AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #1 Skrevet 18. februar 2012 Heihei, snille kg-ere Dette blir nok en av de der "er det normalt"-trådene som jeg selv misliker, men håper noen leser dette uansett. Jeg er 18 år, blir 19 til sommeren, og jeg har aldri hatt en kjæreste. You name it, jeg har aldri gjort det - jeg har ikke kysset en gutt en gang. Jeg er helt ok av utseende, slank og passe høy, jeg liker å sminke og pynte meg litt. Jeg er sjenert når jeg møter nye mennesker, men flere av venninnene mine som er enda mer sjenert enn meg har hatt kjæreste®, så sånn sett er det litt merkelig at jeg ikke har vært i nærheten av å ha kjæreste. Likevel har det vel en del å gjøre med at jeg aldri har vært skikkelig forelska. Det nærmeste jeg har vært en skikkelig forelskelse var når jeg var betatt av en gutt på barneskolen i et par år.... Jeg har flere guttevenner, men det er aldri på den måten med de, og jeg må kjenne noen veldig godt før jeg forelsker meg tydeligvis. Vanligvis tenker jeg ikke så mye over at jeg aldri har hatt kjæreste, men jeg tenker jo på det noen ganger. Det plager meg egentlig ikke, det er bare at jeg føler meg litt unormal som aldri kan snakke om gutten jeg var med en-eller-annen-gang når venninnene mine snakker om det osv. Man vet jo også såklart hvordan alle som er forelsket er så glade, og det å kunne klemme og kose med noen som ikke er familie/venn er jo sikkert også kjempekoselig. Jeg vet at jeg ikke kommer til å få kjæreste på en stund heller (og man kan jo selvsagt si at dette sikkert er grunnen til at jeg ikke har hatt en, men det er det ikke) for nå går jeg siste halvåret på vg3. Jeg kommer neppe til å møte noen jeg liker så godt før sommeren i alle fall, men det er en søt type på jobben da. Jeg er bittelittegrann betatt av han, men jeg kjenner han ikke i det hele tatt sånn egentlig. Har en felles venn og jobber med han, vi er venner på facebook men vi har aldri snakket om noe annet enn jobb.. Uansett blir det forhåpentligvis flere muligheter og nye mennesker når jeg begynner på folkehøgskole til høsten, det høres kanskje teit ut men jeg håper jeg kan møte noen der som jeg liker Så, til det jeg egentlig lurer på etter alle disse tanke-greiene. Er det mange her inne som har vært sent ute med kjæreste, sex osv? Føler det er ganske unormalt å ikke ha hatt kjæreste nå når jeg snart blir 19, er det bare meg? Noen som har opplevd det samme, men det endte godt? Hvilke reaksjoner fikk dere fra den første personen dere var med hvis dere ikke hadde gjort sånne ting før? Alle tips, råd og sånt tas ellers imot med takk
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #2 Skrevet 18. februar 2012 Jeg var som deg, bare at nå er jeg 31 år og single. Har aldri vært i et forhold heller. Mitt råd til deg er å kaste deg ut i det! ta sjanser, la hodet være med så hjertet ikke styrer helt. Ta det ikke så fordømt seriøst, og reis deg opp igjen dersom du går litt på trynet. Du er ung, frisk og fresh, prøv å ha det gøy :gjeiper: 3
Earthbird Skrevet 18. februar 2012 #3 Skrevet 18. februar 2012 Hadde ikke et seriøst forhold før jeg var 19, så du trenger ikke stresse. Det kommer!!
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #4 Skrevet 18. februar 2012 Nei, det er ikke unormalt:) Jeg deler gjerne vennene mine inn i kjærestemennsker og singelmennesker. Kjærestemenneskene går nærmest fra det ene forholdet til det andre, mens singelmenneskene kanskje har noen hookups, flørting og ONS, men aldri forhold.. Og dette er folk i midten av 20årene..
