Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vert så uheldig å trykket feil på kontonr når jeg skulle betale noe til en venninde. vil navnet på den jeg har betalt til komme opp på kontoutskriften?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg, ja.

Men du har ikke krav på å få tilbake pengene, da du har elektronisk signert på at du har betalt til rett nummer.

Skrevet

Du er ikke garantert å få pengene tilbake, selv om navnet på vedkommende viser på kontoutskrift. Du har tross alt overført penger til vedkommendes konto, snill som du er.

Skrevet

Det lureste du kan gjøre er å kontakt banken din, evt banken som kontoen du har betalt til ligger i. De kan hjelpe deg å komme i kontakt med vedkommende, så du kan spørre pent om å få igjen pengene. De fleste er snille å gjør det, men nekter personen så må du anse pengene som tapt.

Skrevet

heldigvis er det bare snakk om 75kr, så er jo ikke det største tapet da.. men dersom navnet kommer opp kan eg jo sende en sms til personen og si han/hun får bruke det på noe kjekt ;)

Skrevet

Hver gang jeg overfører penger til noen, skriver jeg alltid med en tekst. F.eks: Til Ola Nordmann. Her er pengene jeg skylder deg. Mvh Bølle.

Da ser jo vedkommende at han ikke heter Ola Nordmann, og at han ikke har lånt 75 kr til Bølle ...

Jeg ville ikke hatt samvittighet til å ta imot penger fra folk jeg ikke kjente, så du får håpe på at du ikke har overført de til en uærlig sjel.

Skrevet (endret)

Hver gang jeg overfører penger til noen, skriver jeg alltid med en tekst. F.eks: Til Ola Nordmann. Her er pengene jeg skylder deg. Mvh Bølle.

Da ser jo vedkommende at han ikke heter Ola Nordmann, og at han ikke har lånt 75 kr til Bølle ...

Jeg ville ikke hatt samvittighet til å ta imot penger fra folk jeg ikke kjente, så du får håpe på at du ikke har overført de til en uærlig sjel.

Jeg studerer aldri kontoutskriftene mine og 75 kroner er en så liten sum så det ville jeg aldri ha lagt merke til, uten at dette gjør meg til en uærlig sjel.

Endret av Iah
  • Liker 6
Skrevet

Jeg sjekker ikke kontoutskriftene, og jeg ville ikke merket 75 kr ekstra. Så du ville ikke ha fått pengene dine tilbake fra meg.

Det var jo bra at det var et såpass lite beløp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...