AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #1 Skrevet 19. februar 2012 Jeg har søkt på høgskolen i Vestfold, og i den forbindelse må jeg også flytte. Har sett på de forskjellige studentboligene i Vestfold. Noen ser fine ut, andre er mer primitive og det kommer jo an på hva man er villig å betale. Helst vil jeg jo tjene litt ekstra penger på en deltidsjobb, men må kunne leve kun på lån/stipend også, så jeg ser for meg de mer billige boligene. Er det noen her som har erfaringer med de forskjellige boligene til SIV? Tenker også litt på hvilke butikker som er i nærheten, mulighet for sykkelsti el. til Bakkenteigen osv. Er takknemlig for alle svar!
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #2 Skrevet 19. februar 2012 Ingen som vet? Hadde vært utrolig fint med noen kommentarer. Er ikke så lett å kun velge ut ifra det man ser på bilder og leser om på hjemmesidene deres...
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #3 Skrevet 23. februar 2012 Jeg dytter litt på denne og håper fortsatt at noen kan hjelpe meg...
Oliven Skrevet 26. februar 2012 #5 Skrevet 26. februar 2012 Hvor har du sett på hen da? Ikke kjent med boligene, men kjent i Horten, Tønsberg og omegn.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #6 Skrevet 26. februar 2012 Jeg står vel egentlig mellom Borre Klokkergården, Horten Ollebakken og Åsgårdstrand. Best hadde vært i Tønsberg, men der blir det for dyrt uten jobb ved siden av. Men hva vet du om Horten? Hvordan er butikkene og slikt der?? Tuuusen takk for svar!!
Gjest PinkLeaf Skrevet 26. februar 2012 #7 Skrevet 26. februar 2012 Jeg har hørt mange som er fornøyde med Åsgårdstrand, men det er jo litt usentralt. Horten har en del ok butikker, men jeg foretrekker Tønsberg. Men - det er jo bare 25-30 minutter med buss mellom, da. :-) Jeg tror Klokkergården er i gangavstand til skolen. Forresten, jeg leide på Eik I Tønsberg til 3300,I kollektiv riktignok, men det er jo en mulighet hvis du helst vi bo I Tbg. (Beklager skrivefeil, bruker mobilen.. )
Oliven Skrevet 26. februar 2012 #8 Skrevet 26. februar 2012 Du får det meste du trenger i Horten. Det er et par kjøpesenter, litt småbutikker osv. Utelivet det kjenner jeg ikke så godt til, men jeg tror de fleste drar til Tønsberg og der er det veldig mange bra steder og stort sett folk ute hver dag. Ollebakken blir mest sentralt mtp gangavstand til sentrum av Horten, Klokkergården er nærmere høyskolen. Åsgårdstrand er utrolig fin om sommeren da, men litt usentralt som student kanskje. Tønsberg HWA7 er ikke så dyr? Ligger rett ved sykehuset og er kjempesentralt om det er butikker og uteliv du vil ha med deg også. Og kort vei til bussen... Kaldnes ligger på andre siden av restaurantene på brygga, over kanalbrua og er litt lengre å gå til buss eller du kan ta derfra og bytte på stasjonen. Mye trafikk over brua i perioder.
Oliven Skrevet 26. februar 2012 #9 Skrevet 26. februar 2012 Jeg ville også bodd i Tønsberg av de to byene. Har bodd der før og det er utrolig deilig å ha alt så nærme og alltid noe som skjer
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #10 Skrevet 26. februar 2012 Tusen takk for svar! Har tenkt på HWA7, som du sier er ikke den såå dyr. Hvis jeg søker nå, og søker flytting til enten 1. eller 15. juli, så burde jeg vel ha en sjanse til å få plass der?? Har tenkt på Horten fordi det er nærme skolen, og at jeg kanskje kan spare litt penger i noen mnd ved å sykle til skolen (få litt aktivitet også) Blir litt for langt å sykle fra Tønsberg, siden jeg ikke er den mest aktive personen. Men, klart som dere sier, det er mye mer sentralt i Tønsberg! Og mnd.billett på bussen koster jo ikke såå mye, men hadde vært fint å kunne spare de pengene noen av mnd.
Oliven Skrevet 27. februar 2012 #11 Skrevet 27. februar 2012 De sparer du inn ved å slippe taxi hjem fra en bytur det vettu
Dace Skrevet 28. februar 2012 #12 Skrevet 28. februar 2012 (endret) Vet ikke noe om standarden på HWA7, men basert på beliggenheten så tror jeg nok helt klart at jeg ville valgt det uansett. Er jo omtrent så sentralt som du får det. Hvis du skal velge mellom Horten og Tønsberg så er det verdt å tenke på at de fleste studentaktivitetene til Vestfold Studentsamfunn foregår i Tønsberg på studenthuset der. De pleier å sette opp nattbuss til Horten ved 2-3 tiden når det er studentkroer og slikt, men ellers er det vanskelig å komme seg hjem på nattestid om man ikke skal ta taxi. Har du mulighet til å vente til nærmere studiestart så kan det være lurt å se etter noe privat også. Gjorde det selv i fjor når jeg begynte på HiVe og fant ganske mange kollektiv/hybler rundt Tønsberg og Eik som hadde gode priser. Endret 28. februar 2012 av Dace
Gjest PinkLeaf Skrevet 28. februar 2012 #13 Skrevet 28. februar 2012 Var jeg deg, TS, ville jeg ha søkt hwa7 på første, Klokkergården på andre (så snart du kan), og fortsatt å se etter privat hybel mot sommeren. Du kan jo alltids takke nei til studentboligene, mens det er verre å plutselig sitte der uten noen hybel i det hele tatt (hvis du venter for lenge). :-)
Bloodflowers Skrevet 28. februar 2012 #14 Skrevet 28. februar 2012 Ja, jeg har tenkt på det private leiemarkedet også Problemet der, er at strøm kommer i tillegg, men hvis man bor i kollektiv deler man jo på det. Er det ofte arrangementer på studentsamfunnet? Jeg tenker litt sånn at det er under fadderuka og begynnelsen av året som man er mest aktiv i fester og arrangementer. Det dabber jo litt av etter hvert. Det er min erfaring, da. Men jeg vet jo ikke hvordan det er på høgskoler. Er det noen som vet noe om mulighetene i Horten? Sånn butikkmessig osv. er det gangavstand der? Nok en gang, tusen takk for alle svar! Jeg setter stor pris på det, og dere hjelper meg virkelig! Vil bare se saken fra forskjellige sider Veie cons and pros
Gjest PinkLeaf Skrevet 28. februar 2012 #15 Skrevet 28. februar 2012 Ja, jeg har tenkt på det private leiemarkedet også Problemet der, er at strøm kommer i tillegg, men hvis man bor i kollektiv deler man jo på det. Da jeg bodde i kollektiv betalte jeg 3300,- i mnd inkl strøm og internett.. Jeg leide fra Sigurd Stokke, han har maaaange hybler i Tønsberg. Han er grei som huseier, så lenge du holder deg til kontrakten mtp leielengde. Jeg ba om å få flytte ut etter tre mnd for å flytte sammen med kjæresten, og det var ok så lenge jeg fant en ny leieboer. Som sagt så gjort, i oktober flyttet hun nye inn. Men jeg fikk ikke tilbake depositumet før august året etter.. 1
Dace Skrevet 28. februar 2012 #16 Skrevet 28. februar 2012 Etter det jeg kunne se, så var det ganske vanlig for private å inkludere strøm(og noen også Internett) i leia. Litt dyrere leie så klart, men deilig å slippe og forholde seg til strømforbruk hele tiden. Du har rett i at det er mest trykk på det sosiale helt i starten, men Studentsamfunnet arrangerer også en del events i løpet av året. For noen uker siden så var det f.eks. tur til Hemsedal. I Tønsberg driver de utestedet Jernet som har studentquiz/studentkro annenhver torsdag. Synes selv at Horten blir litt lite, men du får som nevnt det du trenger der. Utelivet er litt så som så, siden mange velger å dra til Tønsberg, men når våren og sommeren kommer og båtlivet kommer i gang så tror jeg at det kan bli ganske så livlig der også.
Gjest PinkLeaf Skrevet 28. februar 2012 #17 Skrevet 28. februar 2012 Du har rett i at det er mest trykk på det sosiale helt i starten, men Studentsamfunnet arrangerer også en del events i løpet av året. For noen uker siden så var det f.eks. tur til Hemsedal. I Tønsberg driver de utestedet Jernet som har studentquiz/studentkro annenhver torsdag. Total har også en del opplegg. Jeg vet ikke om det er noe kun for studenter, men de har opplegg hver eneste uke omtrent. De var tidligere eid av Slottsfjellsfestivalen, og har MYE bra musikk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå