Gå til innhold

Gardeball

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på gardeballet 10 mars og aaaaner ikke hvordan det fungerer? Hva går jeg til? Ballkjole og sånn skal jeg alltids klare å fikse, men hvordan er det med den mindre formelle festen etterpå, er det slik at alle jentene skifter til en mer annvennelig antrekk? :S Har fått litt det inntrykket når jeg har googlet det. Og må man danse? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ballkjole som rekker i alle fall til under knærne er å foretrekke. Man må ikke danse, men det er mange som gjør dette. Festen etterpå er langt mer uformell (fyllerør spør du meg), men mange har på ballkjolene fremdeles. Du kan jo evt ta med en festkjole som du raskt kan skifte til om du ønsker dette, men det varierer om man skifter kjole eller fortsetter å bruke ballkjolen.

Kos deg!

Skrevet

Hm, tusen takk :) Hjalp litt på, må innrømme at jeg gruer meg litt :S

Skrevet

Jeg har vært på gardeball :) Jeg stilte i svart, flott, lang aftenkjole til anklene, og veldig høye hæler. Jeg hadde løst bølgete hår, og fin sminke. Alle de andre jentene var veldig flott kledd de også, vi hadde alle flotte kjoler, fin sminke, og fint hår. Ingen skiftet utover kvelden, jeg danset et par runder, men mange danset ikke, stod i grupper og pratet. Til slutt danset vi fugledansen alle sammen, stilig! Var en utrolig morsom kveld :)

Skrevet

Hmm, syntes det er litt rart at noen sier at man skifter og andre ikke, det virker så rart! :S Kan jo ikke variere så mye fra år til år tenker nå jeg..hmm, hvis det er flere som vil dele erfaringer så skrik ut!! Alt som er nytt er skummelt, så input blir tatt i mot med åpne armer :D

Skrevet

ikke skummelt der:) bare en vanlig formell middag med polonese inn til spisesalen, middag, også dans etterpå. og etter det full fest på hotellrommene :P

Jeg skifta også utover kvelden. Ingen bryr seg da egentlig, da er det ikke noe formelt i det hele tatt...

Skrevet

Jeg var på gardeball, og vi måtte danse vals etter middagen. Guttene i garden går jo på dansekurs for å lære å danse. Vil si det ballet jeg var på var veldig strengt. Jeg måtte hilse på alle befal, generaler osv. Men når middagen var ferdig, skiftet de fleste jentene over i litt mer "partyvennlige" kjoler. Og så var det full fest.

Skrevet

Har du ikke fått invitasjon? Det står ofte i invitasjonen hvilken kleskode som gjelder. En vanlig tradisjon er at du må dekke til skuldrene. Bruk et pent sjal, du trenger ikke jakke. Bare et lite tips! :jepp:

• Liker 1
Skrevet

På gardeball må man ha lang "tekkelig" kjole under middagen og dans (man danser rett etter middagen, vals og polonese) etter det gikk så og si alle å skiftet på det gardeballet jeg var på (Oslo plaza 2 år siden), guttene skiftet til vanlig dress og jentene til partykjoler. Så var det først etterfest nede i salen hvor vi først spiste middag, det var satt opp barer og festmusikk og deretter var det full fest på alle hotellrommene. :-) Gled deg! Jeg synes ihvertfall det var kjempegøy!

Gjest Tigress
Skrevet

Og inspirert av den andre tråden her om kjole til ball, så er det altså lang kjole som gjeld, i alle fall til den formelle delen. Og på eit skikkeleg ball må ein gå polonese og danse pliktvalsen, deretter er det fritt fram for å stå over!

Skrevet

Ja, lang kjole og oppsatt hår under middagen og dansen etterpå (øv på vals, da du vil måtte danse vals og polonese om du ikke vil skjemme ut han du skal gå med). Etterpå skifter gardistene til mørk dress, og jentene til penkjole som står til mørk dress. Altså ikke partykjole som nevnt over her, men gjerne den lille sorte eller en cocktailkjole.

• Liker 2
Skrevet

Ja, lang kjole og oppsatt hår under middagen og dansen etterpå (øv på vals, da du vil måtte danse vals og polonese om du ikke vil skjemme ut han du skal gå med). Etterpå skifter gardistene til mørk dress, og jentene til penkjole som står til mørk dress. Altså ikke partykjole som nevnt over her, men gjerne den lille sorte eller en cocktailkjole.

Er ikke den lille sorte og cocktailkjoler partykjoler? Hva er da en partykjole?

Gjest Tigress
Skrevet

Eg stussa også på det, men eg trur partykjole må vere slik mindre formelle ut-på-byen-kjolar. Du veit, dei kjolane du ser på i skapet som fyllar dei fleste kriteria til kva ein kan ha på seg i eit bryllaup, men som du ikkje vurderer å bruke i eit bryllaup ein gong.

Skrevet

Jeg anser også "partykjole" som typiske ut-på-byen-kjoler som går rett under rumpa.

En coctailkjole (ca. knelengde) vil nok være passende til en etterfest :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...