Gå til innhold

Rar smak i munne og kjenner ut som om tennene mine er løse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier vel sitt, men jeg får fylle på litt mere info her:

Den rare smaken i munnen kjennes ut som etter du har vært hos tannlegen å fått bedøvelse, tennene mine kjennes liksom ut som om de er løse (har kjent etter og de er ikke det, heldigvis!) Smaken av mat er heller ikke det samme.

Er det noen som kjenner seg igjen?

Skrevet

Konstant eller berre ei kort stund av gongen?

Skrevet

Oi sann! Skjedde dette plutselig eller har det kommet gradvis?

Skrevet

Jeg hadde av og til slik før, det var fordi jeg lå og skar tenner hele natta. Så fikk jeg bittskinne, og når jeg ser på den skinna, det som er igjen av den, er det rart jeg ikke spiste opp tennene mine om natta. Jeg visste ikke at jeg skar tenner før tannlegen mente jeg garantert gjorde det. Etter at jeg fikk den beskyttelsesskinna, har jeg ikke hatt den følelsen i munnen en eneste gang.

Skrevet

Jeg har det sånn når jeg har hatt stressdrømmer om natta.... Vondi i kjeven og tennene kjennes løse ut.....helt i det øyeblikket jeg våkner opp og kommer på at jeg drømmer. Går noen minutter før jeg slapper av og tennene følels normale ut....

Skrevet

Korte episoder med slik følelse kan være epeleptiske anfall.

Skrevet

Jeg har en venninne som har epilepsi, og hver gang hun har sovet på samme rom som meg pleier hun å få anfall og hun skjærer tenner ...

Våkner alltid av at hun skjærer tenner, en fæl lyd.

Så da bare passer jeg på henne til hun det er over..

Skrevet

Jeg kjenner meg også veldig igjen i dette, spesielt om morgenen er dette ille. Jeg får det også i løpet av dagen når jeg tar meg selv i å presse tennene sammen...

jeg ser at det er noen som har fått bittskinne, noen som kunne svart på noen spørsmål for meg? ikke for å hijacke' tråden, altså...

http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=631877

Skrevet (endret)

kjennes det ut som om du får nye tenner? for jeg har det samme, bare at det presser bak tennene..

Endret av labb
Skrevet

Det kan rett og slett være tannkjøttbetennelse; jeg har hatt det en gang eller to, og det føltes sånn. Bruk tanntråd og skyll med fluor morgen og kveld, så skal det bli bedre. Evt gå til tannlegen.

Skrevet

Konstant eller berre ei kort stund av gongen?

Oi sann! Skjedde dette plutselig eller har det kommet gradvis?

kjennes det ut som om du får nye tenner? for jeg har det samme, bare at det presser bak tennene..

Det er så å si konstant og det kom Torsdag. Å det kjennes ut som om jeg skal få nye tenner å jeg blir nummen i kjeven..

Dette kom etter 2 uker med vondt i hodet og vondt i ørene. Jeg har vært hos legen med ørene mine, men det var ikke noe galt der..

Skrevet

Det er så å si konstant og det kom Torsdag. Å det kjennes ut som om jeg skal få nye tenner å jeg blir nummen i kjeven..

Dette kom etter 2 uker med vondt i hodet og vondt i ørene. Jeg har vært hos legen med ørene mine, men det var ikke noe galt der..

Jeg tenker bihulebetennelse...

Skrevet

Ja, jeg hadde også det en gang jeg hadde bihulebetennelse. Eller, jeg visste ikke en gang at det var det det var, men jeg var kjempeforkjøla og gikk til tannlegen, som ikke fant noe galt. Hun sa det må ha vært bihulebetennelse. Da følte jeg meg teit, jeg kom jo inn nærmest hysterisk fordi jeg var redd tennene skulle falle ut... :sjenert:

Skrevet

Er det bare noen få tenner i samme område som kjennes løse, eller er det alle tennene? Dersom det bare er i et område/noen få tenner, kan det være at du har fått en betennelse i nerven i en av tennene. Den rare smaken kan komme av at puss dreneres ut i munnhulen. Kjennes det ut som om noen av tennene dine har blitt "for høye" når du biter sammen? Det kan være et tegn på det samme.

Hvis det er i hele kjeven, kan det nok være bihulene som krangler, slik som flere har nevnt over her. Ser du nevner vondt i hodet og ørene, det kan også tyde på bihuleproblemer.

Skrevet

Tenkte også tannkjøttbetennelse. Har hatt det et par ganger og har fulgt mammas råd (Obs, ikke tannlegeråd. Moderlig råd) og pusset med myk børste men pusset godt på linjen mellom tann og tannkjøtt.. det har gjerne blødd litt. Så har jeg skylt munnen med Corsodyl noen ganger om dager i et par-tre dager. Det har gått raskt over.

Jeg er også tannskjærer til tider, men har aldri fått vondt i tenner eller dårlig smak i munnen av det.. Ikke noen følelse av "nye tenner" heller, altså press bak dem. Har som regel bare hatt veldig vondt i kjeven.

Men alle er nok forskjellige, er trolig kun tannlegen som kan vite helt sikkert:)

Annonse
Skrevet

Jeg tenker også tannkjøttbetennelse, men kan også vær et problem med amalgamfyllinger hvis du har dette. Amalgamfyllinger kan skape mye problemer..

Skrevet

Rare smaken kan kanskje også være jernsmak... jernsmak i munnen har jo flere årsaker, få av dem har med tennene å gjøre. Men press på tenner i tillegg, gjør at jeg tenker det kan være noe annet.

Eller kanskje en uheldig kombinasjon?

Skrevet

Jeg var til tannlegen pga vanvittige smerter i jekslene....... Tennene var fine, og han ba meg bestille legetime. Hadde ørebetennelse.......

Skrevet

Takk for alle svarene! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...