RockyRose Skrevet 18. februar 2012 #1 Skrevet 18. februar 2012 Hei eg har veldig lyst å fri til sambuaren min no den 29.feb, men lurar berre på om nokon kan hjelpe meg med korleis? Eg er veldig sentimental av meg, så eg veit eg ikkje vil klare å halde ein lang tale om kor mykje han betyr for meg bortsett frå om eg hadde skrive det ned og han får lese det sjølv, men veit ikkje kor romantisk det blir? Dette er ikkje eit frieri for at vi skal gifte oss om to år, det vil ingen av oss heilt enda. For eg er berre 20 og han 23. Men han har sagt at han kunne godt tenkt seg å forlove seg med meg for å vise kvarandre at vi vil vere ilag for alltid og gjerne vil prøve det. Og det vil eg og Nokon som kan hjelpe med forslag om korleis?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #2 Skrevet 19. februar 2012 Kanskje dere bør ha vært sammen litt mer enn et år? 2
Niennas Skrevet 19. februar 2012 #3 Skrevet 19. februar 2012 Noen er bare nødt til å være ekle... Det finnes jo tusen måter og fri på, det er bare fantasien som setter grenser! Her ble det ikke et særlig romantisk frieri, vi bare pratet om det en kveld, og ble enige. Men siden dere skal forlove dere, men ikke har planer om å gifte dere (enda), skal du da spørre ham om å gifte seg med deg eller forlove seg med deg? (For min personlige mening er at det hele virker litt rart når noen sier "Forlov deg med meg?" istedet for "Vil du gifte deg med meg?" ) Hva kunne du tenkt deg? Liker du romantiske middager, klissete sanger ("ååh, husker du denne sangen? Den ble spilt når vi forlovet oss"), og store begivenheter, eller er du mer "down to earth"?
Rakkerunge Skrevet 19. februar 2012 #4 Skrevet 19. februar 2012 Fort deg å redigere innlegget ditt til bokmål før det blir slettet av moderator. Det er ikke lov å skrive i forumet på dialekt, og de sletter med hard hånd, dessverre... Har dessverre ingen råd ang frieri, men ønsker lykke til!
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #5 Skrevet 19. februar 2012 Fort deg å redigere innlegget ditt til bokmål før det blir slettet av moderator. Det er ikke lov å skrive i forumet på dialekt, og de sletter med hard hånd, dessverre... Har dessverre ingen råd ang frieri, men ønsker lykke til! Øhm, har du hørt om nynorsk? Til opplysning så er det ikke en dialekt 3
Rakkerunge Skrevet 19. februar 2012 #6 Skrevet 19. februar 2012 Øhm, har du hørt om nynorsk? Til opplysning så er det ikke en dialekt Jeg fikk iallfall mitt innlegg slettet da jeg skrev bokmål som best jeg kunne, med noen få ord som ikke var helt bokmål... Hva vet jeg om hva moderatorene mener er dialekt - kunne hende de ser på nynorsk som dialekt også, for alt jeg vet Jeg ville bare hjelpe
RockyRose Skrevet 19. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2012 Kanskje dere bør ha vært sammen litt mer enn et år? Som eg skreiv i innlegget mitt, var ikkje dette eit frieri for at vi skal gifte oss no med ein gong. Er heller ein måte på at eg vil fortelje han at eg vil vere med han for alltid, og at eg gjerne vil ta det vidare steget når den tid kjem Og eg spurte heller ikkje dykk om det var for tideleg eller noko, men korleis eg skal gjere det Niennas: Hehe, eg tenkte på å slutte med noko ala "Vil du gjere meg til verdas lykkelegaste jente ved å ein gang i framtida gje meg ditt "ja" " Eg tenkte òg på ein romantisk middag og kanskje nokre tente ljos forma som hjarter. (eg er ganske klissete når det gjeld slik) Rakkerunge: Dette er reinspekka nynorsk, så dei kan vel ikkje kalle det dialekt 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #8 Skrevet 19. februar 2012 Poenget med å forlove seg er vel nettopp det å planlegge et bryllup? Helst innen et år, tradisjonelt sett. 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #9 Skrevet 19. februar 2012 Som eg skreiv i innlegget mitt, var ikkje dette eit frieri for at vi skal gifte oss no med ein gong. Er heller ein måte på at eg vil fortelje han at eg vil vere med han for alltid, og at eg gjerne vil ta det vidare steget når den tid kjem Og eg spurte heller ikkje dykk om det var for tideleg eller noko, men korleis eg skal gjere det Niennas: Hehe, eg tenkte på å slutte med noko ala "Vil du gjere meg til verdas lykkelegaste jente ved å ein gang i framtida gje meg ditt "ja" " Eg tenkte òg på ein romantisk middag og kanskje nokre tente ljos forma som hjarter. (eg er ganske klissete når det gjeld slik) Rakkerunge: Dette er reinspekka nynorsk, så dei kan vel ikkje kalle det dialekt Sjekk svarene på "Er det det glade vannvidd å vær forlovet i 3 1/2 år" i dette forumet...
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #10 Skrevet 19. februar 2012 Hva er vitsen med å forlove seg når man ikke skal gifte seg? 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #11 Skrevet 19. februar 2012 Fort deg å redigere innlegget ditt til bokmål før det blir slettet av moderator. Det er ikke lov å skrive i forumet på dialekt, og de sletter med hard hånd, dessverre... Har dessverre ingen råd ang frieri, men ønsker lykke til! Nå må du gi deg. Du skulle lest reglene før du registrerte deg. Innlegget ditt var skrevet med dialekt, og moderatorene hadde all rett til å slette det. Dette er et svært aktivt forum, så de kan ikke gjøre unntak i hytt og gevær, og de har selvfølgelig ikke tid til å sende PM hver gang en slik situasjon oppstår. Det var du og du alene som skrev et innlegg som brøt med reglene. Stå for det.
Rakkerunge Skrevet 19. februar 2012 #12 Skrevet 19. februar 2012 (endret) Nå må du gi deg. Du skulle lest reglene før du registrerte deg. Innlegget ditt var skrevet med dialekt, og moderatorene hadde all rett til å slette det. Dette er et svært aktivt forum, så de kan ikke gjøre unntak i hytt og gevær, og de har selvfølgelig ikke tid til å sende PM hver gang en slik situasjon oppstår. Det var du og du alene som skrev et innlegg som brøt med reglene. Stå for det. Det var da voldsomt til aggressivitet? Jeg leste reglene, og jeg jobba rævva av meg for å ikke skrive på dialekta mi. Ja, jeg bomma på noen ord. Du får det til å høres ut som jeg har begått en alvorlig forbrytelse... Ro deg ned et par-tre hakk! Tro det eller ei - jeg mente bare å hjelpe ts, for jeg var genuint redd for at innlegget hennes skulle bli slettet. Så personlig som du ser ut til å ta dette, mistenker jeg nesten at du er den som slettet (eller fikk slettet) det innlegget... Hvis du stadig hisser deg opp så voldsomt over bagateller, og velger å tolke alt så fullstendig i verste mening, bør du passe litt på blodtrykket ditt, frøken. PS: Og har du ikke engang integritet nok til å angripe meg under ditt eget nick, klarer jeg helt ærlig ikke å ta deg særs seriøst. Endret 19. februar 2012 av Rakkerunge 1
Kite Skrevet 19. februar 2012 #13 Skrevet 19. februar 2012 Hei kjære trådstarter! For det første: Her på kvinneguiden-forumet kommer du til å møte mye motstand både hvis du forlover deg uten å ha planer om å gifte deg, men også hvis du er for ung når du gjør det. Så første steg i prosessen er: Lær deg å drite i hva folk syns. Er selv ung kommende brud, så jeg vet hva jeg snakker om. Frieri ja, hmmm... Jeg tenker sånn at jeg ville prøvd å tilpasse det ut i fra hvilken personlighet dere har og hvilke hobbyer han har! Niesa mi fridde til samboeren sin, som spiller kontrabass på profesjonelt nivå, med å få en av "forbildene" hans, en kjent bassgitar-mann (aner ikke hvem han er, men) til å ringe til han å spørre om han ville gifte seg med henne, mens hun var i samme rom. Det er jo litt vanskelig å få til noe så kult, men jeg ville hvertfall brukt de som forbilde hvis JEG skulle fridd til min kjære! Gleder meg til å høre hva du kommer frem til! 