Hoppetaujenta Skrevet 6. mai 2014 #1281 Del Skrevet 6. mai 2014 Men en kan ikke vite ingenting om hester for å få dem til å stige i gradene da vel? Jeg kunne komme til å gjøre veldig mange rare ting... lol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daybreak Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #1282 Del Skrevet 6. mai 2014 Må ikkje vite så mykje om hestar irl eigentleg nei Berre mat den og legg den kvar dag så overleverer den Der finns slike brukarhandbøker slik du får hjelp Og ja,du kan styre ditt eige ridesenter også^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 6. mai 2014 #1283 Del Skrevet 6. mai 2014 Hvordan legger man en hest? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daybreak Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #1284 Del Skrevet 6. mai 2014 Du må trykke på "legge"-knappen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 6. mai 2014 #1285 Del Skrevet 6. mai 2014 I virkeligheten, mente jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daybreak Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #1286 Del Skrevet 6. mai 2014 Den legg seg sjølv Gi den mat og drikke,så fiksar den resten sjølv (og møkke boksa,eventuelt ha på dekken (teppe)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 6. mai 2014 #1287 Del Skrevet 6. mai 2014 Jeg vet jo faktisk ingen verdens ting om hest. Kanskje det ikke stemmer at den står og sover i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daybreak Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #1288 Del Skrevet 6. mai 2014 Det stemmer nok det Ein hest ligg sjeldan meir enn ein halvtime om gongen,og står oftast og sov^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 6. mai 2014 #1289 Del Skrevet 6. mai 2014 Hvorfor ikke ligge lengre? Har det noe med at sirkulasjon eller at hjerte ikke jobber så bra om de ligger lengre å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daybreak Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #1290 Del Skrevet 6. mai 2014 Nei,kjem frå villhesten at dei vart lettare byttedyr liggandes,så om dei står så tek ikkje det så lang tid før dei er på flukt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 6. mai 2014 #1291 Del Skrevet 6. mai 2014 Aha...så de har ikke glemt det nei. Da går de jo glipp av noe stort, nemlig en god natts søvn på siden og på ryggen og.....neppe på magen, men allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daybreak Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #1292 Del Skrevet 6. mai 2014 Dei sover i gjennomsnitt berre 5-6 timar i døgnet så dei veit nok ikkje kva ein god natts søvn er uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 6. mai 2014 #1293 Del Skrevet 6. mai 2014 Ok. Vakre er de uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daybreak Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #1294 Del Skrevet 6. mai 2014 (endret) Det er dei Endret 6. mai 2014 av Daybreak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 6. mai 2014 #1295 Del Skrevet 6. mai 2014 "Black beauty!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daybreak Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #1296 Del Skrevet 6. mai 2014 Jaaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 6. mai 2014 #1297 Del Skrevet 6. mai 2014 Tror jeg benytter anledningen til å spørre litt om hest, siden jeg har ei vaskekte hestejente i andre enden av tastaturet mitt. Ok? Jeg vet mye om kroppsspråket og det med å knytte bånd til hund og katt, men ingenting om hest. Hva slags forhold får man til en hest? De kommer neppe springende og jumper opp i fanget til sin favoritt og rundslikker ansiktet... men hva gjør de for å vise lekenhet, hengivenhet og at de stoler på deg? Går det an å få et mentalt gjensidig forhold til hest? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daybreak Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #1298 Del Skrevet 6. mai 2014 Ja,spør i veg,så skal eg svare etter beste evne Vel eg er ganske glad for dei ikkje hoppar oppi fanget mitt når eg ropar på dei,men du kan få eit veldig godt forhold til dei,som at dei kjem når dei ser deg og "snakkar" med deg,altså vrinskar eller humrar. Vanskeleg og forklare,men du ser på kroppspråket til ein hest om den er glad og stolar på deg,eller ikkje vil ha noko med deg og gjere. Dei fleste hestar elskar og leike sisten på ridebana,altså dei spring laus og du skal ta dei Men om du har sett filmen hestehviskeren så viser det om tillit til folk Bah,vart vel berre babling dette,er så dårleg på og forklare 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 6. mai 2014 #1299 Del Skrevet 6. mai 2014 Javisst har jeg sett hestehviskeren flere ganger, det er en fantastisk vakker film på alle vis. Du forklarer veldig bra. Jeg ser jo at hester får fremmede ryttere innimellom; er det som skjer da basert på hva denne personen sender ut? Kan en hest ikke like det man sender ut og ikke ville ha en på ryggen? Snur de og går da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daybreak Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #1300 Del Skrevet 6. mai 2014 Dei hestane som får framande på ryggen og nybyrjarar,er hestar med god sjølvtillit og stolar på seg sjølv så dei bryr seg ikkje så veldig om du sender ut litt feil signal (type rideskulehestar). Private hestar må du berre lære og kjenne for at ting skal fungere i samspel. Så det tek tid og etablere forhold med hestar,som med alt anna Veldig følsomme hestar merkar kvart signal du sender ut,utan du sjølv veit det, og ein uerfaren rytter bør ikkje ri slike til ein sjølv kan kontrollere kva signal ein sender ut 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå