Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, forsøkte å søke på nett, men fant ikke ut så mye.

Lurte litt på noen småting vedrørende smykker og endring av smykke.. kanskje noen har andre spørsmål om vi finner en kyndig person som kan svare?? :)

Har flere små spm..

1. blir dere irriterte om noen kommer inn i butikken kun for å få hjelp til å sjekke ringstørrelse?

2. Er det problem å justere ned str på en ring som har en sten "på toppen"? Er dette dyrt?

3. Har en ring med en sten av glass i, pen gullring, men zirkon eller noe som har blitt veldig matt med årene. Kan man bytte sten? Ca pris på dette? Tenker ikke diamant nå, men kanskje noe billigere smykkesten som ametyst eller granat? (veldig liten sten, kanskje 2-3 mm i diameter og veldig flat).

Ville satt stor pris på svar, enten fra ansatte i gullsmed eller kunder med erfaring på pris og sånt.. :)

Er litt viktig for meg, en utrolig vakker ring med blass sten som jeg gjerne vil få fiksa...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. God service betyr at kunder kommer tilbake, så nei, de blir ikke irritert.

2. Det kommer veldig ann på hvilken fattning det er på steinen, og prisen varierer like mye som det er gullsmeder. Billig er det ikke.

3. Selve steinen er ikke dyr å kjøpe ny, men arbeidet med fattningen er det som blir å koste. Igjen kommer det veldig ann på hvilken fattning det er.

Beklager at jeg ikke kunne komme med noe mer konkret, men det varier så utrolig mye i forhold til hvor mange timer man bruke på dette.

Skrevet

Nei, de blir ikke irritert om du vil sjekke størrelsen din;)

2: Dersom det er en hvittgullring vil prisen være litt høyere enn om det er en gultgullring, dette pga rodiumbelegget. Men det er ikke noe problem å gjøre det:) Tipper rundt en 400 kr

3: Alt går an, men det er ikke en standardreprasjon, så vanskelig å si. Ta den med til en gullsmed å få prisoverslag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...