AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #1 Skrevet 19. februar 2012 Åpner denne tråden for oss som skriver eller skal skrive bacheloroppgave. Jeg holder selv på med en bacheloroppgave i psykologi. Har i hele helgen forsøkt å fått gjort noe med oppgaven, men sitter bom fast. Aner ikke hvor jeg skal begynne, hvordan jeg skal skrive og hvordan jeg skal bruke pensum. Har en veileder, men hun er ikke tilgjengelig hele tiden, og har veiledning igjen om ca. tre uke (får det ikke tidligere på grunn av at hun har ferie og noe kursgreier). Hvordan går det med dere andre? Har dere komt i gang med oppgavene ders?
Gjest Daenerys Skrevet 19. februar 2012 #2 Skrevet 19. februar 2012 Ah, så fint! Jeg skriver også oppgave, har enda ikke startet selve skrivingen, men har gjort mye forarbeid. Starter å skrive imorgen
Gjest Daenerys Skrevet 19. februar 2012 #4 Skrevet 19. februar 2012 Vil ikke si det her, kan være litt lett kjennelig, men bare å sende en pm men er innenfor samf.vit
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #5 Skrevet 19. februar 2012 Det er greit:) Er det empirisk eller litteraturoppgave?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #6 Skrevet 19. februar 2012 Jeg skrev bacheloroppgave med psykiatrifokus da jeg gikk sykepleien. Fulgte med i media, og det var stadig emner som var aktuelle når det gjaldt psykiatrien. Fikk pluss i boka for å skrive om noe dagsaktuelt. Nå vet jeg ikke hva en psykologibachelor går ut på vs sykepleie, men kanskje det går an å finne noe interessant bare ved å følge med i media. Flyktninger er jo vanskelig å skrive om siden de ofte har så kompleks bakgrunn, så det la jeg fra meg. Men hva med helsepersonell og båtfolket ved Utøya, folk som har holdt på å dø ved flom/jordskred (samt mistet alt de eier og har), sorgreaksjoner ved å miste unge mennesker, sorgreaksjoner ved å få en kreftdiagnose, det å ha et handikap osv. Tenker bare høyt, vet jo som sagt ikke hva psykologibachelor går ut på. Lykke til! 1
Gjest Daenerys Skrevet 19. februar 2012 #7 Skrevet 19. februar 2012 Det er greit:) Er det empirisk eller litteraturoppgave? Empirisk
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #8 Skrevet 20. februar 2012 ohhh, jeg og skriver bacholeroppgave Elektroingeniør så vi jobber i grupper, utvikler og tester en sak og skriver rapport på det. Artig!! -Ingeniøren 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #9 Skrevet 20. februar 2012 Jeg sitter her og river meg i håret. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg skal skrive en litteraturstudie, og har funnet artikler som jeg skal bruke. Den saken er grei. Problemstillingen er sånn 70 % på plass, skal muligens slenge på en problemstilling til, slik at det er to totalt. Men jeg er usikker på hvordan jeg skal skrive, altså oppsettet. Jeg tenker at etter en introdkusjon så skal jeg presentere stoffet, altså at jeg skriver hva de ulike artiklene/studiene har kommet fram til om mitt tema (enkelte av dem er helt enige), og at jeg etter det starter diskusjonen hvor jeg forsøker å svare på mine problemstillinger. Høres det riktig ut?
Gjest FrkLinnea Skrevet 20. februar 2012 #10 Skrevet 20. februar 2012 Jeg slenger meg på her selv om jeg ikke kan svare ab over, litteraturstudier har jeg ikke greie på. Jeg skriver innenfor statsvitenskap/int. studier, og skal levere skisse i morgen. Problemet er at jeg ikke finner noe særlig relevant stoff, samtidig som jeg ikke vil (/har tid til) å forlate problemtstillingen nå. Jeg får vel hjelp til å finne litteratur når skissen blir gjennomgått på seminaret, men det er ekkelt å levere en skisse som er så utrolig ufullstendig:/ den ligner mer på et problemnotat stappet med masse fyllord.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #11 Skrevet 21. februar 2012 Hei! Jeg vil også være med i denne tråden! Velger å være anonym, fordi jeg vil helst ikke bli gjenkjent.. Jeg studerer økonomi og administrasjon, og er nå igang med bacheloroppgaven min som jeg skriver dette semesteret. Har fått en ganske god oversikt over litteratur og tidligere arbeider syns jeg. Har såvidt begynt å skrive, men syns ikke jeg kommer sikkelig igang. Har kun 10 timer veildning, dette syns jeg er ganske lite, men hva er vanlig for dere andre? Oppgaven er 30 stp. Jeg skal ha med noen intervjuer i oppgaven, dette er altså en kvalitativ form, men jeg sliter med å få tak i intervjudeltagere, håper det løser seg snart! Er også ganske usikker på oppgave-oppsettet og endel formelle ting. Har ikke skrevet en oppgave av denne størrelsen tidligere, og er redd for å dumme meg ut på å fullstendig bomme på oppsett eller noe sånt. Syns ikke vi har fått noe særlig god info om dette, og de få veiledningstimene trenger jeg jo helst til det faglige, spurte veileder litt på det første veiledningsmøtet, men han var ikke så opptatt av det formelle egntlig, men sensor kan jo ha en annen mening.. har ikke så mange i klassen å spørre heller, siden vi er få i klassen, og de andres oppgave er ganske forskjellig i metode og tilnærming enn min egentlig.. Skal følge med i denne tråden og håper vi kan dele tips og råd med hverandre!
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #12 Skrevet 21. februar 2012 Jeg går på UiO og har jo tre kvarter veiledning! Det synes jeg er utrolig rævva
M0niq Skrevet 21. februar 2012 #13 Skrevet 21. februar 2012 Hei! Jeg trenger litt hjelp. Om jeg ønsker og referere til teori jeg allerede har skrevet i teorikapittelet i drøftingsdelen. Blir det da feil og skrive det slik? Som (Tøssebro 2007) beskriver bla bla.. ? Eller kan jeg heller skrive det slik: Her ønsker jeg og referere til teorikapittelet samhandling hvor (Tøssebro 2007) beskriver... ?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #14 Skrevet 21. februar 2012 Hei! Jeg trenger litt hjelp. Om jeg ønsker og referere til teori jeg allerede har skrevet i teorikapittelet i drøftingsdelen. Blir det da feil og skrive det slik? Som (Tøssebro 2007) beskriver bla bla.. ? Eller kan jeg heller skrive det slik: Her ønsker jeg og referere til teorikapittelet samhandling hvor (Tøssebro 2007) beskriver... ? Det første blir rett.
Gjest Daenerys Skrevet 21. februar 2012 #15 Skrevet 21. februar 2012 Første er rett, men bare årstall i parentes når du henviser slik du gjør der.
Gjest boblebrus Skrevet 21. februar 2012 #16 Skrevet 21. februar 2012 Jeg holder også på med bachelorprosjekt, der vi jobber i grupper som skal gjøre noe praktisk + skrive oppgave. Holder foreløpig på med research og sånne ting, blir vel mer teori og skriving litt senere i semesteret. Men slenger meg på tråden, gleder meg til å bli ferdig :D
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #17 Skrevet 22. februar 2012 Hei! Jeg trenger litt hjelp. Om jeg ønsker og referere til teori jeg allerede har skrevet i teorikapittelet i drøftingsdelen. Blir det da feil og skrive det slik? Som (Tøssebro 2007) beskriver bla bla.. ? Eller kan jeg heller skrive det slik: Her ønsker jeg og referere til teorikapittelet samhandling hvor (Tøssebro 2007) beskriver... ? Jeg ville heller skrevet: ... som Tøssebro (2007) beskriver. 2
Gjest Daenerys Skrevet 22. februar 2012 #18 Skrevet 22. februar 2012 Nå har jeg opprettet "dokumentet". Og har startet å skrive. Hjelpes.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #19 Skrevet 22. februar 2012 Nå har jeg opprettet "dokumentet". Og har startet å skrive. Hjelpes. Så bra! Det er en god start! Jeg kjenner på meg at jeg ikke får skrevet noe i dag. Men skal lese et par artikler og sende enorme mengder med spørsmål til veileder...hehe
M0niq Skrevet 22. februar 2012 #20 Skrevet 22. februar 2012 Takk for hjelpen! Jeg holder forresten på med finpussingen av bacheloren. Innlevering allerede 29. februar :O Grugleder meg til å bli ferdig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå