Gjest Bertine Skrevet 8. januar 2004 #1 Skrevet 8. januar 2004 hei, er litt rådvill akkurat nå, og da skriver jeg et innlegg her!! :D forloveden min har fått inkallelse til millitæret, og har nå søkt om siviltjeneste. har fått med meg at dersom vi/han har hatt leilighet i 4månder får vi dekket hans del av husleigen+strøm. det som er problemet er at vi gifter oss 31juli, og vi skal ikke flytte ilag før vi har giftet oss.. og viss han da skal begynne i siviltjeneste i august/september får vi ikke dekket hans del av husleigen! og i sivil tjener han vel ikke så mye??? pluss at jeg er student.. jeg får visst nok kone-tilleg/ekteskaps tillegg, men hvor mye er det?? en vennine av meg foreslo at vi kunne gå til sorenskriver å gifte oss før brylluppet, flytte inn ilag og deretter ha det "skikkelige" bryllupet.. syns det hørtes merkelig og ikke så romantisk ut... noen som kan hjelpe meg?? eller har ideer!!!??
Engel Skrevet 8. januar 2004 #2 Skrevet 8. januar 2004 VET OM MANGE SOM HAR GIFTET SEG HOS SORENSKRIVEREN FORDI HAN SKAL UT I TJENESTE, OG SÅ HAR DE SENERE TATT KIRKEBRYLLUP MED STADFESTELSE/VELSIGNELSE. BLIR EGENTLIG AKKURAT SOM ET VANLIG BRYLLUP DET.
zmurfette Skrevet 8. januar 2004 #3 Skrevet 8. januar 2004 Hva med å flytte sammen før dere har giftet dere? Eller at han flytter dit dere har tenkt å bo før dere gifter dere?
Engel Skrevet 8. januar 2004 #4 Skrevet 8. januar 2004 Hvorfor ikke fremskynde bryllupet forresten? Så slipper dere problemet. Det er jo bare snakk om noen månder. Hva med et bryllup under blomstringen i mai? Det er jo en superromantisk tid!
Gjest Tex Skrevet 8. januar 2004 #5 Skrevet 8. januar 2004 Er det ikke slik at han får dekket de utgiftene han har selv da? Slik at dere kan jo bare finne den leiligheten dere skal bo i så han kan flytte dit minst fire mnd før han skal inn...?
liv Skrevet 8. januar 2004 #7 Skrevet 8. januar 2004 og du får rundt 3000, det var det ei veninne fikk for to år siden i allefall