AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #1 Skrevet 19. februar 2012 Virker slik på folk rundt. Alle forventer giftemål neste år, men av fler grunner, skal vi vente til 2015. Til dere som har vært forlovet så lenge, hva svarer dere? Kjenner fler par som har vært forlovet i 10 år, så håper maset gir seg litt etterhvert..
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #2 Skrevet 19. februar 2012 Da skjønner jeg ikke poenget med å forlove seg... 11
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #3 Skrevet 19. februar 2012 Jeg skal jo gifte meg med mannen, men av diverse årsaker er det best å vente til den tid. Vi har vært sammmen såpass mange år, at det føltes riktig å ta skrittet videre å forlove oss. 1
Rainbow Skrevet 19. februar 2012 #4 Skrevet 19. februar 2012 Jeg kjenner en fyr som er forlova fremdeles, de har to barn...og forlova seg i 1996.
Athene Skrevet 19. februar 2012 #5 Skrevet 19. februar 2012 I mine øyne betyr en forlovelse at man har satt en dato, og er i gang med å forberede bryllupet. Normalt ett år frem i tid. Men det er bare min mening. Jeg legger meg heller aldri opp i at andre velger å bruke ordet forlovet på en annen måte, jeg forstår jo at mange føler det er mer romantisk å være "forlovet" enn samboere.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #6 Skrevet 19. februar 2012 I mine øyne betyr en forlovelse at man har satt en dato, og er i gang med å forberede bryllupet. Normalt ett år frem i tid. Men det er bare min mening. Jeg legger meg heller aldri opp i at andre velger å bruke ordet forlovet på en annen måte, jeg forstår jo at mange føler det er mer romantisk å være "forlovet" enn samboere. Helst der det ligger for oss.. Ville være mer en "bare" samboere....
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #7 Skrevet 19. februar 2012 Kan ikke skryte på meg at jeg har et så veldig bevisst forhold til det der, men normalt tenker jeg at forlovet betyr "planlegger bryllup". Og da er det jo vanlig at det er innen et år eller to, men jeg ville nok ikke reagert så veldig på tre år heller så lenge planene faktisk var der. Det er noe annet med de som forlover sge bare for stas...
Djungelvrål Skrevet 19. februar 2012 #8 Skrevet 19. februar 2012 Det er ingen som forlover seg lengre fordi de skal gifte seg, de forlover seg pga status, fin ring eller for at folk skal tro de er "mere sammen" enn folk som ikke er forlovet. Ååååh vi har forlovet oss vi, åååå har dere det? Grattis daah, når skal dere gifte dere? Neei vi har ikke tenkt å gifte oss, ikke satt noen dato.
Betty84 Skrevet 19. februar 2012 #9 Skrevet 19. februar 2012 Mine foreldre har vært forlovet i 31år.... De skulle gifte seg, men så kom noe (les meg) "i veien" for den festen de hadde planlagt. Så da ville de vente litt....! Jeg og mannen min var forlovet i 5år før vi giftet oss....Noe kom jaggu "iveien" her å ;P 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #10 Skrevet 19. februar 2012 Mine foreldre har vært forlovet i 31år.... De skulle gifte seg, men så kom noe (les meg) "i veien" for den festen de hadde planlagt. Så da ville de vente litt....! Jeg og mannen min var forlovet i 5år før vi giftet oss....Noe kom jaggu "iveien" her å ;P Det går tydeligvis i arv? 2
Athene Skrevet 19. februar 2012 #11 Skrevet 19. februar 2012 Helst der det ligger for oss.. Ville være mer en "bare" samboere.... Man er jo ikke noe "mer" bare fordi man er forlovet? Jeg trur du legger litt mye i hva man kaller seg selv. Det er ikke hva man kaller forholdet som definerer hvor alvorlig forholdt er. Jeg får inntrykk av at det betyr mye for deg å signalisere seriøsiteten i forholdet utad, er det noen grunn til det? For omverdenen er det å kalle seg forlovet, uten å ha satt en dato for bryllupet, som regel sett på som litt barnslig og missforstått. Det er sikkert derfor du får de reaksjonene du får. 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #12 Skrevet 19. februar 2012 Måneden er forsåvidt satt, og stedet også, så vi har jo planer. Er ikke som om vi venter og skal se "hva som skjer"... 1
Athene Skrevet 19. februar 2012 #13 Skrevet 19. februar 2012 Måneden er forsåvidt satt, og stedet også, så vi har jo planer. Er ikke som om vi venter og skal se "hva som skjer"... Det er likevel langt frem i tid, og diffuse planer, jeg forsøker kun å forklare hvorfor du får de reaksjonene du får fra dine omgivelser. Det er ikke her inne du behøver å forsvare deg. Personlig satt vi forresten dato og booket lokaler to år før bryllupet. Ring på fingeren fikk jeg ca 7 måneder før bryllupet. Forlovet kalte vi oss aldri. Og selv etter 3 års ekteskap kaller jeg han for kjærsesten. Det er 10 år sammen, og en stor respekt og kjærlighet for hverandre, som bestemmer hvem vi er som par. Og ikke om vi har en ring på fingeren eller ikke. 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 19. februar 2012 #14 Skrevet 19. februar 2012 Når vi gifter oss til sommeren har vi vært forlovet i 2,5 år. og folk rundt oss mener vi forhaster oss. Da har vi bodd sammen i 4 år, vært sammen i 4 år og er 24 år. Synes det er veldig stas og skulle feire oss. Vi måtte vente såpass lenge pga økonomi. Min samboer var slik at vi ikke skulle begynne og planlegge noe som helst før vi var forlovet. Synes ikke det er så unormalt og være forlovet noen år jeg da. 1
mia83 Skrevet 19. februar 2012 #15 Skrevet 19. februar 2012 Vi hadde vært forlovet i 6 år da vi giftet oss
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #16 Skrevet 19. februar 2012 Det er likevel langt frem i tid, og diffuse planer, jeg forsøker kun å forklare hvorfor du får de reaksjonene du får fra dine omgivelser. Det er ikke her inne du behøver å forsvare deg. Personlig satt vi forresten dato og booket lokaler to år før bryllupet. Ring på fingeren fikk jeg ca 7 måneder før bryllupet. Forlovet kalte vi oss aldri. Og selv etter 3 års ekteskap kaller jeg han for kjærsesten. Det er 10 år sammen, og en stor respekt og kjærlighet for hverandre, som bestemmer hvem vi er som par. Og ikke om vi har en ring på fingeren eller ikke. Føler ikke jeg må forsvare meg, men forklare.. Er bare der det ligger Vi er ikke purunge, så det er heller ikke derfor...
Gjest Grønnblomst Skrevet 19. februar 2012 #17 Skrevet 19. februar 2012 (endret) Alt det folk skal blande seg inn i og legge seg opp i. Synes du skal gjøre det som er best for deg selv, og drite i hva andre mener. Endret 19. februar 2012 av Grønnblomst 6
Sweetpea25 Skrevet 19. februar 2012 #18 Skrevet 19. februar 2012 Jeg ser ingenting i veien med å være forlovet i flere år før man gifter seg. Før var det vel vanlig å gifte seg ett år etter man forlovet seg, men det er jo greit å ikke stresse med bryllup, ta seg god tid til planlegging, sparing etc.. Men enkelte må jo stikke nesa si oppi alt de ikke har noe med... Det er jo individuelt, som med alt mulig annet!
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #19 Skrevet 19. februar 2012 Alt det folk skal blande seg inn i og legge seg opp i. Synes du skal gjøre det som er best for deg selv, og drite i hva andre mener. Gjør forsåvidt det også, men jeg vet liksom om så mange som har vært forlovet leeenge. Vi har betemt oss for når det skal skje, er bare et par grunner til vi vil ventee litt Folk må resoektere det, men forstår også at folk reagerer på det, at vi liksågodt kunne ventet med å forlove oss til vi kom nærmere Vi følte at vi ville ta skrttet videre, og ha ring på fingeren. Mye pga barna også, for de har mast
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #20 Skrevet 19. februar 2012 Gjør forsåvidt det også, men jeg vet liksom om så mange som har vært forlovet leeenge. Vi har betemt oss for når det skal skje, er bare et par grunner til vi vil ventee litt Folk må resoektere det, men forstår også at folk reagerer på det, at vi liksågodt kunne ventet med å forlove oss til vi kom nærmere Vi følte at vi ville ta skrttet videre, og ha ring på fingeren. Mye pga barna også, for de har mast Går litt fort, beklager skrivefeil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå