Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var det ikke Are til høyre og Kristian René til venstre?

Masse Voice-over er en klassisk produksjonsteknikk der stemmen ikke er det viktige :)

:daane:

Jeg hørte Iselin på radio i morges. Hun fremførte sange for første gang i går på russetreff på Tryvann.Hadde visst vært skitnervøs, men Stian hadde overtalt henne til å gå på scenen til slutt.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Blubberella
Skrevet

Så pinlig med den der musikkvideoen til Iselin! :klaske: Jeg vet ikke hva som er verst av "syngingen" med gnålete autotune eller måten hun vrikker på seg... Nei og nei...

Men jeg heier litt på Iselin da. Vida er også kul. Av guttene heier jeg på Stian eller evt Tommy.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger ikke lese meg opp på hva mobbing innebærer da jeg har kjent mobbing på kroppen selv. Du trenger ikke være så nedlatende selv om du tror du sitter på svarene.

Hvis du f.eks. har sett på at ei jente i klassen din gikk mye alene uten å ta initiativ til å hjelpe henne ut av ensomheten, så ja da har du også vært en mobber. Hvis dette er nytt for deg, viser du lite refleksjon over egen fremtreden.

Hvem er alle disse Kristin har beskyttet?

Det er heller ikke særlig hyggelig å beskylde andre for å være mobbere, når vedkommende slettes ikke er det.

Om det å mobbe sier bokmålsordboka: mobbe særlig om gjeng, flokk: bruke fysisk el. psykisk vold mot en enkelt; plage, erte, tyne.

At Iselin valgte å være mye alene etter at Are dro er hennes valg, og gruppa inkluderer henne når hun viser initativ selv. Det var Kristin som sa til Iselin under Pandoras Eske at det var utrolig flott at hun begynte å komme tilbake til gruppa, at hun var ei super jente etc.

Og Paradise Hotel er ikke en ung.skole, men et spill...

Jeg har også kjent på mobbing selv på barneskole og ungdomsskole, kan jeg da også bruke mobbekortet, og vite mer om hva mobbing er enn andre...? Jeg har ikke sett noen slenge et stygt ord mot Iselin som person der inne, og om Iselin valgte selv å være sosial fremfor å stå i dusjen så ville hun helt sikkert kommet godt overens med hele gruppa. Jeg synes ikke hun har blitt utstøtt eller utfryst på noen måte.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Siste AB: Veldig enig, og bra noen orket å skrive et slikt innlegg endelig!

Er da tydelig at Iselin og Kristin er veldig ulike personer. Hvorfor må akkurat Kristin henge med Iselin da? Det går ikke an å inkludere alle, når de selv ikke forsøker noe særlig. Har Iselin vært inkluderende ovenfor noen selv?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må legge til at på PH er det samlet en gjeng hvor alle har veldig sterke, ulike personligheter. Da blir det naturlig at enkelte klikker oppstår og at alle ikke passer like godt sammen. Kristin styrer ikke "skipet" noe mer enn det Iselin gjør, så om Iselin ville blitt behandlet annerledes måtte hun selv ha gjort noe med det.

Det nytter ikke å sitte å si "jeg føler at alle har fordommer mot meg", når du har hatt FLERE uker på å motbevise disse fordommene.

AnonymBruker
Skrevet

Det er heller ikke særlig hyggelig å beskylde andre for å være mobbere, når vedkommende slettes ikke er det.

Om det å mobbe sier bokmålsordboka: mobbe særlig om gjeng, flokk: bruke fysisk el. psykisk vold mot en enkelt; plage, erte, tyne.

At Iselin valgte å være mye alene etter at Are dro er hennes valg, og gruppa inkluderer henne når hun viser initativ selv. Det var Kristin som sa til Iselin under Pandoras Eske at det var utrolig flott at hun begynte å komme tilbake til gruppa, at hun var ei super jente etc.

Og Paradise Hotel er ikke en ung.skole, men et spill...

Jeg har også kjent på mobbing selv på barneskole og ungdomsskole, kan jeg da også bruke mobbekortet, og vite mer om hva mobbing er enn andre...? Jeg har ikke sett noen slenge et stygt ord mot Iselin som person der inne, og om Iselin valgte selv å være sosial fremfor å stå i dusjen så ville hun helt sikkert kommet godt overens med hele gruppa. Jeg synes ikke hun har blitt utstøtt eller utfryst på noen måte.

"Du også bruke mobbekortet"? Har jeg sagt jeg vet mer om mobbing enn andre? Det var vel strengt tatt du som ba meg om å lese meg opp på emnet.