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #14 Skrevet 19. februar 2012 Det var da voldsomt til aggressivitet? Jeg leste reglene, og jeg jobba rævva av meg for å ikke skrive på dialekta mi. Ja, jeg bomma på noen ord. Du får det til å høres ut som jeg har begått en alvorlig forbrytelse... Ro deg ned et par-tre hakk! Tro det eller ei - jeg mente bare å hjelpe ts, for jeg var genuint redd for at innlegget hennes skulle bli slettet. Så personlig som du ser ut til å ta dette, mistenker jeg nesten at du er den som slettet (eller fikk slettet) det innlegget... Hvis du stadig hisser deg opp så voldsomt over bagateller, og velger å tolke alt så fullstendig i verste mening, bør du passe litt på blodtrykket ditt, frøken. Jeg er selvfølgelig ikke den som slettet innlegget ditt, en mod ville tatt dette under nick, og ikke på denne måten. Jeg svarte slik fordi jeg har lest de tidligere innleggene der du maser om dette, og din kjas om at de burde sagt fra til deg på forhånd og gitt deg en mulighet til å endre innlegget, og at det "kun var et par ord". Det siste tror jeg ikke på i det hele tatt, og det andre er fullstendig irrasjonelt. Når noe er mot reglene, kan de ikke la det stå og vente på at du skal redigere det. Du kan nok tenke deg hvor mange hundre mennesker, kanskje tusen, som kunne lest det innlegget i mellomtiden. Jeg er enig med deg i at det ikke er noen stor forseelse å skrive på dialekt, men prinsippet er det samme. Bryter et innlegg med reglene, skal det slettes. Det er så enkelt. Og jeg hadde respektert ditt behov for en forklaring, hvis du bare kunne latt det gå når du fikk den. PS: Og har du ikke engang integritet nok til å angripe meg under ditt eget nick, klarer jeg helt ærlig ikke å ta deg særs seriøst. Igjen: Du burde lese reglene. AB-hets er ulovlig.
Rakkerunge Skrevet 19. februar 2012 #15 Skrevet 19. februar 2012 Jeg er selvfølgelig ikke den som slettet innlegget ditt, en mod ville tatt dette under nick, og ikke på denne måten. Jeg svarte slik fordi jeg har lest de tidligere innleggene der du maser om dette, og din kjas om at de burde sagt fra til deg på forhånd og gitt deg en mulighet til å endre innlegget, og at det "kun var et par ord". Det siste tror jeg ikke på i det hele tatt, og det andre er fullstendig irrasjonelt. Når noe er mot reglene, kan de ikke la det stå og vente på at du skal redigere det. Du kan nok tenke deg hvor mange hundre mennesker, kanskje tusen, som kunne lest det innlegget i mellomtiden. Jeg er enig med deg i at det ikke er noen stor forseelse å skrive på dialekt, men prinsippet er det samme. Bryter et innlegg med reglene, skal det slettes. Det er så enkelt. Og jeg hadde respektert ditt behov for en forklaring, hvis du bare kunne latt det gå når du fikk den. Igjen: Du burde lese reglene. AB-hets er ulovlig. Jeg har skrevet to - 2 - innlegg om dette, under ris og ros. Er det å mase? Og det jeg skrev til ts her, var ment som hjelp. Ok. Så å "hetse" AB er ulovlig, men AB kan "hetse" folk med nick? Notert. PS: Apropos disse reglene du viser til, så bryter du de vel selv nå, med å være totalt off topic... Ha en god natt
RockyRose Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #16 Skrevet 20. februar 2012 Hva er vitsen med å forlove seg når man ikke skal gifte seg? Har tenkt å gifte oss, men ikkje før eg er ferdig med skulegang og vi er økonomisk i stand til å ha eit bryllup som vi sjølv kan betale for Eg vil fri til han for å vise at eg vil vere med han for alltid og at målet mitt med forholdet vårt er eit bryllup og eit langt liv ilag. Men det hadde jo du fått med deg om du hadde lest kva eg hadde skrive over Kite: Ja, det har eg verkeleg fått med meg! Men, oj, det var eit kult frieri! Ja, har og tenkt litt på å ringje inn til Morgenklubben med Loven & Co, og høyrt om dei kunne "tatt seg av det" (han høyrer på det kvar dag " eller på ein måte eg får fram noko han er ganske oppteken av Blir spanandes å sjå kva eg kjem fram til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå