Azalea Skrevet 18. februar 2012 #1 Skrevet 18. februar 2012 Hei. Hvilken støvsuger har dere? Fanger den lett opp dyrehår? Vil gjerne ha en som ikke har så høy db også, katten blir fort skremt.
Gjest Badabing Skrevet 18. februar 2012 #2 Skrevet 18. februar 2012 Vi har en Miele-støvsuger. Synes den får med seg dyrehår veldig bra, og den har også et sånt stilleprogram man kan sette den på. Litt lyd er det jo, men kan ikke sammenlignes med den forrige vi hadde.
Minya Skrevet 18. februar 2012 #3 Skrevet 18. februar 2012 Vi har to forskjellige, min eldgamle Nilfisk som er minst 25 år gammel, kanskje enda mer, og mannen min sin relativt ny Miele-greie som er så superfantastisk at den kostet over 30 tusen og har livstidsgaranti på service. Jeg bruker utelukkende den gamle, og den er kjempeflink til å ta kattehår.
Orchideae Skrevet 18. februar 2012 #4 Skrevet 18. februar 2012 Vi har to forskjellige, min eldgamle Nilfisk som er minst 25 år gammel, kanskje enda mer, og mannen min sin relativt ny Miele-greie som er så superfantastisk at den kostet over 30 tusen og har livstidsgaranti på service. Jeg bruker utelukkende den gamle, og den er kjempeflink til å ta kattehår. Vi har forøvrig denne. Den fikk mye skryt av de i butikken. Var vist en av bestselgerene. Har ikke katt selv, men ser godt på teppene vi har at den suger opp støv og slikt veldig bra. Den bråker ikke helt forferdelig heller synes jeg.
Gjest badeand1 Skrevet 18. februar 2012 #5 Skrevet 18. februar 2012 (endret) En billig en fra europris. vi har en sånn børstegreie som man kan sette på støvsugeren som tar opp hår og den funker supert! Min katt blir også veldig skremt av støvsugern, men hun løper bare unna den, så. Endret 18. februar 2012 av Mortem
Minya Skrevet 18. februar 2012 #6 Skrevet 18. februar 2012 Jah, det var det jeg også reagerte med da han sa hvor mye han gav for støvsugerdriten. Vet ikke om det bare er meg, men jeg synes den gamle Nilfisken fungerer mye bedre enn den andre, eller om det bare er vanens makt. Jeg liker ihvertfall ikke tredvetuseneren.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #7 Skrevet 18. februar 2012 Etter jeg begyte å fore kattene med hills(blanding av kitten og cd i kylligsmak) røyter de nesten ikke i det hele tatt, hvertfall mindre enn oss mennesker. En skjelden gang i blandt er det noen få hår i kattesengene, men det er det eneste. Før måtte jeg støvsuge 4 ganger i uken, nå kan det gå langt over en uke, å da regner jeg med at det er oss mennesker som har skapt det meste av det som trengs å støvsuges...
Gjest Lille-pus Skrevet 18. februar 2012 #8 Skrevet 18. februar 2012 Her bor det 3 katter og en Nilfisk Power Allergy. Helt lydløs er den jo ikke med sine 71 dB, men jeg har erfart sentralstøvsugere med kraftigere 'stemme' for å si det slik. Veldig grei pris, HEPA filter som er enkelt å bytte (noe som gjøres). Jeg synes den så langt har vært vel verd prisen
Gjest badeand1 Skrevet 18. februar 2012 #9 Skrevet 18. februar 2012 Etter jeg begyte å fore kattene med hills(blanding av kitten og cd i kylligsmak) røyter de nesten ikke i det hele tatt, hvertfall mindre enn oss mennesker. En skjelden gang i blandt er det noen få hår i kattesengene, men det er det eneste. Før måtte jeg støvsuge 4 ganger i uken, nå kan det gå langt over en uke, å da regner jeg med at det er oss mennesker som har skapt det meste av det som trengs å støvsuges... Hvor får man kjøpt det og hvor mye koster det?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #10 Skrevet 18. februar 2012 Hvor får man kjøpt det og hvor mye koster det? hos noen dyrleger og noen dyrebutikker.
Gjest badeand1 Skrevet 19. februar 2012 #11 Skrevet 19. februar 2012 hos noen dyrleger og noen dyrebutikker. Prisen og hvor mange mg/gram?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #12 Skrevet 19. februar 2012 Prisen og hvor mange mg/gram? veldig varierende. kjøper alltid 10kg. den koster mellom 500 og 800kr. hvis du bor på sørlandet er det en som har en nettside hvor man får det billig og gratis kjørt hjem.(500-linken) men selv når jeg betaler 800 er det hvert hver krone, for de spiser mye mindre enn av butikkfor osv. butikkfor spiser de vanligvis mellom 3 og 3,5kg av i måneden, samtidig som de får litt ustabil vekt og bæsjer mye, men en hills-sekk har jeg vanligvis mellom 11 og 17måneder(noen ganger er det ekstra kg for i sekken), å så får man en gratis sekk etter å ha kjøpt så så mange.... her kan du søke etter forhandler
Tulling Skrevet 19. februar 2012 #13 Skrevet 19. februar 2012 Har denne http://www.samsung.com/no/consumer/appliances-laundry-kitchen/vacuum-cleaners/vacuum-cleaners/VCC6240V3B/XEE Som er "stillferdig" syns ikke den støyer så mye mindre. og http://www.living4style.de/getmetafile/5b86c3bc-d365-498e-b0b8-ae506bbd9555/581_Quarter_Top_on_Grad.aspx?maxSideSize=225 Roomba 585. En sånn liten robot bråker mye mindre, og kattene er mest nysgjerrig på den. Den fungerer overaskende bra, og får med seg mye fint støv i filteret.
Azalea Skrevet 19. februar 2012 Forfatter #14 Skrevet 19. februar 2012 Tusen takk for svar alle sammen! Skal sjekke ut de dere tipset om. Men 30 000kr blir det nok ikke så jeg betaler for en liten støvsuger.. Lurer på hva som skal til for at en støvsuger kan koste så mye jeg.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #15 Skrevet 19. februar 2012 Tusen takk for svar alle sammen! Skal sjekke ut de dere tipset om. Men 30 000kr blir det nok ikke så jeg betaler for en liten støvsuger.. Lurer på hva som skal til for at en støvsuger kan koste så mye jeg. Tipper det følger med en "miele" mann som kommer hver dag å støvsuger Jeg hadde iværtfall forlangt det til den prisen!
Trigger Skrevet 19. februar 2012 #16 Skrevet 19. februar 2012 Jeg har en Nilfisk Coupe`Neo som jeg bare elsker Koster fra 790kr, og er heilt rå i forhold til størrelsen. Jeg har flere hunder i hus, og den stopper ikke for noe. Det eneste som er negativt er størrelsen på posen. Litt liten, men alt det andre veier opp for akkurat det.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #17 Skrevet 19. februar 2012 Etter jeg begyte å fore kattene med hills(blanding av kitten og cd i kylligsmak) røyter de nesten ikke i det hele tatt, hvertfall mindre enn oss mennesker. En skjelden gang i blandt er det noen få hår i kattesengene, men det er det eneste. Før måtte jeg støvsuge 4 ganger i uken, nå kan det gå langt over en uke, å da regner jeg med at det er oss mennesker som har skapt det meste av det som trengs å støvsuges... Hva er det i dette foret som gjør at de ikke røyter?
Gjest badeand1 Skrevet 19. februar 2012 #18 Skrevet 19. februar 2012 Hva er det i dette foret som gjør at de ikke røyter? Lurer jeg på også. Katten min har begynt å røyte nå, men det er jo fordi hun må. Med tanke på vinterpelsen hun får.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå