Gjest Valiumsjunkie Skrevet 19. februar 2012 #1 Skrevet 19. februar 2012 Hvordan er prisene der? Og hvordan er kaffekulturen der? Kan jeg be om en kaffe latte og få en tilsvarende som her i Norge? Da jeg var i en annen by i Frankrike fikk jeg bare vanlig kaffe med melk i - og, ja, er klar over at latte betyr melk på fransk. Hva skal jeg si for å få en ordentlig kaffe latte som her i Norge ?? Med SKUM. Dette er VIKTIG!! Og hvordan er SPA-kulturen med sørkysten av Frankrike? billig? :-D
Samulita Skrevet 19. februar 2012 #3 Skrevet 19. februar 2012 (endret) Spør om cafe au lait. Skum må du nok be om. En caffe latte, evt cafe au lait, skal ikke ha skum. Det er bare cappucino som har skum Bare for å oppklare: De kafeene som serverer skum på latte lager det feil. Enkelt og greit. Endret 19. februar 2012 av Samulita
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 19. februar 2012 #4 Skrevet 19. februar 2012 Hvis jeg ber om en "cafe au lait" så får jeg kaffe med melk? Skal jeg bare bestille en cappuccino med ekstra mengde skum, da?
Athene Skrevet 19. februar 2012 #5 Skrevet 19. februar 2012 Franskmennene lager kaffe slik den skal være. Om du vil ha skum må du be om det. Nice er ganske dyrt, både å spise, bo og handle. På mye er det nærmest norske priser, bortsett fra for god vin. For SPA tjenester mener jeg at jeg betaler omtrent norske priser. Av ting å gjøre i selve byen er jo stranden og strandpromenaden nummer en, ellers er gamlebyen (der det også er koselig å spise) og festningen turistattraksjoner. Jeg anbefaler også å leie bil og reise inn til landsbyene som ligger inn i landet, eller til Eze, en klippeby en knapp times kjøretur fra byen. Eller ta tog til Monaco eller Antibes. Cannes er også fin, men litt oppskrytt, byen har ikke så mye å by på.
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 21. februar 2012 #6 Skrevet 21. februar 2012 Jaja, jeg får finne ut av dette her. Kompliserte greier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå