Gå til innhold

Hva har NÅ skjedd med Facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endelig fått Facebook til å beholde mitt valg "most recent" uten at jeg må velge det på nytt hver gang. Men nå hopper plutselig gamle poster opp igjen etter en stund? Ser nesten ut som det skjer hver gang noen kommenterer noe der? Og i tillegg får jeg plutselig opp som en egen post hver eneste gang noen av mine venner kommenterer noe hos folk jeg ikke kjenner. Kan jeg gjøre noe med dette? Vil jo heller ikke at andre folk jeg ikke kjenner skal se alt jeg poster hos mine venner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting til, går det an å blokkere bilder fra diverse grupper som "skjemt og alvor" "kvalmende ordtak om ditt og datt" osv? Folk spammer veggen med dette. Er det ingen annen måte enn å blokkere innlegg fra personen?

Skrevet

Hva du poster hos dine venner er det vedkommende som bestemmer hvem som får se. Legger du ut en link på sida hos en venn så får alle vennene til vedkommende se dette, evt venner av vennene, kommer an på innstillingene de har gjort.

Tror ikke det går an å skjule innlegg fra sånne grupper lenger. Kan eventuelt justere abbonementet på personen, til "kun viktige" eller noe?

Skrevet

Hva du poster hos dine venner er det vedkommende som bestemmer hvem som får se. Legger du ut en link på sida hos en venn så får alle vennene til vedkommende se dette, evt venner av vennene, kommer an på innstillingene de har gjort.

Tror ikke det går an å skjule innlegg fra sånne grupper lenger. Kan eventuelt justere abbonementet på personen, til "kun viktige" eller noe?

Det prøvde jeg, men facebook har en annen oppfatning av hva som er viktig enn meg... :sjenert:

Det samme gjelder rekkefølgen på ting på wallen. Plutselig popper gamle ting opp igjen. Hvor vanskelig kan det være for facebook å skjønne at jeg vil se ting i den rekkefølgen det postes, sånn at det blir lett å se hva som er nytt siden sist? Fjas og tull kommer stadig tilbake, mens oppdateringer fra folk jeg har valgt å abonnere på alt fra, ikke kommer frem i det hele tatt. Jeg antar at de mener det som får mange likes og kommentarer er det viktigste. Men dette er jo ofte det verste fjaset. Folk legger ut et eller annet ordtak på engelsk, ofte i bildeformat. Og så strømmer kommentarene på om hvor dyp personen er som har funnet på det helt selv. Hadde de enda vært ironiske. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...