Gå til innhold

Sirkeltrening!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sirkeltrening er bra saker, jeg ville prøvd et par ganger for å se om du liker det :) Du får brukt hele kroppen (om instruktøren er flink til å finne øvelser) og antakeligvis også prøvd øvelser du ikke ville prøvd alene på gymmet.

Du kan også tilpasse intensiteten til ditt nivå, som spinning, så om du føler du blir sliten kan du bare roe ned på tempoet og ta litt saktere en stund. Min erfaring er at det er også stort sett mange slags nivåer der, man trenger absolutt ikke være veltrent for å gå på sirkeltrening! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om hvordan det er å gå ned i vekt med denne treningen?

Lurer sånn på om det er noen vits i å legge masse tid, penger og energi i det. For om det er bra trening for å gå ned i vekt så hadde jeg lagt alt i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt knallbra trening, men jogging er også supert effektiv om du vil ned i vekt og fettprosent. Og det er het gratis om du jogger ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt knallbra trening, men jogging er også supert effektiv om du vil ned i vekt og fettprosent. Og det er het gratis om du jogger ute.

Takk :)

Kan desverre løpe minimalt i starten, har vært i en ulykke som gjør at jeg har problemer med rygg/ben så mye belastning på beina mine blir veldig vondt :snurt:

Så skal begynne å sykle med hunden når det blir litt varmere + sirkeltreningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :)

Kan desverre løpe minimalt i starten, har vært i en ulykke som gjør at jeg har problemer med rygg/ben så mye belastning på beina mine blir veldig vondt :snurt:

Så skal begynne å sykle med hunden når det blir litt varmere + sirkeltreningen :)

Sykling er jo også supert. Samt ellipse :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke sett konkret på prestekragens tilbud, men jeg driver med trening som på en måte kan kalles sirkeltrening og jeg er kjempefornøyd med det.

Det er motiverende og hardt og gir gode resultater om du legger innsats i det. De første gangene er nok tøffe, men det blir sikkert bedre etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva sirkeltrening er? Er det bare det at aparatene står i en sirkel..? Trener man på dem sammen, som i en gruppetime?

(jeg er ikke TS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirkeltrening består som regel av enten kroppsvektøvelser og noen øvelser med enkelt utstyr (som f. eks manualer, en stang, stabilitetsball, bosu). Man bruker ikke maskiner i en vanlig sirkeltreningstime :)

Så trener man "intervaller" på stasjonene.

Ett eksempel kan f.eks være at man skal være ett minutt på hver stasjon/øvelse, og når det minuttet er ferdig går man videre til neste stasjon.

Annet eksempel kan være at man trener ett minutt på stasjonen, får kort pause, og deretter tar nytt minutt på samme stasjon før man går videre til neste.

Alle trener samtidig, men forskjellige øvelser og roterer rundt.

Raskt eksempel på øvelser kan være:

Armhevinger

Rygghev på ball

Knebøy

Dips på step

Bicepscurl

Planken

Stående roing

osv.

Instruktøren vil hjelpe til med å tilpasse vanskelighetsgraden og vise teknikk.

Endret av Spøkelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...