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #5 Skrevet 19. februar 2012 Da jeg var 18 var jeg også singel og ukysset. Halvparten av de jeg kjente hadde heller aldri hatt kjæreste eller kysset noen, mens andre halvparten av de jeg kjente fikk sin første kjæreste da de var 18-19 år, og noen få av de fikk sin første kjæreste da de var 16-17 år. Jeg vil si at det er like normalt å ha kjæreste som 18-åring, som ikke å ha kjæreste som 18-åring. Av mine venninner som fortsatt var single og ukyssete etter vgs, fikk de seg sin første kjæreste mellom 20-23 årsalderen. Av de igjen, er det jeg og to venninner som fortsatt er singel og ukyssete i en alder av 30 ... 2
muffineline Skrevet 19. februar 2012 #6 Skrevet 19. februar 2012 Jeg følte nesten det meg du beskrev! Men jeg blir 20 i år. Det er helt normalt, ikke noe å stresse med.
Steinar40 Skrevet 19. februar 2012 #7 Skrevet 19. februar 2012 Det er ikke noe unormalt, nei. Folk treffer hverandre til ulik tid. Og du har meget god tid Det som er viktig er å ikke henge seg helt oppi utseendet. Og ikke ha totalt urealistiske krav til forelskelsen. Det viktigste er at man liker hverandre og at man passer i sammen (i hverdagen). God kommunikasjon og personkjemi. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #8 Skrevet 19. februar 2012 Takker for mange svar Så fint å høre at dette ikke er så unormalt rundt omkring som det er i mine omgangskretser, nå føler jeg meg litt mer normal her :gjeiper: Det hjelper mye å få bekreftelser av andre angående sånne ting. Jeg tar gjerne imot flere også, forresten
Gjest Corto Maltese Skrevet 19. februar 2012 #9 Skrevet 19. februar 2012 Det er nok svært mange 18 åringer som aldri har hat kjæreste så uvanlig er det nok ikke
Gjest MorAase Skrevet 19. februar 2012 #10 Skrevet 19. februar 2012 Det er ikke uvanlig. Men det finnes heller ingen grunn til at du ikek skal ta initiativ selv for å få gjort noe med det. 1
Gjest Fiolett Skrevet 19. februar 2012 #11 Skrevet 19. februar 2012 Ta det helt med ro, du er ikke alene Jeg er ukysset og har aldri vært i et forhold, verken seriøst eller useriøst. Jeg har en mann i sikte, men av ulike grunner kan jeg ikke innlede et forhold til ham på nåværende tidspunkt. Så jeg håper og venter selv!
Gjest -J- Skrevet 19. februar 2012 #12 Skrevet 19. februar 2012 Nei, dette vil jeg anta er ganske normalt.
isdronning Skrevet 19. februar 2012 #13 Skrevet 19. februar 2012 Skjønner godt hva du mener med det at resten av vennegjengen har kjærester/har hatt. Jeg er 18 år og har aldri hatt kjæreste før jeg heller. Som jeg har erfart så kommer resten av de tingene som kyssing/klining o.l. av seg selv når det passer seg - og spesielt når man minst tenker på det. Lyyyyyyyyyyykke til! Ikke stress
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #14 Skrevet 19. februar 2012 Da jeg var like gammel som deg hadde jeg heller aldri hatt kjæreste, og kysset for første gang da jeg var 17. Året jeg fylte 19 fikk jeg min første kjæreste. Nå er jeg 23 år, samboer og venter barn, så håpet er ikke ute.
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 21. februar 2012 #15 Skrevet 21. februar 2012 Jeg er 18 år og fyller 19 til sommeren, akkurat som deg, og jeg er i mitt første ordentlige forhold nå Så nei, ikke spesielt uvanlig.