Jeg beskylder ikke bare andre for å være mobbere, jeg har faktisk selvinnsikt nok til å innse at jeg kanskje var en mobber i skoletiden jeg også. Jeg visste at enkelte kunne trengt noen å være sammen med i friminuttene, men hadde nok med å overleve skolehverdagen som mobbeoffer. Denne overlevelsen innebærer også å passe inn, og da tar man ikke sjansen på å sosialisere med dem som "de kule" holder seg unna.

Paradise Hotel er et spill, men å delta i et spill betyr ikke å gi blaffen i andre mennesker. Spesielt ikke de som står alene og faktisk sliter med det. De er jo voksne mennesker og burde vite bedre enn umodne elever i skolegården. At man ikke holder folk utenfor med vilje eller av pur ondskap betyr ikke at man er fritatt for skyld når noen er ensomme. Spesielt ikke når Kristin & Co faktisk la merke til at Iselin gikk alene hele tiden, for da er det ikke snakk om uskyldig uvitenhet. Selv om man deltar i et spill går det an å være medmenneske. Faktisk hadde jo Kristin tjent mye på å holde seg inne med Iselin hvis man tenker rent spillmessig. Det betyr jo en alliert i spillet som kan komme til nytte senere.

Kristin sier enkelte fine ting til Iselin face to face, men har ikke alltid like mye pent å si om henne bak ryggen hennes. Derfor synes jeg denne åpenheten og liksomsnille adferden hennes blir bare overfladisk. Det stikker liksom ikke så dypt, og Iselin er ikke dummere enn at hun skjønner det. Og se også hva du skriver: gruppa inkluderer henne når hun viser initativ selv. Iselin må altså selv nærmest be om å få lov til å være sammen med dem. Selvfølgelig må Iselin gjøre litt selv, men jeg mener fremdeles at det er mye lettere for gruppa å ta initiativ enn det er for ett ensomt menneske. Spesielt når det ensomme mennesket er en usikker person som føler på at alle vil ha henne ut derfra.

Mobbing er et tøyelig begrep som ikke akkurat kan defineres ved hjelp av noen få tørre ord i bokmålsordboka.

• Liker 2
Gjest NozMonster
Skrevet

Hoho, da er jeg vistnok en mobber. Man lærer noe nytt hver dag... Tror du burde lese deg opp på hva mobbing faktisk innebærer, Kristin er den som har beskyttet flest og vært mest åpen mot nye deltagere. Hun er på ingen måte en mobber.

er indirekte mobbing et ukjent begrep for deg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg finner meg ikke i å bli kalt for mobber bare fordi jeg ikke tok kontakt med alle og enhver som ikke deltok i fellesskapet på ungdomsskolen.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger ikke lese meg opp på hva mobbing innebærer da jeg har kjent mobbing på kroppen selv. Du trenger ikke være så nedlatende selv om du tror du sitter på svarene.

Hvis du f.eks. har sett på at ei jente i klassen din gikk mye alene uten å ta initiativ til å hjelpe henne ut av ensomheten, så ja da har du også vært en mobber. Hvis dette er nytt for deg, viser du lite refleksjon over egen fremtreden.

Hvem er alle disse Kristin har beskyttet?

Ikke enig. Man har aldri et ANSVAR for å bringe andre ut av ensomheten. Dette ansvaret har man selv som ensom. Om det er en fint ting å gjøre, joda absolutt. Men man er ikke personlig ansvarlig for at alle i klassen, eller arbeidsplassen har det bra. Mobbing blir det først hvis man er direkte avvisende eller slem.

• Liker 3
Skrevet

Ærlig talt, er denne mobbediskusjonen snart ferdig?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kristian René bør komme inn igjen. Da hadde det blitt action da! :jepp:

• Liker 4
Gjest NozMonster
Skrevet

fy søren så møkklei jeg er av den hummerhistorien!

hadde de ikke bare ødelagt hele greia ved å spille den av på repet, så hadde den vært morsom!

og nå er den kåra til gullruten :overrasket:(beste tv-øyeblikk!)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hvor mange uker er det igjen av paradise? :sjenert:

Skrevet

Christina er en jævla sutreunge!!!

• Liker 4
Skrevet

Pay back bitches!

• Liker 7
Gjest Slowpoke
Skrevet

Jeg synes det er kjempe kult at Miguel gjør som han gjør, hadde gjort akkurat det samme selv :Nikke:

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

GO STIAN :rodmer:

• Liker 10
Skrevet

Skulle bare ønske Stian sa dette høyt, ikke bare å bluescreen.

Og jeg har ikke noe problem med å forstå Miguels valg.

• Liker 11
Gjest NozMonster
Skrevet

kristin takler ikke utfordringer hun!

det er jo bare et bevis på at hun ikke fortjener en plass videre synes jeg!

• Liker 10
Skrevet

Christina vil gå ut med hevet hode?? Haha, det er aaaaaalt for lenge siden det slaget var tapt frøken!

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...