Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreløpig er det ikke aktuelt for oss å få barn, men her for en stund siden leste jeg noe om at jo større aldersforskjell, jo vanskeligere kan det være å få barn. Er det noen som vet noe mer om dette, og hva er årsaken? Hva er "best"? -Gammel mor og ung far eller motsatt når det gjelder dette?

Det er nesten 10 års forskjell mellom oss (25 og 35).

-Langstrømpe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har ikke hørt noe om dette. Mellom meg og min mann er det 7 år. Jeg er 25 og han 32. Vi ble gravide rett etter at jeg sluttet på pillene.

Hilsen Hestehoven 31+1

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann!

Fruktbarheten hos både menn og kvinner synker med alderen. Derfor kan det være vanskelig å få barn dersom en av partene er eldre. Uansett vet vi at menn kan bli fedre selv når de er pensjonister, men det kan normalt ikke kvinner.

Jeg har litt av samme problemet som deg. Jeg er sammen med en mann som er eldre enn meg; 10 år. Han har 3 barn fra før rundt 20 år. Jeg har lyst på barn, men han føler seg for gammel. Hva gjør jeg?

Skrevet

Jeg er 25 og mannen min 41, og vi har akkurat blitt gravide. Det var iallefall ikke noe problem hos oss. Men jeg har også lest at sædkvaliteten kan synke med alderen, særlig hvis man har levd litt usunt.

• 3 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Har aldri hørt om at aldersforskjellen har betydning. Hos oss er det 10 år riktig vei!!

Han er 27, jeg er 37 og vi venter vårt første barn i september. Ble gravide ved første forsøk, og alt står bra til.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Mannen min er 19 år eldre enn meg, jeg var 27 da jeg ble gravid første gang, ble gravid med en gang. Da junior var 3 måneder ble jeg gravid igjen...... Nå har det gått 8 år og jeg ønsker meg et barn til, mannen min en nok "gammel" men utrolig sprek og ungdommelig. Det er jo fint for det minste barnet å ha en pensjonert pappa med masse tid!!! ?

Gjest Anonymous
Skrevet

husker en annen diskusjon om gamle foreldre..

men d gjør jo ikke så mye at gamle menn får barn så lenge de har en ung mor.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...