AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #1 Skrevet 17. februar 2012 Hei! Min datter er fem, blir 6 år til høsten. Hun kommer ofte inn til meg om natten, eller tidlig om morgenene, og legger seg sammen med meg. Hun sover i bare trusa, det samme gjør jeg. Ofte legger hun seg helt inntil meg, og jeg holder rundt henne. I det siste har jeg begynt å tenke på at hun kanskje er såpass stor nå, at jeg må begynne å ha på meg nattskjorte eller noe slik at hun "slipper" å ligge inntil brystene, f.eks. Jeg vil jo ikke at hun skal ha traumatiske minner om å ha ligget helt inntil morens nakne bryster... 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #2 Skrevet 17. februar 2012 Jeg vil jo ikke at hun skal ha traumatiske minner om å ha ligget helt inntil morens nakne bryster... Jeg tror hun legger mer merke til det hvis du plutselig har på deg en masse rart i senga. Hun sier i fra når hun blir så stor at hun ikke er så begeistret for det mer. 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #3 Skrevet 17. februar 2012 Jeg ville tatt på en t-skjorte eller en topp.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #4 Skrevet 17. februar 2012 Helt naturlig. Tror ikke hun tenker over det, på samme måte som barn ikke tenker på vekt, utseende osv. Du er bare mamma med og uten klær. Fint å være et forbilde på at kropp ikke er noe man behøver å skjule eller skamme seg over i private sammenhenger. Forøvrig enig med første svar, hun sier i fra hvis hun synes det er rart eller "flaut".. 6
Gjest imli Skrevet 17. februar 2012 #5 Skrevet 17. februar 2012 Så lenge ikkje ungen har noko i mot det, treng vel ikkje du ha noko i mot det heller? Eg søv alltid naken, og ungane mine kjem stadig inn i senga mi. Reknar med at dei sluttar med det når dei føler at det er flaut/ekkelt. 3
Aldrisur Skrevet 17. februar 2012 #6 Skrevet 17. februar 2012 Siden du stiller spørsmålet her, tenker jeg at det er deg det ikke er naturlig for lenger. Hun er jo bare seks år og du er mammaen hennes, så for henne er det sikkert bare koselig. Syns du skal ta på deg noe dersom du føler for det selv. 3
Ciara Skrevet 17. februar 2012 #7 Skrevet 17. februar 2012 Helt naturlig. Tror ikke hun tenker over det, på samme måte som barn ikke tenker på vekt, utseende osv. Du er bare mamma med og uten klær. Fint å være et forbilde på at kropp ikke er noe man behøver å skjule eller skamme seg over i private sammenhenger. Forøvrig enig med første svar, hun sier i fra hvis hun synes det er rart eller "flaut".. Helt enig! 2
Mamma1 Skrevet 17. februar 2012 #8 Skrevet 17. februar 2012 (endret) Feil tråd Endret 17. februar 2012 av Mamma1
SøsterLiten Skrevet 17. februar 2012 #9 Skrevet 17. februar 2012 Enig med de over. Kle på deg hvis det er riktig for deg eller hvis hun stiller spørsmålstegn ved det. Husker forresten at mamma sov naken på overkroppen. Stoppet ikke meg fra å ligge inntill henne og lukte i halsgropen. Tenkte ikke over at det var pupper der, var jo bare mamma som luktet så godt og trygt. Har ikke tenkt over at hun var naken før nå faktisk. Så ut i fra min erfaring blir barnet ditt ikke traumatisert. 3
Gjest Tekola Skrevet 17. februar 2012 #10 Skrevet 17. februar 2012 Jeg tror ikke jeg tenkte over at mamma hadde pupper før jeg begynte å få pupper selv, egentlig. Hun sov i bare underbukse, og det var bare koselig å ligge tett inntil henne og lukte på henne. Etter hvert var det bare ikke aktuelt for meg å legge meg hos henne, følte at det var for småbarn. Tror jeg hadde stusset om hun plutselig hadde begynt å ha på seg nattkjole eller noe sånt. Er i dag veldig takknemlig for hennes ufarliggjøring av nakenhet. Det er jo tross alt faktisk helt naturlig!
Gjest O___o Skrevet 17. februar 2012 #11 Skrevet 17. februar 2012 Kjære vene :| Leit at "pedofili- og incesthysteriet" gjør at foreldre må tenke på denne måten. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #12 Skrevet 17. februar 2012 Nå tenker du for mye. Det er da bare koslig å ligge inntil mammaen sin i sengen på morgenen? Er ingenting galt med det? Hun hadde vel ikke kommet inn til deg om det var ekkelt uansett. Husker jeg alltid gikk inn til mammaen min om morgenen og koste meg inntil henne. Det var behagelig og trygt å kjenne lukten hennes og varmen hennes. Hun hadde alltid på seg nattkjole, men jeg ville ikke tenkt noe over det om hun lå naken. Og når jeg så henne naken på badet når hun vasket seg om morgenen, så var det helt naturlig. Nei, slapp av, og kos dere videre. Plutselig er hun blitt stor! PS: Jeg gikk inn til moren min hver morgen, iallfall når det var helg, til jeg var sånn 17-18 år. I helgene var det tid til å prate og å kose oss i sengen, og vi har alltid hatt et nært forhold. Idag er jeg 30, og har ikke hatt behov for dette lenger, men når jeg tenker tilbake på da jeg var barn og tenåring, så var dette en viktig del av tryggheten og kosen jeg fikk av moren min. Har bare gode minner
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #13 Skrevet 17. februar 2012 Jeg som skrev over - da jeg var barn kranglet jeg og min 5 år eldre bror om hvem som skulle ligge ved siden av mamma om morgenen, så vi endte opp på hver vår side av mamma. Pappa ble skvist ut av sengen, men han likte å stå opp uansett. Broren min sa det ikke til noen, men han hadde behov for denne nærheten fra mor han også ganske lenge. Jeg er sikker på at det er mange gutter og jenter der ute som går inn til mor om morgenen langt uti tenårene, men som ikke sier noe på skolen, for da skal de være litt tøffe
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #14 Skrevet 18. februar 2012 Kjære vene :| Leit at "pedofili- og incesthysteriet" gjør at foreldre må tenke på denne måten. Og jeg er lei av tanketomme innlegg i en konstruktiv debatt... Det er ingen her som har dratt fram pedofili og incest, så vennligst behersk deg og hold slike utfall og tåpelige utspill langt bort fra denne debatten... Jeg velger imidlertid å stille meg spørsmål om hva slags beskyttelse DINE barn har, med en voksenperson rundt seg som ignorerer at hver femte jente utsettes for seksuelle overgrep. Men deg om det...
Sulosi Skrevet 18. februar 2012 #15 Skrevet 18. februar 2012 Jeg ser ikke problemet med at barn sover i samme seng som mor uansett alder eller påkledning. Truse har jeg alltid på men sjeldent noe mere. Er det kaldt har jeg teppe oppå dyna, pysj eller t-shirt klarer jeg ikke å sove i. Ungene slutter å ville sove hos meg når de er modne for det, dessuten sover vi adskilt i hver vår side.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå