Gå til innhold

Vanligst en 12'år gammel jente ikke vet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan en vasker et gulv? Har en frøken som skal vaske i dag og hun vet ikke hvordan såpe hun skal bruke, om det skal være kaldt eller varmt vann, eller hvordan hun legger kluten på kosten n

Er dette "normalt"??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"vanlig at"

TS

• Liker 1
Skrevet

Kanskje hun er vant til å bruke mopp og spray? Mange som ikke lenger vasker på "gamle måten"....

• Liker 1
Gjest Mahareth
Skrevet

Vanlig og vanlig... Ikke uvanlig ihvertfall. Er det datteren din? Hvis det, så er det faktisk slik at det er din oppgave å lære henne hvordan hun vasker et gulv, det er dessverre ikke en ferdighet man er født med.

Om det ikke er din datter, så er det ikke noe galt i at du forteller henne hva hun skal gjøre likevel.

• Liker 12
Skrevet

Nei, hun er ikke min datter. Og selvfølgelig fortalte jeg henne dette. Ba da henne ikke om å finne ut dette selv. Det kom bare overraskende på meg. Og det er ikke noe galt i det, lurte på om det er normalt.

Skrevet

Jeg vil tro det er helt normalt! :)

Jeg husker ikke når jeg lærte å vaske gulv, men jeg var neppe 12 år. Da var jeg nok mer vant til å rydde, vaske vindu med ajax spray, tørke støv av tv'en og sånne mini ting.

Hvorfor skal hun vaske gulv?

• Liker 2
Skrevet

Vi lærte det på heimkunnskapen i sjette klasse. Men mange veks jo opp i dag med golv som knapt toler at ein sveipar over med eingongsvåtmopp.

Skrevet

Vaske gulvet på rommet sitt. Var så rastløs :-)

Skrevet

Tja, jeg vet ikke hva som er normalt, men det sier jo litt om hvor mye (lite) hun må hjelpe til hjemme. Men ikke lag noen stor sak ut av det, bare gi henne en mopp, vis henne hvordan man blander såpe og vann, og hvordan man skal føre moppen over gulvet. Det er tross alt ikke hennes skyld at hun ikke kan dette, så ikke få henne til å føle seg dum.

• Liker 5
Skrevet

Jeg lærte å vaske golv da jeg var 6 år.

Da jeg var 12 kunne jeg vaske golv, ta oppvasken, lage ca. 10-15 forskjellige middagsretter og vaske klær.

Men jeg har vært speiderleder for unger på 12 år som ikke fikk lov til å vaske opp hjemme. Husker ei lykkelig jente som vasket opp helt frivillig etter hvert måltid ei hel helg. Hun elsket det, men fikk aldri lov hjemme.

• Liker 5
Skrevet

Nei nei så absolutt ikke. Ville aldri gjort det!

Ga henne skryt og fortalte hvordan hun kunne gjøre det.

Skrevet

Hmmm pussig. Jeg vasket opp da jeg var8 år. For å hjelpe til. Men nå er jo også ungdomen oppvokst med at en har hushjelp, mor vasker opp og de slipper den "tøffeste" jobben

Skrevet

Bra at hun får lært det! :)

Har akseptert at barn/ungdom ikke er så flinke på husarbeid. Det handler om foreldrenes prioriteringer.

Men det verste var da jeg bodde i kollektiv som student, sammen med ei 20 år gammel jente som enda ikke viste hvordan man vasket gulv! Da ble jeg litt sjokkert ja.:fnise:

• Liker 2
Skrevet

Jada. Møtt menn i 30-årene som har et ambivalent forhold til vaskebøtter og rengjøringsartikler

• Liker 3
Skrevet

Like vanlig som at voksne mennesker ikke kan bruke korrekt spørreord. Kom ned fra din høye hest.

Vi lærte aldri slikt på skolen, og hun har tydeligvis sluppet unna hjemme. Jeg vasket ikke et gulv før jeg var 18, fordi vi hadde mye tepper hjemme og jeg støvsugde for det meste, mens mamma moppet der det var nødvendig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke kunnet det som 12 åring. Jeg hadde mine plikter, gulvvask var ikke på den listen.

Jeg hadde forsåvidt ikke kunnet bruke såpe og vann i dag heller, jeg hadd sikkert spurt om hvilken såpe og hvilken klut jeg skulle brukt. Har alltid vasket med microfibermopp og spray. Mannen vasket forresten med grønnsåpe en gang, det hadde han lært hjemme. Resultatet var et gulv som var mye mer utsatt for merker, og føltes skittent.

• Liker 1
Skrevet

Når det gjelder vasketeknikk så er det jo lett å bli forvirret. De som vasker hos oss har gått fra ferdig fuktede mopper til tørrmopping til vasking med vann til kombinasjon, og noen av dem sprayer med en såpeblanding, andre sprayer med vann, noen sprayer ikke i det hele tatt og ei har en tendens til å spraye antibakterielt på gulvet. Dette er erfarne vaskedamer som alle følger ulike retningslinjer.

• Liker 2
Gjest Levitate
Skrevet

Jeg lærte meg første gang å vaske gulv når jeg var 12 år gammel med såpe, vann og mopp. Så er nok vanlig at en 12-åring ikke vet hvordan man gjør det. Noen må jo lære henne det først. :)

Skrevet

Heh, stakkars den mann som får henne til kone...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...