AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #1 Skrevet 17. februar 2012 Noen som vet om det er vinterferie på NTNU neste uke? At foreleserne har ferie.
Papilio Skrevet 17. februar 2012 #2 Skrevet 17. februar 2012 NTNU generelt har ikke vinterferie, men det kan hende at enkelte forelesere gir fri den uka. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #3 Skrevet 17. februar 2012 Det er riktig som Gerberea at det generelt ikke er vinterferie på NTNU. Noen forelesere velger å legge inn ei skriveuke når det er vinterferie, mens andre fortsetter som vanlig med forelesninger. Dette varierer fra fag til fag, og fra år til år. Forelesningsplan på it's learning vil forhåpentligvis oppklare det meste 1
ninuska_ Skrevet 18. februar 2012 #4 Skrevet 18. februar 2012 Vi har ikke vinterferie, og jeg har ikke hatt det de fire årene jeg har studert ved NTNU .. men det kan jo være noen greie forelesere der ute! Send en mail og spør eller se på forelesningsplanen i fagene, som noen nevner.
Ego Skrevet 18. februar 2012 #5 Skrevet 18. februar 2012 Har aldri opplevd noen form for vinterferie på universitet/høgskole - hverken som student eller ansatt. 2
HedvigR Skrevet 18. februar 2012 #6 Skrevet 18. februar 2012 Har aldri opplevd noen form for vinterferie på universitet/høgskole - hverken som student eller ansatt. Jeg går lærerutdanning på HiST, og vi har studieuke høst og vinter, som tilfeldigvis alltid er samtidig med høst- og vinterferien
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #7 Skrevet 18. februar 2012 På universitetet har man ikke vintreferie. en del av høgskolene, derimot, behandler derimot studentene sine som elever, og gir de høst- og vinterferie. Da jeg gikk på NTNU hadde vi rett og slett ikke kommet igjennom pensum og all obligatorisk undervisning (laboratorieøvelser, bl.a.) om vi skulle hatt hele uker ferier midt i semesteret.
HedvigR Skrevet 18. februar 2012 #8 Skrevet 18. februar 2012 På universitetet har man ikke vintreferie. en del av høgskolene, derimot, behandler derimot studentene sine som elever, og gir de høst- og vinterferie. Da jeg gikk på NTNU hadde vi rett og slett ikke kommet igjennom pensum og all obligatorisk undervisning (laboratorieøvelser, bl.a.) om vi skulle hatt hele uker ferier midt i semesteret. Ei jeg kjenner som går på NTNU har også studieuke samme uke som meg.. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #9 Skrevet 18. februar 2012 På universitetet har man ikke vintreferie. en del av høgskolene, derimot, behandler derimot studentene sine som elever, og gir de høst- og vinterferie. Da jeg gikk på NTNU hadde vi rett og slett ikke kommet igjennom pensum og all obligatorisk undervisning (laboratorieøvelser, bl.a.) om vi skulle hatt hele uker ferier midt i semesteret. Jo, i noen fag og retninger på noen universitet har man vinterferie. Blir litt irritert når noen skal uttale seg om noe uten å ha peiling (og på den måten feilinformere). Det er jo flere her som har skrevet at det kommer an på hva slags studieretning det er, og at noen retninger har vinterferie. Selv gikk jeg sosiologi og hadde vinterferie og høstferie i 2 av de 3 årene jeg gikk bachelor. På NTNU. 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #10 Skrevet 18. februar 2012 Høyere utdanning har som regel ikke vinterferie, er det virkelig så vanskelig å forstå?
HedvigR Skrevet 18. februar 2012 #11 Skrevet 18. februar 2012 Høyere utdanning har som regel ikke vinterferie, er det virkelig så vanskelig å forstå? Bortsett fra at ganske mange linjer har det. Også veldig mange som ikke har det offisielt, men mange av foreleserne setter "tilfeldigvis" opp egenstudie hele uka. 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #12 Skrevet 18. februar 2012 Jeg går lærerutdanning på HiST, og vi har studieuke høst og vinter, som tilfeldigvis alltid er samtidig med høst- og vinterferien det er fordi du studerer ved en høgskole og ikke et ordentlig universitet.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #13 Skrevet 18. februar 2012 Bortsett fra at ganske mange linjer har det. Også veldig mange som ikke har det offisielt, men mange av foreleserne setter "tilfeldigvis" opp egenstudie hele uka. som sagt, høgskoler = ja. universteter = nei. vanskelig å forstå?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #14 Skrevet 18. februar 2012 som sagt, høgskoler = ja. universteter = nei. vanskelig å forstå? Det er jo vanskelig når det er en løgn. Selvfølgelig finnes det linjer på universitet som har vinterferie, det har jo folk svart på her fra før av. Det kommer bare an på hvilket år og hvilken linje det er. Kan jo nevne noen linjer jeg vet har hatt vinterferie på NTNU tidligere (noen av dem senest i fjor): - psykologi - sosiologi - samfunnsøkonomi - informatikk - lektor i nordisk - matte - historie I tillegg har jeg tatt mange enkeltemner innen ulike retninger, der rundt halvparten har lagt til rette for vinterferie. Den eneste "unnskyldningen" for å si at det ikke er vinterferie på universitet er at de fleste forelesere velger å ikke kalle det vinterferie, men skriveuke. Men alle vet jo at det egentlig er vinterferie, siden det er forelesningsfri. 2
HedvigR Skrevet 18. februar 2012 #15 Skrevet 18. februar 2012 (endret) som sagt, høgskoler = ja. universteter = nei. vanskelig å forstå? Vanskelig å forstå? Både jeg og en annen har jo nettopp skrevet her inne med tanke på universitet, til og med NTNU som eksempel. Så nei, det er ikke alltid sånn at høgskole = ferie, universitet = ikke ferie... Edit: men egentlig synes jeg svaret ditt var ganske rart, i og med at jeg svarte på et innlegg som snakket om høyere utdanning. Det er ikke bare universitet som blir regna som høyere utdanning. Endret 18. februar 2012 av HedvigR 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #16 Skrevet 18. februar 2012 Samboeren min har vinterferie/leseuke, men jeg har ikke full skoleuke Begge på dragvoll. Så det er vel litt forskjellig. 1
ninuska_ Skrevet 19. februar 2012 #17 Skrevet 19. februar 2012 (endret) På 18.2.2012 den 23.36, AnonymBruker skrev: Det er jo vanskelig når det er en løgn. Selvfølgelig finnes det linjer på universitet som har vinterferie, det har jo folk svart på her fra før av. Det kommer bare an på hvilket år og hvilken linje det er. Kan jo nevne noen linjer jeg vet har hatt vinterferie på NTNU tidligere (noen av dem senest i fjor): - psykologi Den eneste ferien det legges opp fri til er påskeferien, da har det vært en uke forelesningsfri. Men det kan ha variert fra kull til kull, allikevel aldri hørt om det fra de under eller over meg Endret 15. mars 2018 av ninuska_
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #18 Skrevet 19. februar 2012 som sagt, høgskoler = ja. universteter = nei. vanskelig å forstå? Jeg studerer ved uio, og vi har vinterferie, så det der stemmer ikke. 1
Gjest Iah Skrevet 19. februar 2012 #19 Skrevet 19. februar 2012 Jeg har studert ved høgskoler hvor vi har hatt studieuke i vinterferien og høgskoler hvor vi ikke har hatt det. Jeg kjenner også flere som har studert ved ulike universitet som har hatt forelesningsfri i vinterferie, så her er det nok store variasjoner. 2
Anglofil Skrevet 19. februar 2012 #20 Skrevet 19. februar 2012 Både på universitet og høgskole har jeg hatt såkalte studieuker i høst- og vårsemesteret. Nå går jeg selv på et universitet og vi har studieuke denne våren, dog i forskjellige uker hos de forskjellige emnene. Så det er helt feil at universitetene overhodet ikke har dette, det varierer ift hva man studerer. Mvh Yvonne 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå