Gå til innhold

Hva har man på seg i Operaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten skal i Operaen i kveld, på Sonny av Kaizers Orchestra. Hvordan burde vi kle oss? Er det noen spesielle kleskoder siden det er i Operaen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og kjæresten skal i Operaen i kveld, på Sonny av Kaizers Orchestra. Hvordan burde vi kle oss? Er det noen spesielle kleskoder siden det er i Operaen?

Nei, det er ingen kleskoder der. :)

Men de fleste kler seg jo sånn noenlunde pent. På premierer er det mer pentøy å se enn ellers.

Skrevet

Takk for svar :)

Skrevet

Det er vel egentlig opp til deg hvordan du velger å kle deg, men som allerede nevnt her så kler de fleste seg nogenlunde pent ihvertfall. Personlig kler jeg meg litt stivere enn gjennomsnittet, men føler at det er sånn det skal være når man er i operaen.

• Liker 2
Skrevet

Ja, heller overdressed enn underdressed.

• Liker 2
Skrevet

Klær i moccabrunt. Hehe.

Skrevet (endret)

Synes å huske at de har et lite avsnitt om dette på nettsiden sin. poenget der var ihvertfall noe a la "da fleste pynter seg litt, men du kommer til å se alt fra hverdagsklær til partyklær til gallakjoler, og alt er lov". Jeg var på en opera for ikke så lenge siden og kikket litt bevisst etter dette, og det stemte sånn ca at det var alt mulig ja. De fleste var litt mer pyntet en hverdagsklær, men ikke stivpyntet. Det var jo en opera da - mulig det blir annerledes med en konsert.

Edit: åja, der så jeg datoen. Du har vel vært der allerede, men kan jo la det stå i tilfelle andre lurer. :gjeiper:

Endret av Pingting
Skrevet

Jeg skal se Sonny i dag, og jeg skal punte meg. Syns det er stas å gjøre seg fin for å gå i Operaen, det gir liksom kvelden et lite løft. Men man MÅ ikke nei :)

Gleder meg!!

Skrevet

Jeg skal se Sonny i dag, og jeg skal punte meg.

Hva betyr det? :)

Skrevet

Hva betyr det? :)

Siden u og y står ved siden av hverandre på tastaturet, er det nok en aldri så liten feiltasting. Punte = pynte :)

Skrevet

Siden u og y står ved siden av hverandre på tastaturet, er det nok en aldri så liten feiltasting. Punte = pynte :)

:klaske:

Selvfølgelig! Jeg må drikke mer kaffe kjenner jeg, ikke helt våken enda. :ler:

Gjest Tigress
Skrevet

Ein kveld i operaen er eit flott høve til å pynte seg litt, for dei av oss som likar slikt! Og til å drikke champagne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...