o..o Skrevet 22. februar 2012 #16 Skrevet 22. februar 2012 Jeg hadde ikke kjæreste eller sex før jeg var 21. Jeg var kresen, kanskje interessert i 1-2 gutter fra jeg var 18-21, men jeg var for sjernert/redd til å flørte/ta kontakt. Jeg holdt meg mest hjemme og ungikk dem til og med. Men etter min første kjæreste har alt blitt veldig anderledes, eller kanskje på grunn av at jeg har blitt eldre. Jeg er sikker på meg selv, føler meg fin, får mye respans og tør å flørte tilbake. Kjæresten min syntes det var litt rart at jeg ikke hadde hatt kjæreste, siden han sa jeg virket så slink til "sånne kjæreste-ting". Men han syntes ikke jeg var rar som ikke hadde hatt kjæreste. Han hadde bare hatt en ordentlig kjæreste før meg. Jeg hadde datet 3 menn før, og han noen jenter, men bare et par møter. Når jeg fortalte at jeg var jomfru, sa han at han også var det Venner og familie at aldri tenkt at det var rart at jeg ikke hadde kjæreste. Noen av dem prøvde å spleise meg med folk, usj! Men jeg tror de forsto at jeg bare ikke hadde funnet noen som passet meg enda. Det er ikke rart å være 18 og aldri ha hatt kjæreste, mange gutter vil føle seg beæret av å være din første kjæreste, det får dem til å føle seg mer spesielle.
Gjest M0ntriark Skrevet 23. februar 2012 #17 Skrevet 23. februar 2012 Har venner (både jente og gutter) som er over deg i alder (eldste er 29, blir 30 i år) og har aldri vært i forhold før nå. Har og ei som ikke var kysset før hun var 20. Jeg sier ikke at de har gått glipp av noe, men ved å til slutt være så "kostbar" og krevende, vil du til slutt utvikle en del uvaner og særegenheter som gjør at du kanskje blir enda vanskeligere å knyttes opp i mot? Noen er kjærestematerialer, andre ikke. Sier bare at du ikke må nødvendigvis finne Mr. Right med en gang. Kan være morsomt å bare lære seg selv å kjenne og hva man egentlig er ute etter, og det er lettest å se når man er sammen med noen. Og hva er dine egne svakheter, og rette opp i de. Læringskurven vil forbli for alltid, og hopp i det om du kan
Gjest BabyBlue Skrevet 23. februar 2012 #18 Skrevet 23. februar 2012 Er selv 18, og har heller ikke hatt noe ordentlig forhold. Stresser ikke med det heller, og ingen stiller spørsmål. Bortsett fra slekta når jeg besøker de av og til, men da sier de bare "jaja, det er ikke noe å tenke på. En dag skjer det." Og det er jo sant! : ) Ser for meg at jeg finner den rette når jeg flytter ut og begynner på universitetet. Da finner man ofte folk som vil det samme som en selv og alt det der. Har jo truffet noen gutter, men ble ikke noe av det, men blir ikke lei meg av den grunn. Hadde han vært noe for meg hadde jeg nok visst det selv. Trives faktisk som singel, og gidder ikke gjøre noe med det før jeg blir hodestups forelsket og faktisk vil ha en partner. Jeg er ikke stygg, jeg er ikke sær, jeg er ikke mindre verdt enn andre jenter - jeg har bare ikke funnet en jeg vil ha ennå, og det er ingenting galt i det
Gjest Brillefin Skrevet 24. februar 2012 #19 Skrevet 24. februar 2012 Fikk min første (og eneste) kjæreste da jeg var 20. Det varte i 3 år.. Fikk mitt første kyss kvelden etter 19 års dagen min
Gjest -J- Skrevet 24. februar 2012 #20 Skrevet 24. februar 2012 Er selv 18, og har heller ikke hatt noe ordentlig forhold. Stresser ikke med det heller, og ingen stiller spørsmål. Bortsett fra slekta når jeg besøker de av og til, men da sier de bare "jaja, det er ikke noe å tenke på. En dag skjer det." Og det er jo sant! : ) Ser for meg at jeg finner den rette når jeg flytter ut og begynner på universitetet. Da finner man ofte folk som vil det samme som en selv og alt det der. Har jo truffet noen gutter, men ble ikke noe av det, men blir ikke lei meg av den grunn. Hadde han vært noe for meg hadde jeg nok visst det selv. Trives faktisk som singel, og gidder ikke gjøre noe med det før jeg blir hodestups forelsket og faktisk vil ha en partner. Jeg er ikke stygg, jeg er ikke sær, jeg er ikke mindre verdt enn andre jenter - jeg har bare ikke funnet en jeg vil ha ennå, og det er ingenting galt i det Fornuftig og smart pike! Lytt og lær, dere som føler dere usikre rundt dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå