Gå til innhold

Noen som vet litt om AMO kurs fra NAV?

Anbefalte innlegg

Tenkte å begynne på et AMO kurs fra NAV til høsten. Noen som vet om det pleier å være undervisning alle ukedager eller om det oftest bare er noen få av ukedagene? Og hvor mange timer det vanligvis er hver dag?

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/632406-noen-som-vet-litt-om-amo-kurs-fra-nav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heter det fortsatt AMO-kurs?

Jeg gikk på et jobbsøkerkurs i fjor via NAV, men organisert og ledet av et privat firma som heter "Din Utvikling". Utrolig dyktige folk!

I allefall, vi hadde fast oppmøte kl. 9-15 hver dag i fire uker.

Men om dette er vanlig kan jeg ikke svare på. Vil tro det kan variere fra sted til sted og fra kurs til kurs.

Tenkte du skulle begynne på et NAV-kurs... Velkommen til virkligheten :P Det er nesten ikke kurs ledig og når det starter et kurs er det er 50 søkere til ti plasser og de som har gått lengst på dagpenger blir prioritert. - i allefall der jeg jobbet...

Men kursene er somregel hver dag fra ca 8:30 til 14

Endret av liv

AMO kurs har etter hvert fått ulike navn men poenget er vel at du tenker på kurs i regi Nav generelt. Det jeg kan si er at de som oftest foregår hver dag til vanlig skoletid. Lærerne er flinke og veldig forståelsesfulle. For meg ringte de rundt og fikset jobb når de mente jeg var klar for å gå videre, de gjorde det for de som de anså som seriøse.

Hvor mange søkere det er varierer nok ettersom hvor du bor/søker og hvilket kurs du ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...