Gå til innhold

Vondt på den ene siden av kjeven, hva er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig i dag merket jeg at jeg fikk skikkelig vondt når jeg åpner munnen og gaper. Det er ikke vondt når jeg snakker, men når jeg skal spise, gjespe osv. Eller hvis jeg biter tennene sammen. Det er bare på den ene siden. Jeg aner ikke om dette er hull eller noe annet? Hvis det hadde vært hull ville jeg vel kjent at det var vondt på en konkret plass, eller?

Jeg tenker at det kan være visdomstenner som er på tur..? Hvordan vet jeg det? Kjenner jo en slags "klump" bakom de bakerste tennerne mine.. Kan det være det? HJELP :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Plutselig i dag merket jeg at jeg fikk skikkelig vondt når jeg åpner munnen og gaper. Det er ikke vondt når jeg snakker, men når jeg skal spise, gjespe osv. Eller hvis jeg biter tennene sammen. Det er bare på den ene siden. Jeg aner ikke om dette er hull eller noe annet? Hvis det hadde vært hull ville jeg vel kjent at det var vondt på en konkret plass, eller?

Jeg tenker at det kan være visdomstenner som er på tur..? Hvordan vet jeg det? Kjenner jo en slags "klump" bakom de bakerste tennerne mine.. Kan det være det? HJELP :)

Jeg opplever AKKURAT det samme. Skjedde plutselig i dag.

Mistenker visdomstenner, 3/4 er OK ute, men den siste (nederst i skjeven på den vonde siden) har vært litt betent av og på (tannkjøtt). Tror den vokser. Ikke hovent tannkjøtt nå, bare vondt i kjeven.

Jeg tenker å gi det en uke hvis det ikke blir mye verre. Disse visdomstannplagene kommer jo og går litt. :)

edit: har tannlege tatt røntgen av visdomstennene dine? For noen år siden fikk jeg konstantert at mine lå rett og ikke kom til å vokse feil (sannsynligvis), så jeg har tatt smerter litt til og fra med ro.

Men hvis du ikke vet om dine kommer rett ut, og er plaget lenge, og dette blir verre, bør du nok ta en tur til tannlegen. Det skal hvertfall jeg hvis dette ikke går over. :)

Endret av drosophilia
Skrevet

Kjevesperre?

Skrevet

Kjevesperre?

Jeg (ikke TS) kan åpne munnen helt fint, gjør bare litt vondt når jeg tygger/biter hardt sammen. Var verre tidligere i dag, håper det er bedre i morgen. Dukket spontant opp i dag tidlig.

Skrevet

Visdomstenner som prøver å komme ut kan gi store problemer og smerter.

Jeg har tre som har brukt 10 år på å så vidt titte frem og hver gang de har en vokseperiode får jeg betennelser og smerter.

Hvis det er visdomstenner så rengjør godt, bruk gjerne Corsodyl e.l

Skrevet

Visdomstenner som prøver å komme ut kan gi store problemer og smerter.

Jeg har tre som har brukt 10 år på å så vidt titte frem og hver gang de har en vokseperiode får jeg betennelser og smerter.

Hvis det er visdomstenner så rengjør godt, bruk gjerne Corsodyl e.l

Corsodyl er min venn. Har hatt betennelse/smerte flere ganger, går gjerne over etter en uke eller to, når tannkjøttet får omrokkert på seg og mer av tannen trer fram. Men har du hatt vondt i kjeven? Jeg prøver å identifisere om det er relatert til min nylige visdomstann-betennelse (gått over) eller forkjølelse (ikke helt over, hoster og er litt slapp).

Skrevet

Corsodyl er min venn. Har hatt betennelse/smerte flere ganger, går gjerne over etter en uke eller to, når tannkjøttet får omrokkert på seg og mer av tannen trer fram. Men har du hatt vondt i kjeven? Jeg prøver å identifisere om det er relatert til min nylige visdomstann-betennelse (gått over) eller forkjølelse (ikke helt over, hoster og er litt slapp).

Jeg får skikkelig vondt i kjevebenet i starten når visdomstennene finner det for godt å begynner å bevege på seg. Det kjennes ut som jeg har blitt slått hardt i kjeven. Etterhvert kjennes det ut som sår hals og lymfeknutene blir hovne og alt er bare vondt!

Jeg hater visdomstenner.

Skrevet

Typisk visdomstann det der, ja. Jeg bruker Corsodyl gel som jeg dytter ned i tannkjøttlommene rundt tannen med tannstikker. Da demper det seg raskt. Og så slipper jeg å skylle hele munnen på grunn av én tann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...