Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det siste året har jeg slitt litt med at jeg har følt meg unyttig på jobb. Jeg blir aldri sport om det skjer noe, å 80% av tiden tror jeg jeg kunne vært hjemme uten at noen hadde merket forskjell.

Nå er jeg 23 uker på veg, men selv om jeg har en fysik jobb, medfører den ikke særlig problemer. Jeg er ikke dårlig og magen er ikke ivegen eller noe slikt. Det er heller ikke farlig for meg å itføre noen av oppgavene mine.

Forrige helg hadde vi et stort prosjekt, å jeg skulle jobbe. Denne helgejobbingen hadde værr planlagt før vi visste om prosjektet. I begynnelsen av uken ble det pratet litt om en skiftordning slik at det ikke ble for mye for noen. Sjefen skulle kom,e tilbake til meg med mer info.

Uka går å jeg hører ikke noe som helst. Fredag kveld inser jeg at jeg bare får ringe sjefen selv. Å da kommer det: nei du kan ikke jobbe i helga, det er ikke brukt for deg.

Er det bare meg som syns det er dårlig gjort å presse meg bort fra jobben på den måten? Det var jo opprimnelig min helg å jeg hadde gledet meg til prosjektet. Noe sjefen visste.

Bedriften er ofte dårlig på komunikasjon, mem dette følte jeg tok kaka. Så da satt jeg der da. Ledig helg i siste sekund, mindre lønn denne mnd, samt irritasjon over timg jeg kunne ha brukt tida på om jeg vertfall hadde dått beskjed litt før.

Kan melde at jeg har hørt fra kollegaer at det ble hentet inn to ekstra personer den aktuelle helgen som egentlig var på friperiode..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tolket det som en av to:

- Noen forsøker å presse deg ut fra jobben.

- Fordi du er gravid. Det er faktisk ikke sikkert at du blir presset ut, men det kan hende at arbeidsgiver prøver å ta hensyn og ikke vil ta risiko med din graviditet. Skulle det skje noe så er det arbeidsplassen som er ansvarlig. Men jeg er enig i at det er dårlig at dette ikke har blitt kommunisert til deg langt tidligere. Vaktplaner eller arbeidsplaner skal være på plass lenge før kvelden før, og du bør derfor ta dette opp med ledelsen. Det er fint hvis arbeidsgiver prøver å ta hensyn, men det skal likevel gis beskjed.

Så her bør du rett og slett snakke med sjefen din.

Skrevet

kan nevne at jeg jobbet 100% i samme bedrift til en uke før førstemann ble født, uten dårlig/endret behandling.

Skrevet

Du er vel ikke så flink i jobben din, da, og derfor foretrekker de å bruke deg minst mulig. (Det sier noe når du sier at du kunne vært borte 80% uten at det spilte noen rolle. Da gjør du ikke jobben din, og har klart å gjøre deg selv overflødig på arbeidsplassen).

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...