Gå til innhold

Drikker dere etter barna har lagt seg ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drikker dere noengang alkohol etter barna har lagt seg hjemme ? Tar et glass vin eller 2 eller 2-3 øl med noen venner dere har på besøk ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninna mi og typen, etter at de ble sammen igjen, har de begynt å ofte invitere meg på et glass etter at ungen har lagt seg. Jeg ble helt sjokkert første gang jeg kom dit og så at det faen meg var snakk om store glass med brennevin, det er IKKE Ok. Jeg drakk ikke, men venninna mi og typen ble ganske beruset, typen svimmel og sovna i sofaen.

Skrevet

Nei, vi sitter klare på kanten av stolen med bilnøklene på bordet foran oss. Tenner ikke stearinlys eller noen andre ting som kan være farlig. I gangen står sko uten lisser klare som vi hare kan løpe rett inn i og ut døra. Er det vinter og snø er vi ute og måker og koster bilen hver halvtime. det har ikke skjedd noe skummelt enda, men det er best å være beredt og kjørbar.

• Liker 32
Skrevet

Ja, det gjør vi. I helgene tar vi gjerne et glass vin eller to, men aldri noe mer enn det. Er barna syke gjør vi det ikke.

Jeg synes det er hysteri å ikke kunne unne seg alkohol selv om barna er hjemme. Blir de fyll er det selvfølgelig noe helt annet.

• Liker 7
Skrevet

Ja, det gjør vi. I helgene tar vi gjerne et glass vin eller to, men aldri noe mer enn det. Er barna syke gjør vi det ikke.

Jeg synes det er hysteri å ikke kunne unne seg alkohol selv om barna er hjemme. Blir de fyll er det selvfølgelig noe helt annet.

Ja, der er jeg helt enig. Syntes det er koselig å ta et par øl etter guttungen har lagt seg i helger av og til hvis jeg får besøk av noen venner. Vi pleier å ha spillkvelder sammen og da tar vi oss gjerne et par øl hver for kosens skyld. Men ikke noe fylle drikking for å bli fulle..

• Liker 6
Skrevet

Ja, det gjør vi.

Ikke snakk om store mengder, men mannen og meg deler av og til ei flaske vin og koser oss med noen gode oster og kjeks til.

Skulle noe hende, så finnes det taxi......

• Liker 8
Skrevet

Ja det gjør vi.

Mannen tar ofte en ØL til lørdagsmiddagen mens ungen er våken også....

På kvelden får vi ofte besøk av svogerene mine, og da blir det en del drikking. Men jeg sørger for at jeg i det minste ikke blir drita!

• Liker 3
Skrevet

Vi tar en øl når det måtte passe oss, men berusa voksne blir barna naturligvis skjermet for. Tenker ikke på å måtte være kjørbar, det kommer når de blir tenåringer og er ute om kvelden. Litt lavmål å hente poden på fest med taxi, fordi en har drukket selv.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det gjør vi. Jeg kan ta meg et glass vin eller en cider, mannen en boks med øl. Men det er lenge mellom hver gang og vi blir aldri merkbart beruset. Det har jeg forøvrig aldri vært og kommer nok aldri til å bli heller. Det er ikke det jeg har som mål når jeg drikker alkohol.

Skrevet

Det hender seg ofte det, men med måte selvsagt!

• Liker 1
Skrevet

Nå har ikke jeg barn, men jeg skjønner heller ikke hvorfor det ikke går ann å ta seg noe mens barna ser det også?

Er det rart det blir tabuer i samfunnet når alkoholen først kommer på bordet når barna har lagt seg og hva gjør dere om de står opp? Gjemmer glasset? Snakker om å lage det spennende og helt nødvendig å utforske når barna blir tenåringer.

Jeg har vokst opp med familie som har tatt seg alkohol foran oss barna, både onkler, tanter og besteforeldre gjorde det :sjokkert:

Ofte faktisk sprit (aquevitt). Har ikke lidi noen nød, har ikke blitt traumatisert, har ikke sett de overstadig berusa...

Og har ikke utviklet alkoholproblemer selv heller... Kan kose meg med vin eller andre ting, og må ikke drikke meg full og må heller ikke drikke hver dag.

Husker masse familiesammenkomster med god stemning, voksne som var med å lekte og mye kos. Ser virkelig ikke problemet med å gjemme det bort.

• Liker 7
Skrevet

Jeg drikker veldig lite alkohol, men mannen min kan godt ta seg en øl eller en whiskey etter at barna er lagt ja. Ser ikke på det som noe problem.

Gjest pysepusen
Skrevet

Ja, det gjør vi :) Tar også øl/vin til maten om fredagen og lørdagen når han er til stede. Blir aldri beruset når han er i nærheten.

Skrevet

Jeg gjør ikke det men de som gjør det må sannelig være noen ansvarsløse foreldre.

Skrevet

Jeg tar meg også et glass vin eller to. Ser overhode ikke problemet med det.

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg gjør ikke det men de som gjør det må sannelig være noen ansvarsløse foreldre.

Hvorfor det? Det er jo forskjell på å ta seg et glass og å drikke seg sanseløs.

• Liker 2
Gjest pepsimaxpower
Skrevet

Jeg er ikke sånn av typen som er å veldig glad i alkohol og barn samtidig, men det hender en bitte liten sjelden gang at det blir et par kalde vist vi har en spille kveld eller bare en venninne kveld. Er vant med mamma og pappa som liker å kose seg med vin eller øl mens barna er til stedet. Jeg syns det er bra at barn kan vokse opp å se at alkohol ikke er farlig, slik som mange vil ha det til. Men det finnes jo av de foreldre som drikker seg sanseløs foran barna sine og er ikke i stand til noen ting om noe skulle skje og der burde de ikke hatt lov å ha unge. Det finnes en grense!

Gjest frøken am
Skrevet

Jeg synes ikke det kan kalles hysteri at noen velger vekk alkohol rundt unger til stedet. Det er er individuelt valg.

Her i huset tar pappaen seg et par pils eller et glass whiskey, og dette er vi enige om er ok fordi han ikke er merkbart beruset og ikke drikker seg ubrukelig.

Men han da er da ikke den som går inn til treåringen og stryker på han - jeg er jo der. Da trenger han ikke puste alkohol i ansiktet på han hvis han ikke MÅ.

Skrevet

Jeg har til og med drukket en øl foran ungene. Fy fader så dårlig mor jeg er.

Sånn seriøst. Ja, jeg kan drikke alkohol med unger våkne og unger i seng. Aldri mye, men sånn at jeg iallfall ikke er kjørbar.

Har ikke opplevd noe krise på 15 år og dersom det skulle være nødvendig så finnes det taxi eller noen andre man kan spørre. Man kan ikke slutte å leve selv om man har fått barn.

Til gjengjeld så har jeg droppet alkohol mang en gang når tenåringen er på farta. Rett og slett fordi jeg vil ha muligheten til å hente.

• Liker 3
Skrevet

Jeg drikker ikke så ofte, men mannen tar seg da en øl eller to foran ungene i helgene. Nå begynner mine å bli store, den eldste er midt i tenårene, og jeg har til og med hatt vorspiel her en del ganger mens barna har vært hjemme. Mine barn har på ingen måte blitt traumatisert av at vi drikker så de ser det, men så blir vi selvfølgelig ikke rølpefulle foran dem heller.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...