Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest HunterLady
Skrevet

Om ikke smak og behag, hva er da din forklaring på at noen syns øynene til Dennis er pene, mens andre igjen syns de er stygge og ekle?

Det jeg mener er at enkelte ting her i verden er vakkert, uansett smak og behag. Universelle skjønnheter rent objektivt. Her snakker jeg ikke bare om Dennis sine øyne, men andre ting som er bare er vakkert, uansett om noen mener det motsatte. Det vil alltid være noen som finner vakre ting stygge, og stygge ting vakre. Dette er subjektive tolkninger, og det er selvsagt ikke noe i veien med det (takk gud for det!).

Har du hørt om objektiv skjønnhet?

AnonymBruker
Skrevet

Voldsomt til prat det var om de øynene.

Vi skal bare være glad han har øyne, visst ikke hadde det jo bare vært skummelt :opplyser:

• Liker 6
Gjest Vodka
Skrevet

Jeg synes ikke øynene til Dennis er vakre, synes han ser ut som en husky. man er vel ikke vakker når man som menneske minner om et dyr

• Liker 2
Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg synes ikke øynene til Dennis er vakre, synes han ser ut som en husky. man er vel ikke vakker når man som menneske minner om et dyr

Er ikke dyr vakre da??

Det er ikke det at jeg ikke begriper at noen synes øynene hans er skumle eller litt sære, men stygge?

Jeg har ennå til gode å se et menneske med stygge øyne.

Gjest Vodka
Skrevet

Er ikke dyr vakre da??

Det er ikke det at jeg ikke begriper at noen synes øynene hans er skumle eller litt sære, men stygge?

Jeg har ennå til gode å se et menneske med stygge øyne.

Sier ikke at de er stygge, men ikke vakre heller. Spesielle er de, da. :)

• Liker 2
Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg mener det ikke finnes noe som heter "objektiv skjønnhet". Man kan ha en formening om at noe er bestemt av flertallet og dermed tilnærmet objektivt, men det finnes altfor mange personer i dette flertallet som har personlige preferanser og meninger. Skjønnhet er i aller høyeste grad subjektivt.

• Liker 8
Gjest NozMonster
Skrevet

yeahyeah, noen liker mora mens andre liker dattra........

Gjest Armule
Skrevet

Det jeg mener er at enkelte ting her i verden er vakkert, uansett smak og behag. Universelle skjønnheter rent objektivt. Her snakker jeg ikke bare om Dennis sine øyne, men andre ting som er bare er vakkert, uansett om noen mener det motsatte. Det vil alltid være noen som finner vakre ting stygge, og stygge ting vakre. Dette er subjektive tolkninger, og det er selvsagt ikke noe i veien med det (takk gud for det!).

Å si at Dennis' øyne er vakre, basta, er din subjektive mening. Slik som at min subjektive mening er at de ikke er vakre. Det betyr dermed ikke at de er eller ikke er vakre i seg selv.

De bare er.

Det er først når vi prøver å beskrive dem, at de får mening.

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns øynene til Dennis er litt creepy, og i hvert fall når han driver og glor folk i senk med de. Blir too much for meg.

Liker uansett ikke egoet hans.

• Liker 6
Gjest Rivera
Skrevet

Dennis kan godt få lov til å glo på meg, hehe :rodmer:

Skrevet

Jeg syns øynene til Dennis er litt creepy, og i hvert fall når han driver og glor folk i senk med de. Blir too much for meg.

Liker uansett ikke egoet hans.

Litt sånn her :overrasket:

• Liker 4
Gjest Chloè
Skrevet

Dere som sier at øynene til Dennis er stygge, dere er vel de samme som mener Are har en stygg kropp?

Trenger dere briller? :)

Gjest Survival
Skrevet

Dere som sier at øynene til Dennis er stygge, dere er vel de samme som mener Are har en stygg kropp?

Trenger dere briller? :)

Ærlig talt. Til nå har jeg ikke deltatt i diskusjonen "er øynene til Dennis vakre eller stygge?", men nå føler jeg at det er på tide at jeg ytrer min mening.

Først og fremst; Skjønnhet er subjektivt! Det finnes objektive oppfatninger av skjønnhet, fordi det går på hva flertallet finner attraktivt. Det er sånn motebransjen er skapt; en masse mennesker har en objektiv oppfatning av hva som er pent og prøver å få resten av verden til å mene det samme. Men det vil aldri ta bort den subjektive oppfatningen av skjønnhet! Jeg vil aldri syns at dette er pent selv om at motebransjen prøver å få meg til å mene det.

Den objektive oppfatningen av Dennis øyne er at den er fin/pen/vakker/skjønn. Folk setter pris på sterk øyenfarge, særlig i blått. Jeg derimot syns ikke at øynene hans er spesielt pene. Jeg mener ikke at de er stygge heller - det er øyne, og øyne er øyne. Fargen facinerer meg dog, siden den er veldig spesiell. Likevel syns jeg at fargen er for lys, for sterk.

• Liker 7
Gjest Chloè
Skrevet

Ærlig talt. Til nå har jeg ikke deltatt i diskusjonen "er øynene til Dennis vakre eller stygge?", men nå føler jeg at det er på tide at jeg ytrer min mening.

Først og fremst; Skjønnhet er subjektivt! Det finnes objektive oppfatninger av skjønnhet, fordi det går på hva flertallet finner attraktivt. Det er sånn motebransjen er skapt; en masse mennesker har en objektiv oppfatning av hva som er pent og prøver å få resten av verden til å mene det samme. Men det vil aldri ta bort den subjektive oppfatningen av skjønnhet! Jeg vil aldri syns at dette er pent selv om at motebransjen prøver å få meg til å mene det.

Den objektive oppfatningen av Dennis øyne er at den er fin/pen/vakker/skjønn. Folk setter pris på sterk øyenfarge, særlig i blått. Jeg derimot syns ikke at øynene hans er spesielt pene. Jeg mener ikke at de er stygge heller - det er øyne, og øyne er øyne. Fargen facinerer meg dog, siden den er veldig spesiell. Likevel syns jeg at fargen er for lys, for sterk.

Hehe jeg tuller bare, take a chill pill ;)

Syns bare det var morsomt at det går ann å lage en så stor diskusjon ut av øynene til en person.

JEG liker de, DU liker de ikke, helt greit :)

Gjest Survival
Skrevet

Hehe jeg tuller bare, take a chill pill ;)

Syns bare det var morsomt at det går ann å lage en så stor diskusjon ut av øynene til en person.

JEG liker de, DU liker de ikke, helt greit :)

Innlegget var ikke ene og alene rettet mot deg, men mot alle som har deltatt i diskusjonen. Er forøvrig enig med deg, morsomt hvordan et par øyne kan få så mye oppmerksomhet og diskusjon.

Skrevet

Jeg synes ikke øynene til Dennis er vakre. Og jeg synes heller ikke Are har en ekstremt deilig kropp. Ja, han er godt trent, men rumpen hans var ikke noe særlig og de magemusklene passer heller til en eldre kropp.

Det er ikke alle jenter som elsker knallblå øyne og sixpack.

• Liker 3
Gjest Armule
Skrevet (endret)

Innlegget var ikke ene og alene rettet mot deg, men mot alle som har deltatt i diskusjonen. Er forøvrig enig med deg, morsomt hvordan et par øyne kan få så mye oppmerksomhet og diskusjon.

For min del var det ikke øynene i seg selv. Men hvordan andre kan påstå noe sånt som at "dette ER vakkert, ser du ikke det er det noe "galt" med deg".

edit: og nei, jeg sier ikke at noen har sagt dette ordrett. Men drar man inn "objektiv skjønnhet" og meninger på samme tid, så er det ikke langt unna.

Endret av Cervix
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes øynene er mer kule enn vakre, han minner meg om en vampyr,hehe. Mangler bare hoggtenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...