Gå til innhold

VIKTIG, viktig spørsmål om starting av flatt batteri, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Shit, har plutselig et batteri som fusker som f, får ikke fiksa det før etter helgen, og i morgen blir det langtur, og jeg er NØDT til å reise. Har fått låne en Jumpstarter som jeg lader opp hjemme, og dersom kjerra dør, kan jeg bare koble den til og starte, so far so good ikke sant. Men så ser jeg på dette greiene her da, og det ser jo bra ut, bortsett fra at ledningene til klemmen er jo kjempekorte. Hva skal jeg gjøre mens det er koblet til bil og karosseri/motorblokk? Kan jeg sette den boksen på rammen av bilen, må jeg finne noe det må stå på? Jeg kan ikke bare la det henge? Kan i hvertfall ikke holde det samtidig som jeg starter bilen, det er de IKKE lange nok til.... Det står i bruksanvisningen at klemmene må ikke berøre hverandre, eller gå gjennom noe som gjør at de berører hverandre, og da kan jeg vel ikke sette den fra meg på bilen? Det er en slik en forresten: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk/Batteriverktoy-og-tilbehor/Starthjelp-12-V-med-kompressor-37900/

Hjelp.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo bare å legge den oppi motorrommet det mens du starter, bare ikke legg den nedtil reimene eller vifta.

Skrevet

Tusen takk :klem:

Skrevet

Litt seint nå, kanskje, men du burde absolutt ladet bilbatteriet med en batterilader over natta. Blir du nødt til å bruke starthjelpen imorgen tidlig for å få start på bilen, er det ikke sikkert det er nok saft igjen i starthjelpen til å sparke igang bilen en gang til. Kan du låne en batterilader, eller ihvertfall lade opp starthjelperen når du kommer frem, hjelper det jo på.

Skrevet

Takk for svar, jeg håper virkelig batteriet er OK i morgen, det bruker å falle ut hvis jeg ikke har kjørt bilen på en stund, men det skal gå greit over natta, drar i morgen tidlig. Driver og lader opp den kickstarteren nå, og håper at det skal holde!

Skrevet

Pokker, ser at kickstarteren bør lade i 40 timer eller noe, men jeg har bare fått ladet den i ca 24 når jeg nå skal ut og reise. Holder det? I følge den måleren, når jeg trykker for å teste hvor mye oppladet den er, så går nåla forbi den grønne "charging" streken, og litt over på rød. Det ser ut som den er nesten oppladet, den var halveis oppladet da jeg sjekka i går. Funker det å bruke den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...