Inger88 Skrevet 17. februar 2012 #1 Skrevet 17. februar 2012 Katten min hadde vært ute og da han kom inn virket han så skvetten, virker som han har blitt skremt av noe. Men så leste jeg at katter kunne bli redde viss de hadde smerter. Så er det noen som vet hva jeg bør se etter for å finne ut om et besøk hos veterinær er nødvendig?
Green Lady Skrevet 17. februar 2012 #2 Skrevet 17. februar 2012 Jeg ville tatt på hele katten, bøyd alle ledd og sånn. Har den vondt, vil den da mest sannsynlig si ifra når du rører på det vonde stedet. Du kan jo også ta tempen på katten, for å utelukke sykdom. Mest sannsynlig har den nok bare blitt skremt av noe, men det er jo greit å sjekke etter skade/sykdom når den oppfører seg unormalt
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #3 Skrevet 17. februar 2012 Jeg ville tatt på hele katten, bøyd alle ledd og sånn. Har den vondt, vil den da mest sannsynlig si ifra når du rører på det vonde stedet. Du kan jo også ta tempen på katten, for å utelukke sykdom. Mest sannsynlig har den nok bare blitt skremt av noe, men det er jo greit å sjekke etter skade/sykdom når den oppfører seg unormalt Regner med at man putter inn et termometer der bak og... Hvilken temperatur er normal for katter? Finnes det spesielle termometre å bruke?
Aurora M. Skrevet 17. februar 2012 #4 Skrevet 17. februar 2012 Regner med at man putter inn et termometer der bak og... Hvilken temperatur er normal for katter? Finnes det spesielle termometre å bruke? Du putter det inn der bak ja. Normal temp. er 38-39 grader. Alt over 39 er m.a.o feber. Du kan bruke et vanlig termometer. Tror egentlig ikke det er nødvendig i dette tilfellet. Katter med feber blir som oftest slappe og trøtte. Mest trolig har den blitt skremt av noe ute, men det er lurt å ta en liten sjekk og finne ut om den har vondt noe sted. Bare klemme litt rundt omkring på hele skrotten det.
Tabris Skrevet 17. februar 2012 #5 Skrevet 17. februar 2012 Tegn man bør kikke etter er hvis den slutter å spise, gjemmer seg bort, og er generelt uinteressert og apatisk. Eventuelt at den blir mer aggressiv hvis man forsøker å klappe den eller løfte den. Spesielt det med å slutte å spise og gjemme seg bort er temmelig sikre tegn på at katten er syk og/eller har smerter.
Inger88 Skrevet 18. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2012 Tusen takk for alle svar:) Han virker helt fin nå, tok vel et par timer så kom han seg. Så mest sansynlig har han bare blitt skremt av noe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå