Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en veldig svak positiv test nå med billigstrimmler.

Problemet er at jeg så på den etter tidsfristen. Jeg har tatt ganske mange slike tester og de har alltid blitt negative, selv etter tidsfrist. Jeg tok den i dag morres og ventet bare til den streken som alltid kommer frem kom, og anslo at den var negativ denne gangen også. Men så så jeg på den igjen et par timer senere og der var der en svak strek gitt.

Den er rosa og like tykk som den andre streken så det er ikke tvil, men jeg er så redd for at det kan være kjemisk graviditet siden den er så svak så jeg tørr ikke å glede meg ennå :sjenert:

Måtte bare dele det med noen for jeg vet jo at det ikke er noe annet å gjøre en å vente å ta en ny test om noen dager. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er gravid vil du få test innen tidsfristen i morgen tidlig, og i alle fall morgenen etter det.

Jeg opplever stadig slike streker etter tidsfristen med billigstrimler, gjorde det aldri før, men fra og med partiet jeg bestilte før jul har jeg hatt problemer med dette. Men det er nok individuelt, for flere her inne skriver at de aldri har opplevd det..

• Liker 1
Skrevet

Venninna mi som er halvveis i svangerskapet nå hadde det akkurat som deg. Hun trodde testen var negativ og la den vekk en stund. Da hun så på den igjen var det to streker!

(Det var også med sånne billigstrimler)

Så jeg tror ganske sikkert du er gravid!!

Men kjøp en ordentlig Clearblue-test på mandag. De kan man hvertfall stole på!! :)

Skrevet

Takk for svar :)

Har som sakt aldri opplevd å få strek før, så det blir veldig spennende å se. Får ta en ny test i morgen. Timene i dag kommer til å gå sent :fnise:

Og litt OT, men jeg må bare si at du er fantastisk å ha her inne. Du svarer så godt og utfyllende på alt det folk spørr om. Tror du har vert til hjelp for veldig mange her inne. :klemmer:

..TS..

Skrevet

Tekte på å kjøpe en CB på mandag hvis jeg får ny strek og den er like svak. Får bare vente og se. Uff, så utålmodig man kan bli av slikt som dette :fnise:

(OT kommentaren var tiil Athene, burde kanskje skrevet navnet :sjenert: )

..TS..

Skrevet

Takk for svar :)

Har som sakt aldri opplevd å få strek før, så det blir veldig spennende å se. Får ta en ny test i morgen. Timene i dag kommer til å gå sent :fnise:

Og litt OT, men jeg må bare si at du er fantastisk å ha her inne. Du svarer så godt og utfyllende på alt det folk spørr om. Tror du har vert til hjelp for veldig mange her inne. :klemmer:

..TS..

Det skjønner jeg godt! Er jo veldig spennende dette her!! Gi lyd fra deg når du har fått tatt en ny test da!! :skravle:

Skrevet

Det skjønner jeg godt! Er jo veldig spennende dette her!! Gi lyd fra deg når du har fått tatt en ny test da!! :skravle:

Det skal jeg gjøre :)

Kommer nok til å stå opp før fuglene fiser i morgen for å teste :bond:

..TS..

Skrevet

Det samme skjedde med meg for noen dager siden. Tok en test som ikke ble positiv innen tidsfristen, så kasta den i søpla. Et par timer senere sjekka jeg den tilfeldigvis og jammen var det ikke en svak, men tydelig rosa strek der.

Tok en ny test av samme type på kvelden som var negativ og forble det. Var hos gynekolog dagen etter av andre grunner, men nevnte dette for henne. Tok vaginal ultralyd uten å finne noe. (Hun sa dte kunen være fortidlig). Tok også en ny test der som var negativ.

Har ikke testet etter dette, men regner med at jeg ikke er gravid. Blir spennende å se med deg TS :jepp:

Skrevet

..TS..

Tusen takk :klemmer:

Krysser fingrene for at morgendagens test viser det svaret du ønsker deg.

Skrevet

Mine første ble sånn og jeg var gravid:) Var selv veldig usikker, så mannen tok en og den forble negativ :fnise:

Skrevet

Negativ igjen i dag, så jeg var nok bare uheldig med den i går. :sukk:

..TS..

Skrevet

..TS..

:sukk:

rart når den var positiv i går! dumme greier..

men vent å se om tanta kommer på besøk.. hvis hun ikke dukker opp så er det jo fortsatt muligheter.. kanskje det bare er litt for tidlig? :klemmer:

Skrevet

Jeg har fått svak positiv test et par timer etter testen - var ikke gravid.

Skrevet

..TS..

Så trist å høre.

Forklaringen er nok som jeg skriver over. Billigtestene er hypersensitive, og man har alltid et visst nivå av HCG i urinen. Mange opplever derfor at testen blir "positiv" etter tidsfristen, da den har ligget og trukket en stund. Den slår rett og slett ut på et normalnivå av HCG, noe som først synes når testen tørker.

Billigstrimler skal derfor alltid leses av innen tidsfristen.

Skrevet

:sukk:

rart når den var positiv i går! dumme greier..

men vent å se om tanta kommer på besøk.. hvis hun ikke dukker opp så er det jo fortsatt muligheter.. kanskje det bare er litt for tidlig? :klemmer:

Kjedelig ja, men vi får bare fortsette å prøve.

Sliter veldig med uregelmessige syklusser, så aner derfor ikke når mensen vil dukke opp men tester med jevne mellomrom. Har vurdert å begyne med temping nå for å se om jeg i det hele tatt har EL i løpet av noen av syklusene mine.

Vi får bare ta tiden til hjelp. :klemmer:

Så trist å høre.

Forklaringen er nok som jeg skriver over. Billigtestene er hypersensitive, og man har alltid et visst nivå av HCG i urinen. Mange opplever derfor at testen blir "positiv" etter tidsfristen, da den har ligget og trukket en stund. Den slår rett og slett ut på et normalnivå av HCG, noe som først synes når testen tørker.

Billigstrimler skal derfor alltid leses av innen tidsfristen.

Skal lære meg å putte dem rett i søppla etter tidsfristen fremover for å slippe dette en gang til.

Takk for støtten og svar folkens :klemmer:

..TS..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...