Gå til innhold

Ønsker meg en pen ring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å investere i en ring til meg selv. Har vært igjennom en litt tøff periode og ønsker "feire" litt:). Men jeg lurer så på hva slags ring jeg burde kjøpe. Jeg vil ha en som er klassisk og ikke direkte motepreget. Hmm, gult gull med perle, hvitt gull med perle, eller noe med en (bitteliten!) diamant, i så fall hvilken form, innfatning og type ring? Budsjettmessig opp til 8-9 000, sånn ca, men gjerne litt rimeligere. Kan noen som er litt mer smykke-erfarne gi meg noen tips? Er livredd for å komme inn til en gullsmed og bli overkjørt og overtalt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller hva med en alliansering?

Skrevet

Da har du god økonomi! :o

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt, TS.

Omstendighetene kan ha vært ulike, men jeg var der selv for 2 år siden, - og ser behovet for å gjøre litt stat på seg selv etter en knallhard periode i livet :klemmer:

Det kan vært lurt å først finne ut hvilken gullfarve du liker best, og hvilken du synes kler deg best :)

Gult, hvitt eller rødt, - fritt valg :)

Gult og hvitt (rodinert) er stort sett easy-peasy å få tak i Norge.

Rødt eller rosé derimot er en helt annen sak, og da må du nok ut av landet for å finne noe å kunne velge mellom.

Skal du bruke ringer hver dag, eller skal den være til fest ?

Perler er sensible for kjemikalier (såpe etc) og jeg synes dermed at perlering kan vært litt skummelt å bruke til vanlig. Det samme gjelder for f.eks. opaler. De tåler vann særdeles dårlig.

Diamanter er solide saker, og de tåler det meste av det de kan utsettes for under daglig bruk.

-Etter en stund må du få sett over klørne som holder diamanten(e) fast, men det er stort sett også alt.

Diamanter kommer også i andre farver enn bare hvite :)

Champagne farvet kan være spennende :)

Etter mye tenking og leting så fant jeg min perfekte ring i Danmark.

Skrevet

TS her igjen. Tusen takk for svar, alle sammen :) Og ringen din var nydelig, Lille-pus, gratulerer! Hm, nå har jeg fått litt å tenke på, synes både en alliansering (kanskje en ring med både klare og blå steiner), solitærring og evt. hvitt gull med perle kunne vært fint :) Gult gull tror jeg at jeg utelukker.

Da får jeg fortsette og kose meg med å se etter den perfekte ringen. Må innerømme at de fleste ringene jeg har er av type hurtigsvarspremier fra Ellos etc :ler:, så det skal bli veldig morsomt med en i ekte vare!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...