Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2004 #1 Skrevet 8. januar 2004 Jeg skal ha interiørfarge nr 5020r30b fra Jotun på et rom, men har satt meg helt fast når det gjelder farger på listene! Jeg ønsker hvite/beige lister, men de må jo være i samme grunntone som veggfargen. Noen som er gode på dette?
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2004 #2 Skrevet 9. januar 2004 Er ikke helt sikker på hvordan fargen din ser ut, men dersom jeg "leser" koden riktig tror jeg fargen er ganske mørk rødlilla. Stemmer det? I hvert fall betyr R30B at fargen er rød med 30% blått i. Er det denne grunntonen du vil beholde? I så fall må du justere ned de første tallene. 50 betyr at det er 50% svart i fargen og 20 betyr 20% av den rødblå fargen. 0502-Y er vanlig eggeskallshvit som er mye brukt (5% svart og 2% av fargen, i dette tilfellet gul). Dersom du bytter ut Y med R30B - altså 0502-R30B vil jeg tro at du får en nesten hvit farge med samme grunntone som rommet. Så håper jeg du skjønte forklaringen min! :oops: Hilsen Lille meg
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2004 #3 Skrevet 9. januar 2004 Fargen er mørk, men ikke rødlilla. Den er mer brunrosa. (Høres sikkert grusomt ut, men den er fin. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå