Gå til innhold

Daybreak sitt vesle hjørne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Awesome pip-pip :3

Verdens mest fascinerende fugl!

Man skulle nesten tro det var fake, men det er fakta. Rare dyr.

Her er mer sagelyder mm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er awesome kul!

Ja,eg veit den er ekte,det som gjer den awesome :3

Eg vil ha ein slik ein :nigo: *Ser på Lute med sitt mest sjarmerande blikk om og få den i julegåve* :Hehe:

• Liker 1
Skrevet

"Lute"??? :klo:

Skrevet

Ehh,har kalt Lutetium det ganske lenge :sjenert::fnise:

Skrevet

Å...er det Luttetutten du mener? lol

Skrevet

Haha han ja :fnise:

ooo likte den smileyen her 121.gif

• Liker 1
Skrevet

Den er awesome kul!

Ja,eg veit den er ekte,det som gjer den awesome :3

Eg vil ha ein slik ein :nigo: *Ser på Lute med sitt mest sjarmerande blikk om og få den i julegåve* :Hehe:

Har ingen på lager desverre. :sukk:

(Og det må være verdens mest irriterende fugl å eie når den holder på slik HELE TIDEN Tilogmed papegøyer holder vel neppe koken så lenge? Greit med noen små klipp, moro som fy, men man blir lei av alt.)

Skrevet

Det var synd :(

Skrevet

Blir de lei av seg selv, mon tro? :klo: Aldri stille rundt dem og i dem...

Skrevet

Blir de lei av seg selv, mon tro? :klo: Aldri stille rundt dem og i dem...

Det er vel på det verste under parringssesongen (de imiterer lyder for å imponere damene). Se innslaget her, der "fyren" minner litt om en hormonforstyrret tiur. Du kommer til å le deg ihjel! :Hehe:

• Liker 1
Skrevet

Haha den fuglen er ikkje heilt normal :skratte:

Skrevet

Gurimalla, så fantastisk naturen er! :biggrin:

Skrevet

Den er det :)

Skrevet

Er du våken? ;)

Skrevet

Klokka mi ringte 7.25 så vil tru det ja ;)

Skrevet

Kan aldri vite vettu... ;)

Skrevet

Nei det er sant :fnise:

Skrevet

Fekk historie på facebook om fjordingen og krigen så eg har lyst og dele,kopiert rett derifrå :)

"Var i utmarken med ene åringshingsten i går og vi traff på en eldre mann på tur. Selvfølgelig gikk praten om fjordhest og han kunne fortelle om faren sin som under krigen ble bedt om å stille på jernbanen i Bergen med fjordhoppen sin ( mange andre måtte ta med sine) Der skulle Tyskerene plukke ut de hestene de ville ha, og det var ingen diskusjon, de tok som de ønsket. Han faren var fast bestemt på at den drektige hoppen hans skulle han gjøre alt for å beholde, så han tok høy med på vognen inn mot byn. Vel framme var det liv å røre og han lykkes å skjule hoppen bak en gammel togvogn og gav høyet til hoppen så hun var stille..Tyskerene forsynte seg med hester og oppdaget ikke den skjulte hoppen:-) Lensmannen oppdaget dette og gav mannen en reprimade og sa at dette fikk han ikke til en gang til. Lykkelig vendte mannen hjemover med hoppen sin og føllet hun fikk ble 26 år gammel og et kjært medlem av familien Synes det var en herlig historie, og tenker med gru på om jeg måtte overgitt dyrene mine på en sånn måte..."

Det kan også seiast til ettertanke at folk skodde hestane sine halte slik dei ikkje skulle fare i krigen for det ville vere krise for garden og miste hesten. Dette sei litt om kva hesten generelt sett har og seie for gardsdrifta før og at bøndene ikkje ville gje slepp på arbeidskameraten sin så lett.

Det finnast mange krigsminne over falne krigarar,men ingen over hestane. Typisk hestejente som seier det tenkjer du sikkert? Ja kanskje,men hestane har spelt ei stor rolle i vår historie,både i krigen og utanom.

Fekk meg og til og tenkje på filmen War Horse som er frå fyrste verdskrig.

Så med dette innlegget seier eg:

Til minne om ALLE dei falne i krigane,både dei tobeinte og dei firbeinte! *eit minutts stillheit*

• Liker 1
Skrevet

Mm! War horse <3

Både hunder og hester var en stor del av krigen, og alltid synes jeg det er like unødvendig å skyte hesten under en battle .. -_-

Men så er jeg slik at når jeg er på en film, og den inneholder dyr... Så bryr jeg meg filla om mennesket dør eller blir drept, så lenge dyret overlever.. Men om dyret dør eller blir drept så er det tårer i massevis.. :P

• Liker 1
Skrevet

Er på ein måte einig med deg,for dyra var uskyldige, og visste ikkje kva dei gjekk til,medan menneska gjor det jo (me snakkar film her ja :P )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...