Gjest yojo Skrevet 19. februar 2012 #1 Skrevet 19. februar 2012 Vurderer å ta med barna å gifte oss i utlandet + bli der noen dager. Noen som har erfaring med dette, helst i Europa? Vi ønsker ikke Paris og Disneyland, vennepar av oss gjorde dette, føler ikke for å "herme" Vil at det skal være et romantisk sted, med atteraksjoner for barna et par dager etterpå
Portvinpiken Skrevet 19. februar 2012 #2 Skrevet 19. februar 2012 Wien er superromantisk! Stort permanent tivoli for barna - men vet ikke om det er verdens mest morsomme sted for barn da, spørs hva du tenker på som aktiviteter for barn.
Gjest yojo Skrevet 19. februar 2012 #3 Skrevet 19. februar 2012 Tivoli, fornøyelsesparker, litt ekstra bra dyrehager, vannland etc. Slik at de også får litt utav turen, det jeg tenker på. t de ikke bare er "med" på giftemålet, vi gjør også noe hyggelig for dem
Gjest Solstråla88 Skrevet 19. februar 2012 #4 Skrevet 19. februar 2012 Kanarieøyene er jo kjempe fint hele året. Gran canaria har dyreparker og tivoli, samt mange fine strender. Jeg elsker øya, og synes det er super koselig der. Og har snakket med noen som har hatt med barna, med stor suksess
ivorybride Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 Jeg vil anbefale Abu Dhabi og Emirates Palace f.eks. Utrolig fin plass som også er veldig barnevennlig. De har eget barnebasseng med rutsjebaner og sånne greier som unger liker, i tillegg har de Ferrari world i Abu Dhabi, sikkert stas for unger (kommer kanskje an på alderen da..) Men i hvertfall så oppfattet jeg Emirates Palace som et sted som passer veldig bra for barn (var mange barn der når jeg og forloveden var der i november), og servicen er helt utrolig! (man får egen butler som kan hjelpe til med alt det skulle være) Det er også en litt original plass å dra, noe jeg synes er et stort pluss :D Ser du ønsker at det skal være i Europa, Norwegian flyr direkte fra Oslo til Dubai, 1 time fra Abu Dhabi
Gjest yojo Skrevet 20. februar 2012 #6 Skrevet 20. februar 2012 Vil helst ha et sted i Europa ja.. Ingen som har erfaringer med å ta med seg barna og gifte seg utenlands?
Gjest Iah Skrevet 22. februar 2012 #7 Skrevet 22. februar 2012 Tråden er ryddet for reklame. Iah, mod
Grønt blad Skrevet 22. februar 2012 #8 Skrevet 22. februar 2012 Jeg har ikke erfaring selv, men ser for meg at flere av storbyene i Europa har severdigheter og aktiviteter som passer for barn. Berlin er en flott by, og der er bl.a. Berliner Zoo, et filmmuseum like utenfor byen og flere museer som er svært barnevennlige. Det er også en glimrende mulighet til å la barna lære om den kalde krigen/det delte Europa/Tyskland. Jeg synes Berlin er en romantisk by, men det er sikkert noen som er uenig i dette. Praha, Roma, London, København, Stockholm, Hamburg, Amsterdam og Brüssel er andre flotte storbyer som har mye å by på. Om det blir romantisk eller ei kommer jo også an på hva man gjør det til.
Portvinpiken Skrevet 22. februar 2012 #9 Skrevet 22. februar 2012 Alle storbyer har jo uante muligheter og noe som passer for enhver smak. Noen av byene har jo dobbelt så mange innbyggere som Norge, så det er klart det finnes mye barnevennlig å finne på også. Som nevnt over er det egentlig å bare finne ut av hva man liker best; klima, atmospheren osv. Skal dere gifte dere borgelig på ambassaden er det lurt å ta en titt på UD sine sider, da det ikke er alle ambassadene som vier, og undersøke med sjømannskirkene. De andre stedene kan en ordne det selv om ønskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå