Syden Skrevet 19. februar 2012 #1 Skrevet 19. februar 2012 Er det noen her inne som faktisk vet om dentastix funker eller om det bare er bullshitt? (dentastix bitegreiene til hunder) 1
frkharepus Skrevet 19. februar 2012 #2 Skrevet 19. februar 2012 På reklamen fremstilles de som veldig "gummiaktige" og som bikkja kan tygge på i evigheter. Her i huset forsvinner de i løpet av minutter, så så veldig lang tyggemotstand er det ikke. Har derfor ikke tro på at det hjelper det spor mot tannsten, men gir kanskje litt frisk pust i et kort øyeblikk...... 2
Gjest uAnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #3 Skrevet 19. februar 2012 min får en dentastix hver dag og har aldri hatt tannstein, om det er pga dentastixen vet jeg ikke men om ikke annet så syns bikkja det er en digg snack midt på dagen så vi kommer ikke til å slutte med det 2
Gjest Cessie Skrevet 19. februar 2012 #4 Skrevet 19. februar 2012 Rampen får Dentastix hver dag, og har aldri hatt tannstein. Men om det er noen sammenheng vet jeg ikke, for Dentastix'en forsvinner i løpet av sekunder... Han får ingen andre "tyggeting".
challenger Skrevet 19. februar 2012 #5 Skrevet 19. februar 2012 Den varer ikke så lenge som på reklamen, det er sikkert! Her i huset er den borte på noen sekunder:p Hun liker de kjempegodt, men om de faktisk funker mot tannstein veit jeg ikke..
Syden Skrevet 19. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 19. februar 2012 Ja, det er slik her også, borte på noen minutter.. derfor jeg lurte på om det har noe effekt men gnagebein, kan det funke? hunden min elsker det, hun bruker jo tennene?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #7 Skrevet 19. februar 2012 MIn Hund har fått hver dag siden de kom på markedet og hun får bestandig skryt hos dyrlegen, pga fine tenner med minimalt med tannstein.
Gjest Badabing Skrevet 19. februar 2012 #8 Skrevet 19. februar 2012 Jeg har en hund som allerede hadde tannstein da jeg fikk henne. Veterinæren sa at jeg kunne gi henne dentastix faktisk. I tillegg sa hun også at vanlig tørrfor forebygger. Denne hunden hadde fått oppbløtt for frem til jeg fikk henne. De forrige hundene mine har fått dentastix innimellom, samt tørrfor, og de har ikke hatt tannstein. Men det er vel også litt rasebetinget. Den rasen jeg har nå har vel lett for å tannstein. 1
Maneo Skrevet 20. februar 2012 #9 Skrevet 20. februar 2012 Jeg har en hund som allerede hadde tannstein da jeg fikk henne. Veterinæren sa at jeg kunne gi henne dentastix faktisk. I tillegg sa hun også at vanlig tørrfor forebygger. Denne hunden hadde fått oppbløtt for frem til jeg fikk henne. De forrige hundene mine har fått dentastix innimellom, samt tørrfor, og de har ikke hatt tannstein. Men det er vel også litt rasebetinget. Den rasen jeg har nå har vel lett for å tannstein. Snodig, jeg har hørt det motsatte. Dentastix forsvant på 2 sekunder her. Vi gir henne heller bein som hun gnager på, og hun har ikke tannstein. 1
Gjest Badabing Skrevet 20. februar 2012 #10 Skrevet 20. februar 2012 http://www.dyreklinikk.no/kunnskap/fagartikler/tannhelse-hos-hund-og-katt.html Men jeg ser at det er litt forskjellig hva de mener om det, ja.
Roo Skrevet 20. februar 2012 #11 Skrevet 20. februar 2012 Her serveres det dentastix flere ganger i uken, på oppfordring fra veterinær. (Fordi hunden nekter å pusse tenner). Enn så lenge har vi ikke sett noe til tannsten
Gjest Consensio Skrevet 20. februar 2012 #12 Skrevet 20. februar 2012 Her i huset er slikt bannlyst. Etter å ha jobbet på en veterinærklinikk og sett flere tilfeller hvor det har klumpet seg i tarmene slik at hundene måtte opereres får å få det ut, så tør jeg ikke ta den sjansen. Min hund får ubehandlet bein som hun gnager på. 2
Sugerøret Skrevet 20. februar 2012 #13 Skrevet 20. februar 2012 Den sk*ten bruker ikke vi .Bikkja fikk denne en gang og det ble bare oppsmuldrete greier som klistret seg i pelsen.Ikke noe form for plakkfjerning i kjeften heller. Bare reklametull mener nå jeg Bikkja måtte ligge en stund så jeg fikk fjernet restene av dentastixen fra pelsen. 1
Leo Skrevet 20. februar 2012 #14 Skrevet 20. februar 2012 De er ikke harde nok til at jeg kan tenke meg at de fjerner noe som helst, men at de kan lage klumper i tarmene hos slukhalser tror jeg så gjerne! Min får "the real thing", altså rå bein/kjøtt. F.eks. en halv eller hel høne.
Auroressa Skrevet 20. februar 2012 #15 Skrevet 20. februar 2012 Mine to firbeinte får litt av alt, har hendt dem har fått dentastix, men det var mer før, nå får dem nesten bare griseører, grisehaler, oksepenis, og diverse annet bein som selges i butikk/ dyrebutikk. Ben får dem alltid ha liggende framme, så er alltid ben til dem 1
somla Skrevet 20. februar 2012 #16 Skrevet 20. februar 2012 ja hunden min har alltid fått det,og han får utrolig skryt av dyrlegen siden han har fine og sterke tenner.Han er og utrolig kresen så han tar ikke hva som helst,grisører,haler og annet tørket kjøtt vil han ikke ha.Men tørrfisk liker han.Han spiser ikke noe godis,ikke engang bein eller rester etter middag. Men så får han vom som jeg kjøper hos dyrlegen.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #17 Skrevet 21. februar 2012 Min hund får samme type sticks, men kjøpt hos veterinær. Tror det er Royal Canine. Skrekkelig dyre, men utrolig nok virker de bra mot tannstein selv om de blir borte på et minutt. Denne hunden har en diagnose som medfører at den må få oppbløtt for, og uten slike pinner bygger det seg raskt opp tannstein. Samme diagnose medfører at hunden heller ikke tåler rå bein, og de mer typiske tyggebeina som består av tørket hud har den aldri vært interessert i. Jeg har en stor hunderase, og den har ikke hatt tarmproblemer av disse pinnene, som den nå har fått daglig i snart fire år. 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #18 Skrevet 22. februar 2012 mine får dentalstix. alle har flotte fine tenner, selv hun som ikke hadde så fine når hun kom her. så et program på animal planet hvor de testet ut dentalstix. programmet(serie) handler om en kennel som i tillegg sender hunder og ordner alle slike papirer man trenger i slike tilfeller. der testet de 46(?)hunder over 6 uker tror jeg det var, og rett over halvparten hadde fått bedre tenner i forskjellig grad. man kan jo ikke vite om det var en form for betalt reklame, men etter å ha sett endel på den serien tviler jeg sterkt på at det var tilfelle.. 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #19 Skrevet 22. februar 2012 Synes dette med tarmproblemer høres rart ut. At noen veterinærer anbefaler dentastix, mens andre får inn mange hunder som har fått problemer av det. Hvis det virkelig er så ille, skulle man vel trodd at dette var velkjent i veterinærmiljøet? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå