Gå til innhold

Valget mellom en 60 kvm og en 72 kvm leilighet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker å ha god plass og jeg liker at leiligheten ser fresh ut.

Har "valget" mellom to leligheter, den ene er på 72 kvm, men ikke helt nyoppusset. Mens den andre er på 60 kvm, og er veldig oppusset.

Jeg skulle ønske at jeg kunne fått et rom til hjemmekontor, derfor er den som er litt større bedre. Men den er ikke så flott som den litt mindre.

Trenger litt innspill bare. Takk. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville latt beliggenhet vært avgjørende. Hvor tror du du vil trives best?

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde glatt valgt en fresh leilighet på 60m² over en mindre fresh leilighet på 72m², hvis den ellers ikke var mindre attraktiv enn den største (mtp. beliggenhet og pris, f.eks.).

• Liker 2
Skrevet

Umulig å svare på sånn helt uten videre.

Kan du ikke legge ut linker fra Finn?

Første kriterie er jo om du har råd, tid og lyst til å pusse opp den litt ufreshe.

Hvis du har råd til det ville jeg tenkt på beliggenhet og planløsning.

Hvilken av leilighetene kommer du til å faktisk bruke plassen du betaler for - er planløsning bra - er det snakk om to 3roms, hva er husleie etc.

Skrevet

Nesten samme beliggenhet. Prisen varier ca 260.000,- mellom den største og den minste.

Den største er også pusset opp, men ikke så delikat som den minste.

Hvor mye utgjør 10 kvm? Det er et ekstra soverom det, rett og slett?

Skrevet

Om de ligger i samme område og har samme pris: Den største. Utrolig hvor mye man kan freshe opp en kåk ved hjelp av et malingsstrøk og noen kule gardiner... For et ekstra rom er uvurdelig, både til kontor, "rydde unna"-rom og gjesterom når du får venner eller familie på overnatting.

• Liker 1
Skrevet

Nesten samme beliggenhet. Lindeberg og Lutvannskollen. Den største på Lutvannskollen.

Skrevet

Om de ligger i samme område og har samme pris: Den største. Utrolig hvor mye man kan freshe opp en kåk ved hjelp av et malingsstrøk og noen kule gardiner... For et ekstra rom er uvurdelig, både til kontor, "rydde unna"-rom og gjesterom når du får venner eller familie på overnatting.

Vel - jeg er ikke helt enig.

Det kommer an på hvordan badet er, og så kjøkkenet. Dette er det første folk ser på, alt annet kan som du sier - "enkelt" freshes opp.

Folk undervurderer jo alltid sterkt kostnader og tid det tar å male vegger/lister etc, men det er jo en annen sak.

Kom igjen, nå. Legg ut link så kan vi si konkret hva vi mener. Du beskriver så lite :=)

"litt eldre standard" for deg kan være fullt oppussingsobjekt for den jevne kjøper, om du skjønner.

• Liker 1
Skrevet

Vel - jeg er ikke helt enig.

Det kommer an på hvordan badet er, og så kjøkkenet. Dette er det første folk ser på, alt annet kan som du sier - "enkelt" freshes opp.

Folk undervurderer jo alltid sterkt kostnader og tid det tar å male vegger/lister etc, men det er jo en annen sak.

Kom igjen, nå. Legg ut link så kan vi si konkret hva vi mener. Du beskriver så lite :=)

"litt eldre standard" for deg kan være fullt oppussingsobjekt for den jevne kjøper, om du skjønner.

Skrevet

Begge deler strøk jeg aldri ville bodd i selv, men begge strøkene er vel ganske så like, så da hadde jeg valgt den største. 12 kvm større er altså 20% større. Og det er mye.

Skrevet (endret)

Hadde det vært meg i din situasjon hadde jeg valgt ut ifra hvordan badet var mtp at det er det dyreste å pusse opp. Hvis leiligheten på 72kvm hadde hatt ett fresht bad, hadde jeg gått for den. Og heller gått over med litt maling andre steder i leiligheten for å freshe den opp.

Edit: Jeg hadde lett gått for den største. Synes både badet og kjøkkenet var fint :)

Endret av sebra
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Det kommer selvsagt veldig mye an på hvor sliten den største leiligheten er. Dersom badet er ok, men rommene bare trenger ny maling/tapet og kjøkkenet kanskje bør byttes ut, ville jeg satset på denne, dersom at jeg hadde råd til oppussinga selvsagt.

Edit: Syns egentlig begge var ganske oppusset og klare til å flytte rett inn i, så da er det vel opp til deg hvorvidt det er viktig for deg å ha et ekstra soverom (vs disponibelt rom). Tror jeg ville gått for den største (selv om den minste var freshere), med riktig innredning og litt maling blir den omtrent like flott.

Endret av lillemia
Skrevet

Hadde definitivt gått for den største. Her kan du lett friske opp med en fin tapet på noen av veggene, og egne, penere møbler, så blir den fort like fin som den minste av dem.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer selvsagt veldig mye an på hvor sliten den største leiligheten er. Dersom badet er ok, men rommene bare trenger ny maling/tapet og kjøkkenet kanskje bør byttes ut, ville jeg satset på denne, dersom at jeg hadde råd til oppussinga selvsagt.

Edit: Syns egentlig begge var ganske oppusset og klare til å flytte rett inn i, så da er det vel opp til deg hvorvidt det er viktig for deg å ha et ekstra soverom (vs disponibelt rom). Tror jeg ville gått for den største (selv om den minste var freshere), med riktig innredning og litt maling blir den omtrent like flott.

Jeg er veldig usikker, for jeg liker den minste best. Den er veldig fresh, og jeg liker badet her. Veldig fin. Men den største har større plass.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet (endret)

Ta den med det nyeste badet og fineste utsikten. Står i akkurat samme dilemmaet som deg og det er sånn jeg bestemmer meg har jeg funnet ut :fnise:

(men badekar og åpen peis trumfer alt, er det en av leilighetene som har en av de, så er det den leiligheten som vinner uansett i mitt tilfelle )

Endret av uAnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke forskjellen på disse var så stor, så jeg hadde valgt den største.

• Liker 2
Skrevet

Hadde tatt den på 70 kvm, balkong og toppleilighet slår alt.

Skrevet

Jeg ville valgt den minste. Der er badet tatt i 2010, mens det i den største ble pusset opp i 2004. I tillegg har du jo et dips rom i den lille som kan brukes som kontor om du ønsker det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...