Gå til innhold

Hvorfor er noen svigermødre vanskelige?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi vi er ulike mennesketyper og man kanskje ikke passer med alle? Noen ganger kræsjer det totalt, og det kan nok skape en del gnisninger.

Forøvrig er jeg veldig glad i svigermoren min og har et godt forhold til henne. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Hvorfor er noen svigerdøtre troll?

• Liker 3
Skrevet

Sikkert samme grunn som at svigerdøttre er vanskelig? :skratte:

Tror ikke vi skal gi all skyld til svigermødre, har sett nok eksempler på svigerdøttre her som jeg ikke ville unnet min værste fiende å få til svigerdøttre :P

Som Yvonne sier, alle kan ikke gå i hop.

Skrevet

Kanskje de ubevisst ikke liker at en annen kvinne blir den viktigste i sønnens liv?

• Liker 7
Skrevet

Min svigermor har nettopp manipulert sønnen sin til å ville skilles. Like greit når han faktisk faller for sutringen hennes, men det er jammen ikke rart at INGEN liker henne. Min (eks)mann er den eneste som stiller opp for henne, selv ikke søsknene til mannen vil ha kontakt med henne.

Hun er vel livredd for at jeg skulle ta fra henne det eneste hun hadde igjen.

Skrevet

Mye kommer an på hvordan en tar kritikk...

• 9 måneder senere...
Skrevet

min svigermor er et sant mareritt. hun har stor tro på sine egne evner som oppdrager, og "eksprimenterer" med min datter (hennes sønns datter) nå har det gått så langt at jeg ikke ønsker å ha henne som barnevakt for datteren vår. svigermor har ett barn, bor alene, og sliter både fysisk og psykisk. jeg har i utgangspunktet alltid hatt et godt forhold til henne, men etter at babyen min ble født har dette endret seg. hun har forsøkt å amme datteren min. hun har et vanskelig forhold til mat, og prøver å påføre dette på datteren min. hun liker ikke at datteren min er selvregulert (hun er 6 måneder) og synes hun er tykk. derfor gir hun helst ikke datteren min mat om hun skulle passe henne, feks ved å gi vann i stedet for melk. ( hun får flaske og vanlig mat nå) , noe som medfører at babyen er kjempesulten hvis hun har tilbragt tid med sin farmor. jeg selv var en svært tykk baby, helsesøster sier at datteren min ligger innenfor normalen, at det bare er strålende at hun er så matglad, noe jeg er enig i. jeg har selv alltid nytt maten, og aldri hatt problemer med mat og kropp, jeg mener nå om at man er overvektig bør man ikke sulte seg, man bør heller se ann sunnheten i maten og mengden aktivitet. men farmor mener man bør sultefore babyen, "slik at hun ikke bruker mat som trøst senere" hun er også fan av skrikekurer og brukte en slik på sønnen sin når han var drøye 2 måneder. "da sov han hele natten" og hun mener man skal la babyer ligge og skrike. "så man ikke venner seg til å få alt på et fat" noe jeg er rivende uenig i. og det er helsesøster også. svigermor vil gjerne være barnevakt. noe jeg slett ikke ønsker. jeg skulle ønske det fantes løsninger på svigermødre som synes deres oppdragelsesmetoder er best.

Skrevet

Det som er litt festlig her er at jeg og min svigemor fikk et godt forhold etter at jeg og sønnen hennes ble skilt. Før dette hadde vi ikke så godt forhold. Så fikk sønnen seg ny kone, og hun er vel alt min tidligere svigemor påsto at jeg var. Men hun innså da at jeg var nok ikke det, at egentlig jeg var ganske flott.

Så nå har vi et godt forhold, og det er jo veldig bra, da hun er bestemor til mine barn.

Skrevet

min svigermor er et sant mareritt. hun har stor tro på sine egne evner som oppdrager, og "eksprimenterer" med min datter (hennes sønns datter) nå har det gått så langt at jeg ikke ønsker å ha henne som barnevakt for datteren vår. svigermor har ett barn, bor alene, og sliter både fysisk og psykisk. jeg har i utgangspunktet alltid hatt et godt forhold til henne, men etter at babyen min ble født har dette endret seg. hun har forsøkt å amme datteren min. hun har et vanskelig forhold til mat, og prøver å påføre dette på datteren min. hun liker ikke at datteren min er selvregulert (hun er 6 måneder) og synes hun er tykk. derfor gir hun helst ikke datteren min mat om hun skulle passe henne, feks ved å gi vann i stedet for melk. ( hun får flaske og vanlig mat nå) , noe som medfører at babyen er kjempesulten hvis hun har tilbragt tid med sin farmor. jeg selv var en svært tykk baby, helsesøster sier at datteren min ligger innenfor normalen, at det bare er strålende at hun er så matglad, noe jeg er enig i. jeg har selv alltid nytt maten, og aldri hatt problemer med mat og kropp, jeg mener nå om at man er overvektig bør man ikke sulte seg, man bør heller se ann sunnheten i maten og mengden aktivitet. men farmor mener man bør sultefore babyen, "slik at hun ikke bruker mat som trøst senere" hun er også fan av skrikekurer og brukte en slik på sønnen sin når han var drøye 2 måneder. "da sov han hele natten" og hun mener man skal la babyer ligge og skrike. "så man ikke venner seg til å få alt på et fat" noe jeg er rivende uenig i. og det er helsesøster også. svigermor vil gjerne være barnevakt. noe jeg slett ikke ønsker. jeg skulle ønske det fantes løsninger på svigermødre som synes deres oppdragelsesmetoder er best.

Hva i helvete???? Har hun forsøkt å amme barnet?? Du burde faen meg ikke sende ungen dit noe mere nei.

Skrevet

Jeg tror at hvis mor og sønn har et litt for tett forhold og sønnen fortsatt ser på moren som viktigere enn kona...Trouble.

Anonym poster: b8862cc3041ddbad16db32e43cf7a0de

• Liker 1
Skrevet

Moren til eksen min hakket på meg fordi sønnen min på 11 mnd ikke hadde sluttet med bleier.

Gjest Darthoven
Skrevet

Freud kan sikkert fortelle mer om dette..

Mor vil egentlig få barn med sønnen osv osv...

Skrevet

Hva i helvete???? Har hun forsøkt å amme barnet?? Du burde faen meg ikke sende ungen dit noe mere nei.

Skrevet

Jepp. Hun insisterte på å sitte barnevakt når babyen var knappe to måneder, jeg og sønnen hennes gikk litt oppi gata og spiste. Da hadde hun forsøkt å amme henne. DET hun syntes var merkelig med å amme barnebarnet hennes, var at hun syntes det var et inntrykk i hennes privatliv, derfor ville hun ikke gjøre det flere ganger. (som om hun hadde gjort meg en tjeneste) jeg blir så utrolig sint av Tenke på det. Det er så mye den damagjlf som jeg blir så inni helvete sint av å tenke på. Hun får ikke passe babyen mer. Hverken nå eller senere.

Skrevet

Mulig jeg er en av de vanskelige. Går nok ikke helt godt sammen med det som kan bli min fremtidige svigersønn.

Han ga i utgangspunktet et dårlig førsteinntrykk da han besøkte oss første gangen. Syns han var litt frekk og tok seg altfor godt til rette i huset vårt. Jeg håpte det ville rette seg siden han kunne være nervøs siden det var første gangen, men det har bare blitt verre.

Han tar ikke fem øre for å slenge seg ned for å ligge på sofaen så ingen andre får sitte. Han flytter ikke beina når vi går forbi, må altså skræva over han. Han peller på ting i huset og åpner skuffer og skap. Han kan gjerne si at han er sulten så jeg må lage mat, da ligger han på sofaen imens. Etterpå er det ikke snakk om å takke for maten.

I tillegg til dette skravler han i ett sett. Hører ikke etter når andre prøver å si noe. Føler meg ganske overkjørt av han.

Han har heller ingen antenner for når ting passer og ikke. Har vi besøk så kan han sitte å blande seg inn i samtaler, avbryte og komme med lange fortellinger om ingenting.

Er nå ganske lei av han og tror nok jeg viser det mer enn jeg burde. Det er tvil om han merker det siden han er helt blottet for sosiale antenner. Jeg har prøvd å holde fred pga av min datter, men nå kommer jeg snart til å si noe. Fatter ikke hva hun ser i han.

Anonym poster: 0fc6fcc005e80cb10ee3373805c9b75e

Gjest Purple Haze
Skrevet

Det som er litt festlig her er at jeg og min svigemor fikk et godt forhold etter at jeg og sønnen hennes ble skilt. Før dette hadde vi ikke så godt forhold. Så fikk sønnen seg ny kone, og hun er vel alt min tidligere svigemor påsto at jeg var. Men hun innså da at jeg var nok ikke det, at egentlig jeg var ganske flott.

Så nå har vi et godt forhold, og det er jo veldig bra, da hun er bestemor til mine barn.

Sånn er det her også. Og det er flott, hun vil alltid være bestemor til barna mine :)

Jeg tror det handler om kontroll og en aldri så liten maktkamp. Og en hører stort sett bare kvinner som klager på sin svigermor/svigerdatter. Menn er litt rundere i kantene og tar ikke hver minste lille ting som personlig kritikk.

Også er det et gammelt ordtak som sier:

En sønn er en sønn til han tar seg en viv. En datter er din datter hele sitt liv.

En del mødre kan føle at de mister sønnen sin til en viss grad når han får seg kone/samboer.

Jeg føler også på det i blant, men biter det i meg og tenker at samboer til sønnen min er den viktigste i livet hans, men jeg som mamma vil alltid ha en spesiell plass i hjertet hans likevel :)

Dessuten er jeg veldig glad i svigerdatteren min, jeg ser de har det godt sammen, og det er det viktigste.

Skrevet

Jepp. Hun insisterte på å sitte barnevakt når babyen var knappe to måneder, jeg og sønnen hennes gikk litt oppi gata og spiste. Da hadde hun forsøkt å amme henne. DET hun syntes var merkelig med å amme barnebarnet hennes, var at hun syntes det var et inntrykk i hennes privatliv, derfor ville hun ikke gjøre det flere ganger. (som om hun hadde gjort meg en tjeneste) jeg blir så utrolig sint av Tenke på det. Det er så mye den damagjlf som jeg blir så inni helvete sint av å tenke på. Hun får ikke passe babyen mer. Hverken nå eller senere.

Er det mulig????? Blir helt kvalm her jeg sitter! Hva sa (eks)mannen din til dette?

Anonym poster: 908428cecd539f22ba9f0f17edc1abd5

Skrevet

Det er jo gjerne slik at en kvinne lar sin egen mor blande seg, men svigermor tråkker på grenser når hun blander seg. Da kræsjer det mellom to kvinner og da blir det bråk. ;)

Hun svigermoren som ammet barnebarnet sitt tar kaka da..

Skrevet

Jøss, sjeldent jeg blir kvalm av å lese ting på kg men dette tok kaka! Høres ut som ei lur dame gitt! Stå på ditt ang barnepass der du, ho har tydeligvis ikke antenner nok til å forstå hva man gjør og ikke gjør med andres barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...