Gå til innhold

Noter til en liten strofe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage en pyntegjenstand som skal dekoreres med noter. Jeg har lyst til at det skal være en liten strofe som lar seg synge/spille for de som kan lese noter.

Noen kriterier (jeg kan lese enkle noter, men er ikke så flink på dette, så bær over med meg og mine feil :) ):

- De må gå over en enkel C-durskala uten # eller b.

- Helst bare fjerde- og åttendedelsnoter (lettere å lage) uten pauser eller andre kruseduller.

- Helst ikke en barnesang, men det går vel greit det også om jeg ikke finner noe annet. Skal helst være noe allment kjent.

- Må være kort. Er ikke plass til mer enn kanskje 6-7 takter.

Noen som har en ide?

Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Drue
Skrevet

Jeg skal tenke på det. Vil du ha noe som står oss nære i Norge, eller mer internasjonalt? Vil du ha svaret som youtube-video, eller må vi skrive det på noter for deg? Kan du tenke deg å transponere en frase som originalt går i en annen toneart?

Skrevet

Jeg skal tenke på det. Vil du ha noe som står oss nære i Norge, eller mer internasjonalt? Vil du ha svaret som youtube-video, eller må vi skrive det på noter for deg? Kan du tenke deg å transponere en frase som originalt går i en annen toneart?

Takk for at du tar deg tida til å svare meg :)

Vet ikke helt hvordan dere skal skrive det, kanskje som "bokstavnoter" (C D E F G A H)? Men da blir det jo vanskelig i forhold til lengden på hver tone. Hm. Tar gjerne imot tips der også.

Jeg er nok ikke i stand til å transponere. Kunne det en gang for mange år siden, men selv da slet jeg. Og i dag har alt det der gått i glemmeboka.

Det er ikke så nøye om strofen er norsk eller utenlands, men vil gjerne at de som kan lese noter kan få en liten aha-opplevelse når de oppdager at det ikke bare er tilfeldige "dekornoter", men faktisk en melodi de har hørt før.

TS

Gjest Herr Drue
Skrevet

Jeg kan gjøre det for deg. Kunne du kanskje tenke deg refrenget til kjærlighetsvisa? "Ingen e så god som du da..." etc. Den er jo kjent, fin og enkel. Men den har halv- og helnoter i seg.

Skrevet

Jeg kan gjøre det for deg. Kunne du kanskje tenke deg refrenget til kjærlighetsvisa? "Ingen e så god som du da..." etc. Den er jo kjent, fin og enkel. Men den har halv- og helnoter i seg.

Det hadde vært supert!

Halv- og helnoter går greit.

Så snill du er! :smilyblomst:

TS

Gjest Herr Drue
Skrevet

Da er vi enige om kjærlighetsvisa?

Gjest Herr Drue
Skrevet (endret)

http://imageshack.us/f/256/kjrlighetsvisa.png/

Her er den uansett. Det blir ikke like pent med alle tonegjentakelsene, da. Du får ikke linjer på skrått (åttendeler bundet sammen, altså). Da må du isåfall velge en annen låt. Hva tror du?

Endret av Herr Drue
Skrevet

Da er vi enige om kjærlighetsvisa?

Jepp!

TS

Skrevet

http://imageshack.us/f/256/kjrlighetsvisa.png/

Her er den uansett. Det blir ikke like pent med alle tonegjentakelsene, da. Da får du ikke linjer på skrått (åttendeler bundet sammen altså). Da må du isåfall velge en annen låt. Hva tror du?

Åh, det der funker supert! Tusen, tusen takk!

Blir rent rørt av at du orker å hjelpe en fremmed (til og med en AB!) på nett.

:helen:

TS

Gjest Herr Drue
Skrevet

Null stress. Det var egentlig bare gøy. Lykke til med prosjektet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...