victorindia Skrevet 19. februar 2012 #1 Skrevet 19. februar 2012 (endret) I en tråd jeg opprettet tidligere kom det frem at det for flere som har gått på Diane har tatt lenger tid. Jeg lurte da på om flere som har sluttet på Diane kunne dele sine erfaringer. Hvor lenge gikk du på Diane? Hvor lang tid tok det før syklusene ble normale? Når ble du gravid? Eller prøver dere fortsatt, og hvor lenge har dere prøvd? Jeg sluttet på Diane i mars 2011, prøver fortsatt, selv om syklusene fortsatt er lange og ustabile. Kan vel si vi har prøvd aktivt siden august, da vi frem til da hoppet av i svingen. Det neste jeg tenker på er nok å ta noen EL-tester, da jeg jo er redd jeg ikke har EL, selv om jeg (igjen) har en god følelse denne PP:) Håper noen har erfaringer å dele Edit: vil legge til at jeg kun gikk på diane litt over ett år, før det gikk jeg mange år på microgynon og før det på yasmin. Tilsammen ca 6 år på piller... Endret 19. februar 2012 av victorindia
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #2 Skrevet 19. februar 2012 Jeg gikk på Diane i underkant av 9 år sammenhengende. (Har aldri gått på noen annen p-pille). Sluttet i oktober 2011, da tok det 40 dager fra jeg fikk pillemens til jeg fikk den første ekte mensen. Etter det har syklusen gått ned litt, først til 37 dager, så til 36 dager og så til 35 dager som jeg har nå. Så kan godt hende det går ned til 34 dager i neste syklus.. Begynte å teste for EL i forrige syklus, og da fikk jeg positiv EL test, men ble ikke gravid den syklusen. Er ikke sikker på om vi har truffet tiden rundt EL i de forrige syklusene (eller om jeg hadde EL i det hele tatt), så derfor regner jeg det som at forrige syklus var PP1 og at denne blir PP2.. Vi er under 25 så vi er unge, og vi trener begge to og spiser ganske sunt, tar kosttilskudd osv, men det ser ut som det kommer til å ta litt tid da..siden vi har hatt sex uten prevansjon i snart 6 måneder.. Aner ikke om det er noe galt med noen av oss (eller om det har noe med Diane å gjøre) det får vi jo ikke vite før vi eventuelt må søke hjelp, og det er vel fortsatt en stund til vi kan gjøre noe sånn, så håper det klaffer før den tid! Lykke til!
mp84 Skrevet 21. februar 2012 #3 Skrevet 21. februar 2012 sluttet på diane i feb 2011 etter ca 2 år på den. Et år med et annet merke før det og yasmin i 3 - 4 år før det. Syklusen kom tilbake med en gang, men varierte litt de første månedene. Har hatt regelmessige sykluser (25 - 28 dager) det siste halvåret. Ble aktivt prøvere i august 2011 og prøver fortsatt... Testet et par ganger for El, men fikk kun (det jeg tror var) positiv el 1 gang. Begynte etter nyttår med fertilitetsmonitor og fikk positiv el med en gang, men ingen graviditet. Så det er ihvertfall et steg i riktig retning. Blir en tur til legen om vi ikke er blitt gravide i løpet av sommeren... Det sies jo at Diane er sterke og at det sitter lengre i, så det er muligens noe i det... Lykke til !
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #4 Skrevet 23. februar 2012 Gikk på diane i over ti år sammenhengende. Regnet med at det kunne ta tid før kroppen kom i naturlig gjenge igjen, men jeg ble gravid to måneder etter pilleslutt.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #5 Skrevet 24. februar 2012 haha, tror du virkelig at det spiller noen rolle hva slags erfaringer andre på samme p-pille har hatt? p-pille bruk, graviditiet, tid mellom pilleslutt og graviditet, etc. er ting som er FULLSTENDIG individuelt.
Stinelin Skrevet 26. februar 2012 #6 Skrevet 26. februar 2012 Hvor lenge gikk du på Diane? Hvor lang tid tok det før syklusene ble normale? Når ble du gravid? Eller prøver dere fortsatt, og hvor lenge har dere prøvd? Gikk på Diane i ca 5år. Tok ca 4 mnd før syklusene ble regelmessige, og ett år fra pilleslutt til jeg ble gravid. (Prøvde bare fra syklusene ble regelmessige, var bortreist til da. Altså prøving i 7 sykluser før spiren satt)
Gjest Sobril Skrevet 26. februar 2012 #7 Skrevet 26. februar 2012 Gikk på Diane i 8 måneder. Ble gravid 2 måneder etter pilleslutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå