Gå til innhold

Ved min gamle ungdommskole må foreldre sitte mobbevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er over 12 år siden jeg opplevde systematisk mobbing og voksne som ikke brydde seg, men ved min gamle skole er ingenting forandret. På de 12 årene har jeg ikke tenkt over at det faktisk kunne bli verre, men nå er det altså så ille at foreldre og rektor er nødt til å sitte i klasserommet og følge undervisningen for at det ikke skal klikke helt. Jeg blir så oppgitt, hva i alle dager, hvorfor skal drittungene og urokråkene ha sånn makt over voksne folk? Jeg har forhørt meg med gamle kjente, og folk tar faktisk fri fra jobben sin fordi barnet deres blir mobbet i TIMENE, med lærer til stede, og de velger å være der for å sørge for at ingen blir plaget. Hvem har gitt drittungene sånn makt? Er det ikke på tide å ta i bruk disiplin, sende de vekk til andre skoler, sette opp en spesialklasse, sinne-kurs eller hva som helst? Skal de bare trone der, med terrorveldet sitt? Mine barn skal aldri gå på den skolen, er så glad jeg flyttet, drittsted.

http://www.firda.no/nyhende/article5934918.ece

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm.

Skrevet

Foreldrene til mobberne burde være der så lenge de ikke klarer å få barna sine til å oppføre seg som folk. Det burde da være rimelig flaut å ikke få bevege seg rundt uten at mor eller far passer på deg.

• Liker 8
Skrevet

Foreldre som er redde for sine barn.. Er snørrungenes foreldre som skulle vært der og tatt sine små gullunger i nakken. Provoserende, altså, veldig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir provosert. Jeg er fristet til å mene at disse bråkmakerne skulle bli sendt bort på en egen skole for problembarn. Mulig det vil få følger for dem, de vil føle seg stigmatiserte, ingen forstår dem osv. Men heller at de få som lager problemer skal utsettes for det enn at deres problemer skal ødelegge hverdagen for hele klasser, lærere og foreldre. Det er jo galskap.

• Liker 3
Skrevet

På vår lokale skole ble "verstingene" splittet og sendt på forskjellige skoler i byen. Det hjalp på skolemiljøet her, og når de ikke kunne operere sammen lenger, ble de heller ikke noe problem for sine nye skoler.

Det jeg synes er sørgelig med det hele, er at mange av de såkalte "verstingene" ofte har fraværende foreldre. De trenger oppfølging og rettledning og voksne som stiller opp i livene deres.

• Liker 1
Skrevet

På vår lokale skole ble "verstingene" splittet og sendt på forskjellige skoler i byen. Det hjalp på skolemiljøet her, og når de ikke kunne operere sammen lenger, ble de heller ikke noe problem for sine nye skoler.

Det jeg synes er sørgelig med det hele, er at mange av de såkalte "verstingene" ofte har fraværende foreldre. De trenger oppfølging og rettledning og voksne som stiller opp i livene deres.

God idè å splitte de rundt om, så lærer de kanskje og forstår hva slags konsekvenser handlingene deres kan ha!

• Liker 1
Gjest paft rslatie
Skrevet

sjokkerende, mobberene vinner, alle innretter seg etter dem

• Liker 1
Skrevet

Når jeg leser om mobbere får jeg ærlig talt lyst til å gjenopprette Bastøy. Det er kun slik man kan få kontroll over dem.

Gjest Blondie65
Skrevet

Er det noen som tror at mobbernes foreldre deltar i mobbevakten da? Det er vel stor fare for at de ikke deltar og enten ikke ser problemet eller er like maktesløse.

Jeg antar at mobberne ikke er spredt allerede fordi dette er en bygd uten for mange alternativer som ligger langt unna. Det er lett å spre mobberne i tettbygd strøk, og ikke fullt så lett på landsbygden.

Skrevet

bastøy hadde vært noe, da skulle de lært kontroll over seg selv.

Skrevet

Er det noen som tror at mobbernes foreldre deltar i mobbevakten da? Det er vel stor fare for at de ikke deltar og enten ikke ser problemet eller er like maktesløse.

Jeg antar at mobberne ikke er spredt allerede fordi dette er en bygd uten for mange alternativer som ligger langt unna. Det er lett å spre mobberne i tettbygd strøk, og ikke fullt så lett på landsbygden.

det er ungdommskoler i førde, 12km unna. Det er ikke lang reisevei, mange i naustdal har opptil 30km i buss pr vei til skolen..

• Liker 1
Skrevet

Tviler. Foreldre til mobbere har ofte den instillingen om at barna deres aldri gjør noe galt, så jeg regner med det er mobbeofrenes foreldre som deltar her :kjefte:

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

det er ungdommskoler i førde, 12km unna. Det er ikke lang reisevei, mange i naustdal har opptil 30km i buss pr vei til skolen..

En ungdomsskole i nærheten og hvor mange mobbere? Er det 4 mobbere trenges 4 skoler for å løse problemet, for vitsen er jo å bryte opp mobbemiljøet - ikke flytte det til ny skole.

Skrevet

Tviler. Foreldre til mobbere har ofte den instillingen om at barna deres aldri gjør noe galt, så jeg regner med det er mobbeofrenes foreldre som deltar her :kjefte:

står i åpningsinnlegget at folk til og med tar fri fra jobb for å være mobbevakt.. Fordi barna deres er mobbet. Stakkars.. :tristbla:

Gjest Blondie65
Skrevet

står i åpningsinnlegget at folk til og med tar fri fra jobb for å være mobbevakt.. Fordi barna deres er mobbet. Stakkars.. :tristbla:

Her burde FAU og rektor gro noen baller og kreve at ALLE foreldrene deltar i vakten - og spesielt mobbernes foreldre.

Men er det ikke litt hjelpeløst av skolen å ikke greie dette uten dette ekstreme tiltaket?

Skrevet

Her burde FAU og rektor gro noen baller og kreve at ALLE foreldrene deltar i vakten - og spesielt mobbernes foreldre.

Men er det ikke litt hjelpeløst av skolen å ikke greie dette uten dette ekstreme tiltaket?

jo det er helt utrolig at både foreldre og rektor må være til stede i vanlige timer, ellers går undervisninga skeis. Noe ER alvorlig tafatt fra skolens side!

• Liker 2
Skrevet

Dette må da være noe for TV2 hjelper deg, FBI eller liknende? Jeg blir lettere sjokkert over å høre at VOKSNE mennesker ikke klarer å ta tak i et sånt problem? Kanskje skolen håper på at det snaart går over... neste år blir det bedre! Ærlig talt, hvor er mafia-avhopperne når man trenger dem?

Bot eller dagpenger for de foreldrene som ikke sitter barnevakt for drittungene kanskje? Og ja: de klassifiserer som drittunger da andres foreldre må glo på dem hele timen for at det skal gå rundt.

Skrevet

Hva mener dere helt konkret skal gjøres da? Jeg hører hele tiden "Skolen må gjøre noe!!!" og "Foreldrene må gjøre noe!!!!". Saken er at det er ikke noen fasit for hvordan man stanser slik oppførsel, hadde det vært det, hadde jo man gjort det.

Skrevet (endret)

Hva mener dere helt konkret skal gjøres da? Jeg hører hele tiden "Skolen må gjøre noe!!!" og "Foreldrene må gjøre noe!!!!". Saken er at det er ikke noen fasit for hvordan man stanser slik oppførsel, hadde det vært det, hadde jo man gjort det.

Nulltoleranse? Faktiske straffer; utvisning, ikke få lov til å være med på skoleturer eller nedsatt karakter i oppførsel? (Den siste der er det vel få elever som bekymrer seg over - men kanskje foreldrene våkner om gullungen får stryk i oppførsel?)

Om foreldrene ikke gidder å ta ansvar så tving dem til det? Det er ikke sånn at alle mobbere er sosiale tapere, noen slipper bare unna med mye - så om barnet ditt er en så stor påkjenning for klassen at klassen sliter - ja da kan kanskje du sitte ved siden av barnet i timene?

Endret av Wombat
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...