Gå til innhold

Hvor lenge bruker barnet body?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer vel litt. De største bodyene jeg har sett har gått opp til str 98, men synes ofte de stopper på str 92. Det er med andre ord ikke spesielt enkelt å oppdrive bodyer til unger eldre enn 2år og da innebærer det naturlig nok at ungene også må slutte med plagget. Mange slutter selvfølgelig med body før de blir 2år også :)

Personlig synes jeg det er kjekt med body så lenge barnet bruker bleie, når barnet går på do selv er det et upraktisk plagg og jeg vil tro det er grunnen til at de fleste klesmerker ikke lager bodyer i større størrelser enn 92 (1,5-2år)

Skrevet

Vi brukte det til han var tre år, for de sitter jo så bra og sklir ikke opp på ryggen som t-skjorter gjerne gjør. Men så sa barnefar stopp, for han mente at bodyer var for babyer. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Så lenge man synes det er praktisk?

Det er ihvertfall upraktisk å bruke body når barna skal gå på potte eller do. Og det er vanskelig å få tak i bodyer større enn 86.

Tror mine sluttet med body da de var halvannet. Men nevøen min på 3 bruker fortsatt body, fordi foreldrene synes det er praktisk. Han har stor mage og får lett glippe mellom genser og bukse. Etter min mening må det være noe styr når han skal på do, men skjønner problemstillingen. Lettere for jenter som kan bruke tunika.

Skrevet

Han er 2 1/2 nå og kommer hvertfall til å bruke ullbody ut denne vinteren. Han brukte ikke body i sommer, da holdt det med t-skjorte. Vil tro det er upraktisk med body til høsten igjen da han (forhåpentligvis) går på do/potte selv...

Bruker alltid t-skjorte/genser over bodyen da, for jeg syns det ser så baby... :gjeiper:

Skrevet

Så langt størrelsene rekker? Er jo kjekt å bruke det så lenge som mulig, slik at små barn som er i mye aktivitet slipper å bli "mellom-bar" :)

Gjest gurimalla
Skrevet

Både lillebror og storesøster brukte til de var ca 2, da var det sommer og de sluttet med bleie. Som andre sier her er det upraktisk med body når de går på do.

Skrevet

Min stesønn bruker det enda, han er snart 3 1/2 år

Gjest pysepusen
Skrevet

Han kommer til å bruke det så lenge han har bleie :)

Skrevet

Vi har ei på 20 mnd, og vi har sluttet med det for en stund siden. Syns det er mye greiere med gensere etter at hun begynte å gå.

• Liker 2
Skrevet

Eldstemann brukte til han var tre, og da i forbindelse med bleieslutt (og de fleste bodyer går opp til 98 i str)

Gjest frøken am
Skrevet (endret)

Her er storebror nettopp fylt tre, og han bruker fortsatt str 86/92 :gjeiper:

Har funnet bodyer i større størrelser, og når vi er ute på vinteren, høsten og våren synes vi det er praktisk, slik at han ikke - som kmsv91 skriver - blir mellombar :Nikke:

Skal han tisse får han bare hjelp til å kneppe opp ;)

Endret av frøken am
Skrevet

Vi sluttet stort sett å bruke bodyer i fjor vår da gutten var litt over 1,5 år. Om sommeren synes jeg det er lettere med t-skjorte/genser, og det er også lettere i forbindelse med dotrening. Vi har imidlertid et par ullbodyer fra i fjor som fremdeles passer, og de har jeg brukt i vinter. Vi har ikke vært plaget av glipper mellom genser og buksene.

Skrevet

Jeg synes at bleier og bodyer "hører sammen", så her bruker vi de vi har til hun slutter med bleie (hun er 2,5). Vi har forøvrig mest overdeler nå, ikke bodyer, og jeg synes ikke de er mer upraktisk til bleiebarn enn bodyer. Men så er min datter ganske slank og liten, så det er ikke så mye som glir opp.

Skrevet

Vi sluttet da hun var 2.5. Da begynte hun på do og da er det ikke praktisk lengre.

Skrevet

Så lenge de bruker bleie.

Synes body er praktisk for å "holde bleia på plass".

Body er upraktisk når de skal på potte og do selv.

Med eldste resulterte det i at vi satt med masse bodyer som aldri ble brukt, fordi bleieslutt kom litt raskere enn forventet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...