Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg la ut en annonse på finn.no ang. en veske som jeg ville selge. Ble kontaktet av en utenlandsk person som ville kjøpe denne, og han skulle overføre penger til meg via paypal til min paypal konto. Da jeg fikk adressen som vesken skulle sendes til, var det plutselig til Nigeria. Blir automatisk litt skeptisk.. Noen som har noen tanker om dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svindel! Det er visst noen som tar kontakt med en drøss av folk og vil bruke paypal. Du får aldri pengene dine.

Skrevet

Hei! Jeg la ut en annonse på finn.no ang. en veske som jeg ville selge. Ble kontaktet av en utenlandsk person som ville kjøpe denne, og han skulle overføre penger til meg via paypal til min paypal konto. Da jeg fikk adressen som vesken skulle sendes til, var det plutselig til Nigeria. Blir automatisk litt skeptisk.. Noen som har noen tanker om dette??

Det er svindel. Det de gjør er at de sender en fake kvittering til eposten din slik at selgeren er i tro at h*n har fått betalt og sender varen, men hvis man logger seg inn i paypalkontoen så ser man at man ikke har fått noe penger.

Skrevet

Så nå at jeg hadde fått epost fra paypal hvor det stod at vedkommende hadde overført til paypal, men at jeg måtte sende sporingsnummeret til paypal for å få pengene..

Skrevet (endret)

Så nå at jeg hadde fått epost fra paypal hvor det stod at vedkommende hadde overført til paypal, men at jeg måtte sende sporingsnummeret til paypal for å få pengene..

Ja, det er sånn nå at man ikke får overført pengene ut av paypal før man har sendt varen og man kan bevise det med sporingsnummer.Men dette er noe som kun gjelder salg på ebay tror jeg. Men eposten kan være fake. Det er dette de gjør. Får deg til å tro at de har sendt penger når de ikke har gjort det.

Logg inn på paypal. Står det noe om at du har pending balance der? Hvis ikke så har de ikke overført pengene.

Endret av Armitage
  • Liker 1
Skrevet (endret)

De opererer gjennom en falsk pay-pal mail! Ble rundlurt selv dessverre.. Og det var til Nigeria.

Edit*skrivefeil

Endret av challenger
Skrevet (endret)

Spør deg selv: Hvorfor vil noen fra Nigeria,kjøpe noe-uansett hva-,fra et av verdens dyreste land?

Dette er nok fake ja..

Endret av kulu-kulu
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...