Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bretter du eselører i egne bøker? Hva hvis det er andres bøker, eller bibliotekets? Jeg ser stadig folk som bretter i vei, og jeg får alltid lyst til å redde boken fra vandalene. :sjenert:

Selv husker jeg alltid hvor jeg er i boken. Men selv om jeg ikke hadde gjort det, så ville jeg da ikke laget stygge bretter. Verken i egne eller andres bøker. Hvorfor gjør folk dette, ser de på en bok som en forbruksvare som kun skal leses en gang og så kastes?

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Gjør det selvsagt aldri i bibliotekbøker eller bøker jeg har lånt av andre. I egne bøker skiller jeg mellom "ordentlige" bøker med stive permer og pocket. Innbundne bøker bretter jeg ikke eselører i. Pocketbøker er liksom av en litt annen kaliber, så de hender det at jeg bretter.

Skrevet

Jeg bretter eselører i "sommerbøker", dvs billige pocketbøker som gjerne kan utsettes for solkrem og vann.

I alle andre bøker, det være seg egne eller andres, bruker jeg bokmerke.

:heks:

Gjest MissPennyfeather
Skrevet

Aldri! Jeg kjøper bare svært gode bøker jeg leser igjen og igjen, og jeg har aldri hjerte til å skade dem. Bibliotekbøker bretter jeg heller aldri i, for det irriterer meg grenseløst når jeg leser en bok full av "ører".

Skrevet

Alltid med egne bøker.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

nei fy farao, bruker bokmerker ja!

Skrevet

Gjorde det i egne bøker før, men slutta med det fordi jeg alltid angret.

Har aldri gjort det i lånte bøker.

Gjest Applecore
Skrevet

Huff, jeg er stygg med bøkene mine! :sjenert:

Når jeg leser en bok så har jeg den med overalt; i sengen, når jeg er ute, i veska, når jeg spiser, osv osv, og de ser ganske medtatte ut når jeg er ferdig med dem....

Men jeg kjøper nesten bare paperbacks da.

De som er innbundne og dyre tar jeg veldig pent vare på.

Tenker at jeg en gang skal kjøpe fine, innbundne versjoner av yndlingsbøkene mine, så de kan stå i hyllene mine og se awesome ut, og så kan jeg sitte og bla forsiktig i dem i min digre, røde fløyels-ørelappstol som skal stå inne på det lille biblioteket jeg en dag skal ha... :rodmer::fnise:

• Liker 4
Gjest Badabing
Skrevet

Gjorde det aldri før, men hvorfor ikke? Det er mine bøker og de skal brukes. Før turte jeg nesten ikke ta dem med meg rundt engang.

Bretter ikke eselører i andres bøker eller bibliotekbøker.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Her brukes bokmerker og bøkene tas godt vare på. Men en og annen pocketbok kan få litt eselører om det er en bok jeg har med på reise. Som en over sier - en billig strandbok kan tåle dette.

Men ellers tar jeg veldig godt vare på bøkene mine. Bortsett fra at en del bøker er litt godt tygd av diverse rotter. Rotter som kjæledyr og bøker, kan være en liten utfordring :fnise:

Gjest Normalfordeling
Skrevet

Jeg bretter ikke eselører i egne eller andres bøker. Bruker bokmerke. Post-Itlapper er utmerket som bokmerke. Jeg vil bare ikke "ødelegge" boksidene. Til gjengjeld så drar jeg med bøker i veska og leser på tog og T-bane. Ergo så blir de litt slitne av å drasses med overalt. Bøker jeg låner av venner leses bare hjemme sånn at de ser like pene ut når jeg leverer de tilbake.

Skrevet

Jeg bretter aldri eselører i bøker, jeg bruker kun bokmerke.

Skrevet

Jeg husker sidetallet, eventuelt bruker jeg et bokmerke. Ser ingen grunn til å ldelegge bøker ved å brette eselører i dem.

Skrevet

som regel ikke, men bøkene til særemne får eselører i fleng. de skal enten hives eller gjemmes lengst bak i bokhylla når jeg er ferdig.

skal noen låne bøker av meg, får de streng beskjed om å bruke bokmerke, og passe på permen! og er det sånn bind utenpå de med hard perm, må de ta den av og legge den en lur plass:P

ja jeg er streng med bøkene mine. :P

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg bretter, og ser ikke problemet.

Lar derimot aldri boka ligge åpen, med ryggen opp, da arkene har en tendens til å løsne om man gjør det.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jef liker forsåvidt eselører som andre har satt, jeg får en fornemmelse over at en annen har stoppet akkurat der - føler det gir boka en historie.

Skrevet

Bruker å lage eselører i mine egne bøker, men tar godt vare på dem sånn ellers :) Liker når man kan se at boka har vært lest jeg, men bare inni, ikke på utsiden ;)

Skrevet

Nei har bokmerke

Skrevet

Jeg gjør det ALDRI! Synes det ser så stygt ut, bruker heller å legge inn en papirlapp eller lignende..

Gjest badeand1
Skrevet

Gjorde det før, i mine bøker og i bibliotekets bøker.

Nå har jeg laget meg et bokmerke jeg bruker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...