Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. Jeg er syk og har sagt fra at jeg ikke kommer på jobb i morgen. jeg er ganske sikker på at jeg trenger et par dager på å komme meg. Er det slik at jeg må ringe inn i morgen også da å si jeg ikke kommer også neste dag eller "varer" egenmld flere dager?

Hvordan fungerer dette? (har aldri brukt egenmld før)

har hørt en egenmld gjelder for 3 sykedager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du kun har sagt i fra om at du er syk i morgen må du selvfølgelig si i fra hvis du er syk dagen etter også.

Hvis bedriften din ikke er en IA-bedrift er egenmeldingen på 3 dager maks. Det betyr ikke at du automatisk blir borte i 3 dager når du har sagt i fra om at du er syk. Du kan likesågodt være frisk etter en dag. Ved bruk av egenmelding friskmelder du altså deg selv.

Etter disse 3 dagene må du ha sykemelding og da er det legen som bestemmer når sykemeldingen går ut.

http://www.nav.no/1073749949.cms

Gjest Wei Wei
Skrevet

En IA-bedrift har 8dagers egenmelding. Men er det også 4 ganger per år?

Til TS: Når du først tar kontakt for å sykemelde deg, så kan du nevne hvor lenge du beregner å være borte. Eller du kan velge og bekrefte hver dag at du blir borte neste dag og. Bare husk at du ikke må være hjemme i alle 3 dager fordi "du taper" den tredje dagen, hvis du er tilbake i jobb etter to. Start i jobb når du føler deg frisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...