Gå til innhold

erstatning for godteriet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne å trene og prøve og gå ned i vekt!! men problemet er at jeg har et så forferdelig søtsug, og hver gang vi har noe i huset(bor hjemme hos foreldre) så skeier jeg ut og må begynne på nytt igjen :( har dere noen gode forslag til ting man kan spise som erstatning for snop? eller noen gode oppskrifter på smoothie eller noe slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker 200 gram frossen frukt/smoothieblanding og 2 dl juice eller yoghurt, det blir akkurat passe. Fersk frukt er jo også kjempegodt - kiwi, ananas, mango, jordbær osv. Ja, det er kanskje dyrt, men det er jo snop også. Hjemmelagede knekkebrød er ofte litt søte, og metter godt, så du spiser ikke mange og du trenger ikke pålegg på :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Prøvde sukkerfri bringebærgele denne helgen, den var kjempegod! Og bare 7 kcal/100 g, altså i realiteten ingenting. Fås kjøpt på butikker med et litt større sortiment, jeg kjøpte det på Safari.

Ellers frukt (særlig appelsin, den er søt og samtidig er det så mye vann i den at hvertfall jeg blir mett både på ekte og ifht søtsuget)!

Gjest Chillpill
Skrevet

Jeg skal begynne å trene og prøve og gå ned i vekt!! men problemet er at jeg har et så forferdelig søtsug, og hver gang vi har noe i huset(bor hjemme hos foreldre) så skeier jeg ut og må begynne på nytt igjen :( har dere noen gode forslag til ting man kan spise som erstatning for snop? eller noen gode oppskrifter på smoothie eller noe slikt?

Du får jo flere gode tips her, men jeg synes du skal huske at det ikke er verdens undergang om du spiser snop en gang i blant heller. Ikke tenk at du begynner på nytt hver gang, men at du bare fortsetter der du slapp. Jeg har personlig lite tro på å nekte seg alt, sats heller på måtehold.

Skrevet

Frosne bær som du tiner med et par ss vaniljekesam på er hiiiimmelsk! :D Ekstra godt med bringebær eller bjørnebær synes jeg, men smaken er jo som baken ;)

Ellers gele laget av funlight - oppskrift finner du enkelt på google! :) Godt og lavt kaloriinnhold :)

Er også veldig glad i varm eplejuice med kanel oppi, smaker eplekake! :D

Skrevet

Jordbær dyppet i kokesjokolade eller honningmelon og spekeskinke, himmelsk !

Hjelper også å pusse tennene om du får søtsug, evt munnskyllevann :)

Skrevet

Grønnsaker med dip av mager kesam er også snadder! :tommelsmil:

Skrevet

Skjønner hva du mener.

Mitt søtsug forsvinner om jeg kutter sukker noen dager, men plutselig er man jo i selskap eller noen har kake med på jobben eller et eller annet som gjør at man spiser noe søtt. Da er jo suget tilbake og det tar noen dager før det forsvinner igjen. Med mindre man holder det ved like da, det hender jo.*host*

Men tenk på alle søtsakene du IKKE har spist i mellomtiden da! Det er stor forskjell på å spise jevnt og trutt og på å sprekke og spise litt innimellom.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har testa ut diverse erstatningsprodukter for sukker, siden mitt mål er å unngå sukker, hehe. Og det funker jo! Sukrin er jo supert :) etterhvert har frukt blitt mer enn søtt nok for meg, hvem skulle tro det. Nå har jeg gått og siklet på brownies i flere uker, og tenker å prøve ut brownies med mandelmel og sukrin...hm. Gleder meg.

Ellers test ut kesam med sukrin og kakao-> for oss som liker sjokoladekrem :)

Gjest stinemor91
Skrevet

http://www.nordic-shop.no/index.php?main_page=product_info&products_id=30

krom tabeletter, har hørt mye bra omd! kan kjøpes på apoteket :) Det demper søtsuget :)

Skrevet

Vaniljekesam med grønne druer oppi :) MM!

Eller skogsbærsmoothie med litt vanilje soyamelk i, om man bruker frosne bær og en håndmikser kan man også mikse bærene og spe i litt vanilje soyamelk av gangen og mixe til det blir iskrem :D

Skrevet

Tørket frukt? Så har du jo eldorado sin sjokoladepudding(kommer i pose), og den er jo lav på kalorier sammenlignet med annen sjokoladepudding:) Så har man den evige klassikeren med grønnsaker i tatziki^^,

Skrevet

Vær beinhard mot deg selv. Selvdisiplin er alfa omega i en avvenningsprosess. Klarer du deg en uke eller to uten å røre det søte, vil suget forsvinne.

Jeg sverger til frukt, gjerne med vaniljekesam om jeg riktig skal kose meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...