Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har søkt på sykepleieutdanning til høsten, men jeg er egentlig litt usikker og kunne tenkt meg å fått litt erfaring rundt dette yrket. Jeg vet jeg kan søke på stillinger innen aldershjem men jeg har ikke så veeeeldig lyst å jobbe innenfor aldershjem. Er det noen som vet om det er noen stillinger jeg kan søke på som de ikke krever ferdig utdanning innen helse?

F.eks assistentstillinger, kan jeg søke på de? Er det noen som vet hva assistenter gjør innenfor de forskjellige avdelingene?

Jeg bor i Bergen, så fint om noen har litt tips som er relevant for Bergensområdet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ufaglært, har søkt sykepleien og vil ikke jobbe på sykehjem :eeeh: Hva tror du egentlig du har søkt på? Du er ikke "kvalifisert" for noe annet, alle andre steder trenger man kompetanse. Kanskje du bør revurdere sykepleien om du ikke vil jobbe med eldre...

Skrevet

De aller fleste assistentstillinger er innen sykehjem eller hjemmesykepleien.

En assistent er en som ikke har utdanning, så du kan fint søke på assistentstillinger.

Man kommer borti eldre uansett hvor man jobber (bortsett fra barneavd og føden.) og det blir bare mer og mer eldre. På sykehusene så er de fleste pasientene eldre.

Gjest Badabing
Skrevet

Da jeg var "ung", hadde jeg sommerjobb og helgevikarstilling på psykiatrisk avdeling. Ikke at det var noe for meg, men det var mange assistenter som trivdes der. En kompis av meg har jobbet i pu-bolig, og en annen i bolig for autister. Hva har du mest lyst til da? Jeg har jobbet som assistent på sykehjem også. Trodde ikke jeg kom til å trives, men det er faktisk en av de beste sommerjobbene jeg har hatt.

Det var forøvrig ikke utlyst noen stilling på den psyk avd jeg jobbet på, jeg troppet bare opp med attester og CV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...