AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #1 Skrevet 18. februar 2012 Jeg har prøvd shampo fra frisør mot tørr hodebunn, jeg har prøvd fuktighetsgivende gelè fra apoteket for tørr hodebunn, jeg har prøvd å finne ut om det er lus ved å riste håret over hvitt underlag, men det synes kun på mørkt underlag, og det som kommer ser bare ut som hvite, bittesmå partikler, og det er ingenting som rører seg. Hvordan skal jeg bli kvitt dette, da? Jeg vet det finnes shampo på apoteket mot tørr hodebunn for eksempel Fungoral, men jeg regner jo med at frisørshampoen gjør samme nytten.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #2 Skrevet 19. februar 2012 Hvis du har tørr hodebunn kan det være flass? Har du prøvd milde shampoer fra apoteket? De er skånsomme mot hodebunnen. Evnt ta en tur til legen din og få han/henne til å se på det! Lykke til :-)
Auroressa Skrevet 20. februar 2012 #3 Skrevet 20. februar 2012 Det kan være eksem / psoriasis , hør hos legen 1
Snøvott Skrevet 20. februar 2012 #4 Skrevet 20. februar 2012 Har du prøvd en shampo for flass? La den virke i minst 5 minutter før du skyller ut, gjenta 2-3 ganger per uke. Om det fremdeles klør etter 2-3 uker, kan det være en ide å få legen til å sjekke om det kan være eksem eller proriasis.
Belle de Jour Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 Jeg har slitt med det samme, og det er veldig frustrerende. Om sommeren gikk det greit, men når kulda kom var det en kløe uten like, og litt flassing. Problemet er ikke helt borte nå, men mye bedre enn tidligere. Jeg leste et sted at de de fleste shampoer, også de fra frisøren, er tilsatt SLS for at de skal skumme og at mange reagerer på dette (godt mulig du visste det allerede, men nevner det for sikkerhets skyld). Jeg kutta derfor ut de vanlige shampoene, og gikk til innkjøp av Aveda Scalp Benefits. Det hjalp meg. I tillegg fikk jeg fra en frisør noe jeg kunne ha i hodebunnen etter dusj fra Schwarkopf som hjalp kjempemye. Jeg husker dessverre ikke hva det het, eller om det finnes lenger, men mulig det går an å finne noe lignende. Det stod at det var mot flass, men kunne brukes av meg også. Hvis du ser på Aveda sitt utvalg på lookfantastic, skal de ha noe som kanskje ligner - Scalp Remedy. Problemet er fortsatt ikke borte, men hodebunnen min er i hvert fall tusen ganger bedre nå enn for et par år siden, men det tok tid.
Sophia Skrevet 21. februar 2012 #6 Skrevet 21. februar 2012 Jeg har prøvd shampo fra frisør mot tørr hodebunn, jeg har prøvd fuktighetsgivende gelè fra apoteket for tørr hodebunn, jeg har prøvd å finne ut om det er lus ved å riste håret over hvitt underlag, men det synes kun på mørkt underlag, og det som kommer ser bare ut som hvite, bittesmå partikler, og det er ingenting som rører seg. Hvordan skal jeg bli kvitt dette, da? Jeg vet det finnes shampo på apoteket mot tørr hodebunn for eksempel Fungoral, men jeg regner jo med at frisørshampoen gjør samme nytten. Fungoral er ikke bare for tørr hodebunn men også for hodebunnseksem:) så ville prøvd denne! 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #7 Skrevet 21. februar 2012 Nei, frisørsjampo gir ikke alltid det samme som en nøye dermatologisk testet sjampo fra apotek.
mari4ever Skrevet 22. februar 2012 #8 Skrevet 22. februar 2012 Jeg hadde store flak som flasset fra hodebunnen min og store, hvite flak som var tett i tett med død, hard hud. løsningen for meg var paul mitchell tee tree shampoo og hårkur den er veldig antiseptisk og fungerer veldig fint for meg. bruker produktene kun i hode bunnen og håret blir veldig fint. hårkuren inneholder små peeling korn som logisk nok peeler vekk den døde huden, slik forebygger du ny død hud. bruker også hårkuren i håret og håret blir veldig fint og mykt av den. bruker sjampooen hver gang jeg vasker håret og hårkuren 1-2 ganger i uken. skal virke noen min. kjøper mine på www.lookfantastick.com Tee tree Shampoo Tee tree hårkur for kløende og flassende hodebunn
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #9 Skrevet 22. februar 2012 Det kan være eksem / psoriasis , hør hos legen Dette var faktisk den første tanke som slo meg når jeg leste overskriften.
mEditari Skrevet 22. februar 2012 #10 Skrevet 22. februar 2012 Først ville jeg sjekket hos lege. Få henvisning til hudlege. Selv har jeg kronisk eksem som kun kan leges med kortison - irriterende. Like ille i hodebunn uansett hva jeg bruker. Kun medisin som hjelper. Men jeg har hørt om de som har prøvd diverse oljer i hodebunn etc. Prøv å Google det? Kan jo være kjekk nødløsning mens du venter på legetimer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå