AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #1 Skrevet 17. februar 2012 Har sia 1 Januar trent 3-4 ganger i uka. Mandag: Joggetur på 1 time Tirsdag: Joggetur på 1 time Torsdag : Joggetur på 1 time Fredag eller Lørdag 1 time spinning annehver uke. Går langrenn ca 1,5 time også annenhver helg. Etter hver økt Man/tirs/tors gjør jeg noe styrkeøvelser på ca 30 min. Kostholdet mitt Frokost : 1 skive ingers superrug med vossafår eller 1 ryvita med vossafår. Lunsj: 2 skiver ingers superrug med vossafår, hender at jeg bytter pålegget ut med egg,laks eller karbonade. Middag: 1-2 poteter, 1/2 gulrot, litt brokkoli, f.eks 2 kjøttkaker eller f.kaker eller det vi har, med ca 0,5 dl saus. Mellom: 1 appelsin Kvelds : 1 skive eller 1 appelsin. Drikker ca 2-3 liter vann pr dag, 1 glass melk, kaffe. Helger kan jeg ta meg 1 skjokolade (kun 1) 1-2 stk pizza, 1-2 små glass pepsimaxi, 2-3 never potetchips (fordelt på hele helga) Hva er det jeg gjør galt sia jeg ikke går ned?? 167cm og 74 kg Magen er betydeleg redusert omfang,lår/rumpe er strammere men jeg vil også se det på vekta
2shy Skrevet 17. februar 2012 #2 Skrevet 17. februar 2012 Drit i hva vekta sier, du bygger muskler når du trener mye, og det slår ut på vekta. Jeg ville spist mye mer grønnsaker/salat, og drikk enda mer vann også. Vi mister 2,5l vann uten trening, så de dagene du trener godt bør du få i deg 1 ekstra liter. Pepsi max inneholder aspartam som kan hindre vekttap, mange reagerer negativt på aspartam. Vossafår er vel heller ikke nevneverdig sunt, prøv å varier det med makrell i tomat f.eks? 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #3 Skrevet 17. februar 2012 Drit i hva vekta sier, du bygger muskler når du trener mye, og det slår ut på vekta. Jeg ville spist mye mer grønnsaker/salat, og drikk enda mer vann også. Vi mister 2,5l vann uten trening, så de dagene du trener godt bør du få i deg 1 ekstra liter. Pepsi max inneholder aspartam som kan hindre vekttap, mange reagerer negativt på aspartam. Vossafår er vel heller ikke nevneverdig sunt, prøv å varier det med makrell i tomat f.eks? Takk for kjapt svar. Har alltid trudd at sia jeg ikke spiste så masse kcal i kosten so betydde ikke vossafåren noe, men ja skal huske på det du sa. Ja klart det kan vere det at eg bygger muskler men ha no trudd at vekta ville gå ned, vil den ikke gjer det etterkvart da? kan no vel ikke bygge muskler i det uendelige ha jeg trudd..
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #4 Skrevet 17. februar 2012 Noen andre som har noen tanker rundt dette??
2shy Skrevet 17. februar 2012 #5 Skrevet 17. februar 2012 Takk for kjapt svar. Har alltid trudd at sia jeg ikke spiste så masse kcal i kosten so betydde ikke vossafåren noe, men ja skal huske på det du sa. Ja klart det kan vere det at eg bygger muskler men ha no trudd at vekta ville gå ned, vil den ikke gjer det etterkvart da? kan no vel ikke bygge muskler i det uendelige ha jeg trudd.. Det er ikke bare kcal som er viktig, men at du styrer unna dårlig fett. Vossafår er stappfullt av det farlige fettet, så hvis du er opptatt av vekt OG helse, så burde du velge et annet pålegg. Tenk helhetlig, langsomme karbohydrater, mye friske grønnsaker (dampet eller i rå form), passe med proteiner, og velg riktig fett. Det med vekt er så individuellt, og det er ikke en gang sikkert at du trenger å gå ned noe som helst. Kroppen har en tendens til å balansere seg selv der den trives. Fokuser heller på målebåndet, det er DET som sier noe
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #6 Skrevet 17. februar 2012 Dette med vossafåren skal jeg huske, skal prøve i ett par uker med å spise kun makrell i tomat, laks , egg og pålegg i den duren..
Snop Skrevet 17. februar 2012 #7 Skrevet 17. februar 2012 Det er ikke bare kcal som er viktig, men at du styrer unna dårlig fett. Vossafår er stappfullt av det farlige fettet, så hvis du er opptatt av vekt OG helse, så burde du velge et annet pålegg. Tenk helhetlig, langsomme karbohydrater, mye friske grønnsaker (dampet eller i rå form), passe med proteiner, og velg riktig fett. *venter på at noen skal komme med et langt lavkarbo/mettet fett-foredrag* TS, den vanligste årsaken til at man ikke går ned selv om man har en såpass grei liste av matvarer som du har her, er at man underrapporterer. Småspising, "skapsniking", spising mens man lager mat, glemmer å ta med olje/smør i matlaging, spiser snop litt oftere enn man tenker, drikker kaloririke ting som melk, juice osv. Dersom du ikke gjør noe av dette, vil jeg tippe at det er som noen andre her sa, at du ikke merker det så godt på vekta pga musklene du får gjennom trening. Vekta har jo INGENTING å si så lenge du SER forskjell! Kanskje det er en blanding av disse to?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #8 Skrevet 17. februar 2012 *venter på at noen skal komme med et langt lavkarbo/mettet fett-foredrag* TS, den vanligste årsaken til at man ikke går ned selv om man har en såpass grei liste av matvarer som du har her, er at man underrapporterer. Småspising, "skapsniking", spising mens man lager mat, glemmer å ta med olje/smør i matlaging, spiser snop litt oftere enn man tenker, drikker kaloririke ting som melk, juice osv. Dersom du ikke gjør noe av dette, vil jeg tippe at det er som noen andre her sa, at du ikke merker det så godt på vekta pga musklene du får gjennom trening. Vekta har jo INGENTING å si så lenge du SER forskjell! Kanskje det er en blanding av disse to? Lavkarbo vil jeg ikke starte engang til!!He he. Det er det som er det værste av alt at jeg spiser ikke noe imellom, er utrulig nøyen på dette da det er dette som garantert er årsaken til vektøkningen min.. Finner ikke noen kcal som drar, ikke smør på skive, drikker ol. Ja er enig i at det er fassongen som teller, men vekta er sooo skremmandest, veide for 7 år sia 60 kg, sluttet å røyka da og vips so var det opp 15 kg!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå