Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Jeg trenger desperat å få skrevet ned dette.

Har vært/er i et skrantende forhold i 5 år nå. Vi hadde en dårlig jul sammen, og jeg vurderer sterkt å avslutte forholdet, vi er mer å betrakte som venner som bor sammen enn kjærester.

Men, til saken, midt oppi dette, har jeg fått et godt øye til en jente på jobben nå.

Litt tilbake i tid på julebordet: Jeg hadde absolutt ingen planer om i det hele tatt å flørte med henne, kjente henne ikke kjempegodt da, (vi kom på samme arbeidsteam i høst), men jeg ble litt VEL full, ikke overstadig, men nok til at jeg sa masse pene ord, og strøk henne på ryggen, ikke noe mer enn det .

Mandagen etter var jeg litt/moderat flau over dette, men hun bare smilte og nevnte ikke saken. Frem mot jul og i jula tenkte jeg ikke på henne som noen "potensiell" jente. Hun er 34, separert og hatt ny kjæreste i 5 mnd.

Så skjer det: På firmatur i helgen som var ble situasjonen fra julebordet snudd rundt, hun begynte å legge an på meg. Jeg synes hun er helt utrolig på alle mulige måter, og jeg var med på notene.

Vi endte på hotellrommet, og lå ved siden av hverandre da jeg sier at vi kanskje ikke burde gjøre noe "alvorlig", siden begge har samboer/kjæreste.

Hun sa hun var enig, og begynte å spørre meg ut om mitt nåværende forhold. Jeg sa det ikke var spesielt bra, men fortalte ikke at det er på vei til å bli slutt.

Vi sov sammen den natten.

I går sendte jeg henne en mail, og spurte om det gikk bra. Hun svarte ja og spurte om jeg hadde fått mange spørsmål fra min samboer. Jeg spurte henne det samme og hun svarer:

"Jeg fortalte ingenting selvfølgelig.

Det er et ordtak som sier: Man kan ikke angre på noe man ikke har gjort, bare på det man har gjort.

Jeg angrer litt på det jeg ikke gjorde....."

Man kan si jeg ble litt satt ut da jeg leste dette, i løpet av den dagen tror jeg jeg ble forelsket.

Jeg svarte tilbake: Jeg angrer også, det kommer vel kanskje en senere anledning....

Da fikk jeg svar på SMS: Hjelp, jeg blir helt skjelven, tør ike skrive mail, mener du at du kanskje kan gjøre "noe" en annnen gang, hvor jeg svarer kanskje det.

Senere ringer hun meg og det blir en sånn samtale når man ikke helt vet hva man skal si, til slutt sier jeg at forholdet mitt ikke er bra og at jeg kunne tenke meg å gå på date med henne, men hun svarer at hun ikke vil at jeg skal gjøre noe jeg kan angre på, hvorpå jeg svarer at det kommer jeg ikke til å gjøre, men følger ikke opp "invitasjonen" min videre.

Spørsmålene jeg stiller meg er:

Hvordan er forholdet hennes?? - Jeg TROR ikke det er hverken veldig bra eller dårlig

Jeg tror hun er litt sjenert også, men jeg kan vel ha vært litt for kjapp med å "invitere" på date. Kanskje også dumt å si ting om forholdet mitt?

Hva gjør jeg, jeg kjenner følelser som jeg ikke har gjort siden forrige årtusen....

Håper noen har råd, vil hun ha meg????

HVA gjør jeg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å dra hjem til din partner og si det som det er? Før du starter noe liksom? Så er du fri til å utforske livet som singel uten å ha noen dårlig bagasje med på veien...

Den andre løsningen er jo å dra på date om sjansen kommer, holde begge to på gang til du finner ut hva du vil - noe flere gjør i dag

:roll:

ikke at dette er et alternativ jeg ville anbefalt - men siden hun er i et forhold og du er i et forhold, begge vil mer....

Jeg er helt enig med henne i det om å angre på det man gjør heller enn det man ikke gjorde!! Men man kan alikevel velge å gjøre det riktig....

Lykke til

-K-

Gjest Anonymous
Skrevet

For å si det slik, mitt forhold er i fritt fall, det er vi også enige om, men du har rett, vi er ikke "enige" om å date andre.

For det andre så var det jo jeg som gjorde slik at ingenting alvorlig skjedde, men det virker vel som hun synes det var litt synd, eller???

Takk for svar.

Gjest Fillifjonka
Skrevet

Hmmm..

Du vet vel kanskje hva du bør gjøre.

Som -K- sier.. avslutte det du har så du er fri til å utforske og prøve..

Greia er vel det av vi kanskje sjelden gjør som vi bør..

A) Denne damen kan være av typen som "har seg litt" her og der og synes det er ok. Kanskje.. siden det var du som stoppet og hun som sa at hun angret på at hun ikke gjorde mer.

B) Hun kan være på vei til å bli forelsket i deg og. Hun har kanskje tenkt på deg i julen. Har det ikke så bra hjemme og er litt på jakt (som deg kanskje..) Hun er kanskje smigret og glad og pirret over at du tydelig er interessert i henne. (Hvem liker ikke det...?) Hun lurer kanskje på om du er noe for henne...?

Jeg tror helt sikkert hun vil treffe deg igjen hvis det er det du lurer på.

Om hun vil ha deg er jo noe annet. Det får jo bare tiden vise... :roll:

Lykke til!

:trøste:

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk, etter 5 år i isolasjon angående slike aktiviteter, føler jeg meg helt lost, og vet ikke hva jeg skal tro.

Skrevet

Du skriver at dere begge er enige om at ditt forhold er i fritt fall - bare så jeg er klar her... da snakker du om deg og henne du er sammen med ikke sant? Og da skjønner jeg ikke hvorfor du fortsatt er der liksom - dersom dere er inneforstått begge to med at forholdet er over kan dere vel spare dere alle sorgene da om dere bryter ut helt og fullt?

Og ja, det virker som om jenta fra jobben angret på at ikke noe skjedde og ønsket/ønsker noe mer.. Men du sa hun var i et forhold.. Hva ønsker hun da? En affære med deg? Et nytt forhold? Og hva vil du?

Dessuten - er det så lurt å innlede et forhold til en på jobben? Tenk deg da dersom dere ender opp sammen, da kan man lett møte mange hindringer når man er "sammen" hele tiden....

Men - jeg ville nok gitt det en sjanse.. for hva er det verste som kan skje da? At du bryter ut av et dårlig forhold og finner ut om det er muligheter for et nytt? Du blir kanskje sittende alene etter at ingen av dem fungerte - men da har du i allefall fulgt lysten på en ærlig og redelig måte....

Lykke til..

Skrevet

Henger meg litt på -K- igjen her. Hvorfor ikke komme seg ut av et forhold som har vært dårlig i 5 år...? Satse på noe nytt. Eller være fri litt?

Hva vil du selv da?

Hva er det verste som kan skje?

Tror du at du skremmer henne hvis du sier at du har slått opp hjemme og er klar for henne?

Gjest Anonymous
Skrevet

Filifjonka:

Ja, jeg vet ikke, tror du det kan skremme henne, vet ikke hva hun er ute etter, men akkurat det tar jeg som det kommer, hvor frempå bør jeg være skal jeg la det bero, og bare være hyggelig et apr uker, eller ta opp tråden raskere?

Skrevet

Tror du at du skremmer henne hvis du sier at du har slått opp hjemme og er klar for henne?

Eh - vet ikke om jeg akkurat ville gjort dette jeg da :roll:

Det kan lett bli for mye for fort....

Men jeg tror nok jeg ville brutt det jeg var mentalt og følelsesmessig feridg med - både for hennes og din del..

Og så ville jeg nermet meg det nye uten forventnigner dersom det er mulig... :wink:

Gjest Madam Felle
Skrevet
For å si det slik, mitt forhold er i fritt fall, det er vi også enige om, men du har rett, vi er ikke "enige" om å date andre.

For det andre så var det jo jeg som gjorde slik at ingenting alvorlig skjedde, men det virker vel som hun synes det var litt synd, eller???

Takk for svar.

Det med alvorlig kan vel diskuteres, for jeg anser at du har gått milevis over streken med å overnatte på den måten samme med henne.

Gjør deg ferdig med det du har før du begynner på noe nytt, og det bør hun andre også gjøre. Sånn som dere holder på nå er for dumt, og det vet dere vel selv også.

Avslutt forholdet til din nåværende partner, og ta det fra der.

Skrevet
...

Dessuten - er det så lurt å innlede et forhold til en på jobben? Tenk deg da dersom dere ender opp sammen, da kan man lett møte mange hindringer når man er "sammen" hele tiden...

Eller dersom du går ut av ditt dalende forhold, trukket av at du ønsker å se om det er noe mer med din kollega, også ender du opp alene fordi hun ikke vil gå fra sin kjærste?

Avslutt ditt forhold til din kjærste først, og avslutt det med den tanken at du da velger å være singel og uten noen dame i utgangspunktet.

Ikke bli i forholdet fordi du ikke ønsker å være singel, og ikke gå ut av forholdet fordi du tror du kan bli sammen med den andre.

ta det i rett rekkefølge, og av de rette grunner, så kan det uansett bare bli bedre en slik du/dere alle har det i dag.

Og om hun ønsker deg, ja, sikkert! Virker slik. Men som hva? Og burde du ikke først bli sikker på hva du selv ønsker iforhold til det forholdet du nå er i? så kan du lure og undersøke ang den andre etterpå.

Skrevet

Jeg sa ikke at du skulle si at du hadde gjort det slutt og var klar for henne, bare om du tenke hvordan hun ville reagere altså... :)

Det er jo vanskelig å si om det skremmer henne. Jeg kjenner jo henne ikke. Kanskje hun blir lettet, kanskje hun blir skremt.

Det er vel ingen ulempe å ta det litt med ro. Se hva som skjer. Være litt frempå samtidig som du viser at du er der. Det er kanskje ingen hast...?

Kanskje lurt å føle litt frem hva hun vil og se om hun tar noe initiativ.

Litt mailvirksomhet kanskje. Det har jo vist seg å være lettere å åpne seg da...

Men hva er det du egentlig vil da, helt innerst inne, helt ærlig.

Hva har du lyst til å gjøre hvis du ikke tenker på konsekvenser?

Skrevet

Og burde du ikke først bli sikker på hva du selv ønsker iforhold til det forholdet du nå er i?

:Nikke:

Et godt poeng - vesentlig... Dersom han ikke alt vet det - og det virker det jo som siden han bare nevner at det er "dødt" og i "fritt fall"...

Derfor ; bli ferdig med det gamle - og så kan du se litt på det nye...

Det med alvorlig kan vel diskuteres' date=' for jeg anser at du har gått milevis over streken med å overnatte på den måten samme med henne.[/quote']

Slutt å være så snever! Man er vel ikke på utro veier dersom man deler en seng og prater sammen? Oppriktig talt!!

:sprettoy: :fy:

Kanskje på tide man slutter å dømme ved første sjanse altså, dette kan faktisk være "ordentlige" mennesker som bare ville være sammen og prate - dessuten skjedde det jo ikke noe!! De gikk ikke over streken, de var ikke en gang "på vei" før etterpå....... ( i følge han ja...)

*sukk* unnskyld utbruddet, men det gjorde forbannet godt... :oops:

-K-

Gjest som Factor
Skrevet

Jeg er enig med Madam Felle. Synes du skylder kjæresten din/venn etter 5 år et rent, ærlig brudd før du evt. utforsker videre denne jobb- flørten. Isteden for å spekulere så mye i hva denne nye jenta tenker/føler/vil/ ønsker og angrer på, synes jeg du heller skal gå litt i deg selv og se realistisk på saken.

Er du forelsket eller bare betatt pga. ditt eget dårlige forhold?

Er du klar for noe alvorlig så tidlig etter et brudd?

Vil du inngå et forhold/ bli elsker til noen som allerede er i et forhold?

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for alle svar, nå fikk jeg invitasjon til kino faktisk.....

Jippii

Forholdet jeg er i er noe jeg må sette fortgang i å avslutte uansett, men vi bor nok mest sammen på grunn av økonomien i det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Håper i hvertfall du kan være en ærlig fyr og fortelle jenta du bor sammen med (av økonomiske grunner) at du skal på kino med en annen jente..........

Skrevet

Hmmm...

Kommer du til å gjøre det tro..

Uansett hva du gjør så ønsker jeg deg lykke til.

Denne kjærleiken er ikke lett og jeg tror hjertet leder uansett hva slags råd og hjelp du få på veien...

Håper det går bra for deg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Og ja, det virker som om jenta fra jobben angret på at ikke noe skjedde og ønsket/ønsker noe mer.. Men du sa hun var i et forhold.. Hva ønsker hun da? En affære med deg? Et nytt forhold? Og hva vil du?

Dessuten - er det så lurt å innlede et forhold til en på jobben? Tenk deg da dersom dere ender opp sammen, da kan man lett møte mange hindringer når man er "sammen" hele tiden....

Men - jeg ville nok gitt det en sjanse.. for hva er det verste som kan skje da? At du bryter ut av et dårlig forhold og finner ut om det er muligheter for et nytt? Du blir kanskje sittende alene etter at ingen av dem fungerte - men da har du i allefall fulgt lysten på en ærlig og redelig måte....

Lykke til..

Takk, troor jeg tenker det samme her, vi får se, hva andre mener om hva min nåværende samboer fortjener er uansett veldig subjektivt.... tusen, tusen takk for veeldig nyttige svar alle sammen.

Men..

hva gjør jeg på daten...?

Skrevet

Kanskje jeg er gammeldags, men jeg hadde IKKE satt pris på at kjæresten min sov sammen med en annen dame. Man er jo stort sett avkledd når man sover også, og i mine øyne er det å sove sammen en ganske intim greie faktisk.

Skrevet

Helt enig!

Jeg er snever gitt!! :o :lol:

Hadde jeg fått høre via rykter eller tilfeldigheter at kjærsten min hadde ligget å pratet med ei jente jeg ikke kjente og visste hvem var, ei hel natt, sovet ved siden av hverandre, så hadde et IKKE vært ok!!

Man kan ihvertfall ikke skylde på at "det bare skjedde".... Det å ligge sammen med en av det motsatte kjønn, prate og være "nære" mot hverandre en hel natt.... Det tas ikke pent i mitt forhold ihvertfall!!

VET faktisk at kjærsten ville blitt såret og utrygg på meg også, dersom jeg hadde tilbringt natten med en mann han ikke kjente, ligget i samme seng som og pratet hele natten!

Hadde det dog vært en person begge visste var kjempegode venner, og at det aldri kom til å bli noe mer, så kunne man vel kanskje sluppet det, men her er jo så absolutt ikke DET tilfelle!!

Økonomi kjenner jeg flere som bruker som unnskyldning, men så lenge dere faktisk ikke har gjort det slutt, så sårer man ikke en person man har bodd sammen med og vært glad i, ikke med full viten og vilje og bevissthet på at det faktisk er DET man gjør!

End forholdet ditt, FØR du roter deg inn i nye følelser for sterkt!

Noe annet er faktisk ganske lusent og egoistisk gjort! :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...