AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #1 Skrevet 18. februar 2012 Nesten ingen liker statusene mine på facebook. Kan godt være de er litt sære, men hvis noen andre deler en link jeg har lagt ut, så likes og kommenteres den i lange baner. Når dere ser en status dere trykker liker på, kommer det kun an på innholdet, eller ser dere an hvilken person som har postet den. Ser jo at enkelte kan poste nesten hva som helst og få hauger med likes. Inkludert når de bare kopierer diverse dall og ordtak. Jeg skriver ikke så ofte, men alltid seriøse ting. Ikke sånn "tid for middag", eller "det regner i dag" eller "natta alle sammen". Er jeg for seriøs, dvs liker folk best å kommentere lettvint dall? Eller må jeg bare innse at jeg ikke er særlig populær? 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #2 Skrevet 18. februar 2012 Har du et eksempel på en status du har skrevet? Jeg trykker alltid på liker fordi jeg liker innholdet, ikke personen.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #3 Skrevet 18. februar 2012 Jeg kommenterer faktisk oftest kun hos de nærmeste vennene mine/familien, eller de av mine bekjente jeg ikke oppfatter som "alt for kule". Kanskje jeg er rar. Jeg synes ikke du skal tenke for mye på det. Vanligvis "liker" jeg nesten ingenting, det går dager mellom hver gang jeg gjør noe annet enn å lese på FB. Kanskje det er så enkelt som at de som får flere kommentarer enn deg har en større del av sitt sosiale liv basert på FB enn du har? Mange har jo nesten flytta hele den sosiale arenaen sin inn dit, og det er ikke sikkert du skal misunne dem det heller. 1
Pixtive Skrevet 18. februar 2012 #4 Skrevet 18. februar 2012 Fordi du er "en av de" som legger mye ut på facebook så ingen gidder å bry seg om hva du skriver til slutt? :gjeiper: Vet ikke om du er det, men det er en mulig årsak.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #5 Skrevet 18. februar 2012 Har du et eksempel på en status du har skrevet? Jeg trykker alltid på liker fordi jeg liker innholdet, ikke personen. Det kan være at jeg anbefaler en god bok jeg har lest eller en film jeg har sett. Eller at jeg kommenterer noe dagsaktuelt, gjerne med litt humoristisk vri. Det rare er at hvis jeg en sjelden gang skriver noe som jeg tenker at ble for dillete og som jeg vil slette, så kommer det plutselig likes før jeg rekker å slette.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #6 Skrevet 18. februar 2012 er det noen jeg liker som har postet en status så "liker" jeg den. Er det noen jeg ikke liker eller noen jeg ikke bryr meg særlig om så gidder jeg ikke "like"
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #7 Skrevet 18. februar 2012 er det noen jeg liker som har postet en status så "liker" jeg den. Er det noen jeg ikke liker eller noen jeg ikke bryr meg særlig om så gidder jeg ikke "like" Hvorfor godtar du som venner folk du ikke liker eller bryr deg om? 2
Chord Skrevet 18. februar 2012 #8 Skrevet 18. februar 2012 Jeg ser nok mer på innholdet enn hvem som har lagt det ut. Og jeg er ikke en person som trykker "liker" på alt jeg ser. Jeg skal faktisk like det ganske godt før jeg trykker "liker". Men det er jo en del på facebook som har flere hundre venner, noen over 1000 faktisk, og da forsvinner kanskje det du legger ut i det store mylderet av statusmeldinger, vitser og "nå har jeg spist en banan"-oppdateringer? Jeg er akkurat som deg, når jeg en sjelden gang legger ut noe, så er det seriøst, og da er det ikke så mange som "liker" det. Men likevel kan jeg få noen muntlige tilbakemeldinger, type "jeg så den videoen du la ut på facebook i går, så bra den var". Jeg tror nok det sier svært lite om hvor populær du er, det har nok sikkert en annen, logisk forklaring
Kite Skrevet 18. februar 2012 #9 Skrevet 18. februar 2012 Jeg skriver mye unødvendige og "morsomme" ting hele tiden, og folk ELSKER det. Tror det har litt å gjøre hvilke venner du har på lista. Jeg går jo på skole, og for å si det sånn, mine medelever har veldig lite å gjøre på i timene, og vi underholder hverandre med å skrive mye drit.. (Og så er jeg jo ganske morsom da..)
Gjest Badabing Skrevet 18. februar 2012 #10 Skrevet 18. februar 2012 Det høres ut som du legger ut sånne statuser som jeg pleier å like i alle fall. Jeg hadde ekstremt mange folk på FB, men nå har jeg bare igjen de som jeg hadde giddet å snakke med i virkeligheten også, har slettet veldig mange. Derfor har jeg det ikke sånn at jeg liker noen sine statuser, men ikke andres. Trykker liker om det er en velformulert eller morsom statusoppdatering. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #11 Skrevet 18. februar 2012 Kan legge til at hvis jeg poster noe i en diskusjon under diverse grupper, så får jeg gjerne likes av folk jeg ikke har på vennelista. Kanskje folk jeg er mest populær blant folk jeg ikke kjenner?
Gjest uAnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #12 Skrevet 18. februar 2012 Hvorfor godtar du som venner folk du ikke liker eller bryr deg om? Jeg hadde aldri fått høre slutten på det om jeg avviste tanten min eller bestemoren min eller søsteren min eller moren min. Så da er det bedre å ha de på facebook og overse dem der, enn å måtte høre gnåling hver gang vi møtes irl. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå