånn som i wordfeud, altså at man ikke trenger å sitte pal ved iPaden (eventuelt iPhonen). Og det er ikke noe tidspress eller annet stress. Man spiller i eget tempo.

Dette spillet passer meg utmerket siden jeg elsker å tegne og ha gjetteleker rundt tegninger, og jeg har ingen som orker å spille "Fantasi" med meg. :fnise:

MEN, ja det kommer et men.

Spillet er helt på trynet dårlig organisert. Man får ha max 20 spill på gang i friversjonen, 30 i betalversjonen. Siden jeg ikke kjenner andre som spiller dette så må jeg velge random spillere, og mange av disse spiller aldri tilbake. Av de som spiller så går det altfor lang tid mellom hvert trekk etter min smak (vil gjerne spille 3-4 runder når man først er i gang, ikke bare en runde annenhver dag). Og enkelte av de som spiller skriver ut ordet istedet for å tegne, og da er jo hele vitsen borte. "Bare slett de spillene da" sier dere kanskje? Men nettopp der ligger kilden til irritasjonen: Det går ikke an å slette spill! Så har man først fått 20 random spillere på lista si så er man stuck med disse "til evig tid". Og når det da bare er 3-4 av spillene som fungerer noenlunde ok så blir det lite morsomt.

Er det noen andre her som spiller dette spillet? Jeg har sett at de som står bak spillet har lovet en oppdatering som skal gjøre det mulig å slette spill, men de svarer sjelden på henvendelser og jeg ser fortsatt ikke noe til en endring. Blir litt irritert, for dette spillet var SÅ perfekt for meg, og så fungerer det jo ikke. Argh.

Finnes det noen tilsvarende spill? Jeg har prøvd å lete i AppStore, men finner ikke noe som er likt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holder på å bli ganske irritert av dette spillet selv. La til 20 spill for en uke siden, og bare TO av dem har svart. De vil jo sikkert ikke spille likevel, og det er jo greit det, men de får jo heller ikke avsluttet spillet. :/

Skrevet

Dette minner meg på noe jeg spilte på nettet for flere år siden. Var liksom et chatterom å så fikk den som hadde sin tur et ord og så skulle en tegne og folk gjettet. Når folk gjettet riktig fikk de poeng. Var kjempegøy. Tror det var på jippii, men finnes nok neppe i dag.

Gjest hogwash
Skrevet

...

Men nettopp der ligger kilden til irritasjonen: Det går ikke an å slette spill!

...

....

og det er jo greit det, men de får jo heller ikke avsluttet spillet. :/

...

Rumor has it:

The next update with new features, more words, and fixes (including deleting

games) arrives VERY soon.

Skrevet

Rumor has it:

The next update with new features, more words, and fixes (including deleting

games) arrives VERY soon.

De lovte det skulle komme før slutten av uka, og de har ikke kommet med noen ny beskjed såvidt jeg kan se. Ser ikke ut til at man kan stole på dem. Litt useriøst kanskje? Synd, for dette spillet kan bli stort om det drives på en skikkelig måte.

Skrevet

Dette minner meg på noe jeg spilte på nettet for flere år siden. Var liksom et chatterom å så fikk den som hadde sin tur et ord og så skulle en tegne og folk gjettet. Når folk gjettet riktig fikk de poeng. Var kjempegøy. Tror det var på jippii, men finnes nok neppe i dag.

Jeg tror jeg spilte det en gang for lenge siden, eller noe lignende. Det var gøy ja. Men det som er kjekt med Draw Something er at man ikke har tidspress og man spiller i fred og ro i sitt eget tempo. Ingen som stresser deg. :)

TS

Gjest hogwash
Skrevet

De lovte det skulle komme før slutten av uka, og de har ikke kommet med noen ny beskjed såvidt jeg kan se. Ser ikke ut til at man kan stole på dem. Litt useriøst kanskje? Synd, for dette spillet kan bli stort om det drives på en skikkelig måte.

Miit inntrykk er at de aller fleste dataspill og oppdateringer til de er forsinket :)

Skrevet

Miit inntrykk er at de aller fleste dataspill og oppdateringer til de er forsinket :)

Jeg har større forståelse for det når det gjelder omfattende og kompliserte spill, men dette er jo et lite og "simpelt" spill. Burde ikke være så vanskelig å fikse en liten delete-mulighet når mangelen på det er så plagsomt for de som bruker spillet. Men får håpe det fikses very soon da. :)

Skrevet

Fredag (24. febr) kom oppdateringen! Hurra! Så nå er det morsomt å spille Draw Something igjen. Fortsatt en del ting som kunne vært bedre, men med delete-funksjon så går det så mye greiere å spille.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...